/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
1000 Mbit på server ??
Fra : Torben Brøndum


Dato : 27-06-02 15:29

Hej NG,

Er der nogen ide i at at køre 1000 Mbit fra server til switch med 6-7
brugere hvor det primært drejer sig om SQL afvikling af DB på server, nogle
bank+ andre administrative serverapplikationer samt officepakke samt
sluttelig Exchange på samme server.......og så er det ikke altid, at alle
brugerne er "på" samtidig.

Der køres 100 Mbit på netværket iøvrigt.

Hvis nej: hvornår kunne det være så være interessant at køre 1000 Mbit
mellem server og switch ?

Mange hilsener Torben Brøndum



 
 
Morten Fjendbo (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Fjendbo


Dato : 27-06-02 16:06

:: Hvis nej: hvornår kunne det være så være interessant at køre 1000
:: Mbit mellem server og switch ?
::
:: Mange hilsener Torben Brøndum

Når dine bruger skal bruge mere end 100Mbit.. (det kommer du nok aldrig til
med 6-7stk)

/Morten
--
Fjern (*REMOVE*) ved svar til mail




Torben Brøndum (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Torben Brøndum


Dato : 27-06-02 18:26


Hej "Morten Fjendbo" <dxl@(*REMOVE*)mail.dk>

> Når dine bruger skal bruge mere end 100Mbit.. (det kommer du nok aldrig
til
> med 6-7stk)

Øhh ikke helt forstået: der er 100 Mbit´s båndbredde pr. bruger = hvad
server kan levere.

Såfremt én bruger trækker hele båndbredden i en tænkt situation...ja så
mangler båndbredde
til de øvrige.

Jeg ønskede med mit indlæg at høre lidt praktisk erfaring omkring belastning
af netværket
/ server med de app. jeg omtalte.

Andre gode kommentarer ?

Hilsen Torben Brøndum



Torben Brøndum (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Torben Brøndum


Dato : 27-06-02 18:28

Hej "Morten Fjendbo" <dxl@(*REMOVE*)mail.dk>

> Når dine bruger skal bruge mere end 100Mbit.. (det kommer du nok aldrig
til
> med 6-7stk)

Øhh ikke helt forstået: der er 100 Mbit´s båndbredde pr. bruger = hvad
server kan levere.

Såfremt én bruger trækker hele båndbredden i en tænkt situation...ja så
mangler båndbredde
til de øvrige.

Jeg ønskede med mit indlæg at høre lidt praktisk erfaring omkring belastning
af netværket
/ server med de app. jeg omtalte.

Andre gode kommentarer ?

Hilsen Torben Brøndum





N/A (28-06-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-06-02 23:32



CopyCat (28-06-2002)
Kommentar
Fra : CopyCat


Dato : 28-06-02 23:32

> Hvis switchen understøtter port trunking (f.eks. cisco eller hp
> procurve's management switche), kunne du også sætte 2 kvalitets (se 3com
> o/e intel) 100mbit kort i serveren og køre med dem kombineret;

Behøver Switchen at understøtte Port Trunking ? ..

Og jeg spørger bare fordi at jeg ikke ved det .. !!!

~~Frank .,



Ulrik Lunddahl (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 29-06-02 01:20

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> wrote:

> Behøver Switchen at understøtte Port Trunking ? ..

Ja.

> Og jeg spørger bare fordi at jeg ikke ved det .. !!!

Ellers får man jo heller ikke noget at vide.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil




CopyCat (29-06-2002)
Kommentar
Fra : CopyCat


Dato : 29-06-02 10:12


> > Behøver Switchen at understøtte Port Trunking ? ..
>
> Ja.

Kan man ikke klare det med noget SW på serveren ., ?

Hvad gør port trunking ?

~~Frank .,



Ulrik Lunddahl (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 29-06-02 14:11

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> wrote:

> Kan man ikke klare det med noget SW på serveren ., ?

Nej.

> Hvad gør port trunking ?

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=linkaggr


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



Asbjorn Hojmark (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-06-02 23:17

On Thu, 27 Jun 2002 21:12:57 +0200, Martin Mann
<news@poundbang.dk> wrote:

> Hvis switchen understøtter port trunking (f.eks. cisco eller hp
> procurve's management switche), kunne du også sætte 2 kvalitets
> (se 3com o/e intel) 100mbit kort i serveren og køre med dem
> kombineret;

Du du skriver om er ikke trunking. Det er port aggregation (i
IEEE-sprog, og det er jo dem, der laver standarderne). Trunking
er, når man kører flere VLAN over samme forbindelse.

> altså 200Mbit.

Port aggregation er ikke effektivt for få maskiner, og hvis man
overfører mellem netop to maskiner, så får man stadig kun 100
Mbps.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

CopyCat (30-06-2002)
Kommentar
Fra : CopyCat


Dato : 30-06-02 22:15

> Port aggregation er ikke effektivt for få maskiner, og hvis man
> overfører mellem netop to maskiner, så får man stadig kun 100
> Mbps.
>

Ja ., du har ret ., men hvis det kun er mellem server og Switch .. han vil
køre gigabit .. så vil den enkelte maskine jo stadig kun kunne hente med 100
Mbit ...

Og spørgsmålet gik jo faktisk på server/switch ..

~~Frank .,



Asbjorn Hojmark (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-06-02 23:44

On Sun, 30 Jun 2002 23:14:40 +0200, "CopyCat"
<copycat@REMOVEpc.dk> wrote:

> Og spørgsmålet gik jo faktisk på server/switch ..

Det giver ikke megen mening at tale isoleret om overførsel af
data mellem en server og en switch.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Rasmus Bøg Hansen (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Bøg Hansen


Dato : 01-07-02 10:17

Asbjorn Hojmark wrote:

> On Sun, 30 Jun 2002 23:14:40 +0200, "CopyCat"
> <copycat@REMOVEpc.dk> wrote:
>
>> Og spørgsmålet gik jo faktisk på server/switch ..
>
> Det giver ikke megen mening at tale isoleret om overførsel af
> data mellem en server og en switch.

Hvis der er klienter nok til at trække 1000mbit og switchens backplane kan
håndtere så meget trafik (ellers havde den nok ikke haft en gbit-port).

Hvis man har 10 klienter som alle konstant trækker 100mbit fra en given
server og denne har et 100mbit-kort, vil den effektivt begrænse den enkelte
klient til ca. 10mbit. Har den derimod et gbit-kort, kan den servicere alle
10 klienter ved fuld hastighed.

Spørgsmålet er, hvor realistisk det er, at så mange klienter udnytter fuld
kapacitet hele tiden - og ikke mindst om den fysiske maskine overhovedet
kan håndtere 1000mbit.

/Rasmus

--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
I would never kill somebody
- unless they pissed me off!
-- Eric Cartman
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --

Asbjorn Hojmark (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 01-07-02 23:28

On Mon, 01 Jul 2002 11:16:30 +0200, Rasmus Bøg Hansen
<moffe47@hotmail.com> wrote:

>> Det giver ikke megen mening at tale isoleret om overførsel af
>> data mellem en server og en switch.

> Hvis der er klienter nok til at trække 1000mbit og switchens
> backplane kan håndtere så meget trafik (ellers havde den nok
> ikke haft en gbit-port).

Jeg tror ikke, du læste, hvad jeg skrev. Jeg kender ingen
switche, der sender multimegabit af data nogen steder hen, heller
ikke til en server. Men der kan naturligvis være udstyr, der gør
det, på de switche.

> Hvis man har 10 klienter som alle konstant trækker 100mbit fra en given
> server og denne har et 100mbit-kort, vil den effektivt begrænse den enkelte
> klient til ca. 10mbit. Har den derimod et gbit-kort, kan den servicere alle
> 10 klienter ved fuld hastighed.

Ja.

Det samme er ikke nødvendigvis tilfældet med port aggregation, og
det var netop min pointe.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Rasmus Bøg Hansen (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Bøg Hansen


Dato : 02-07-02 10:29

Asbjorn Hojmark wrote:

>> Hvis der er klienter nok til at trække 1000mbit og switchens
>> backplane kan håndtere så meget trafik (ellers havde den nok
>> ikke haft en gbit-port).
>
> Jeg tror ikke, du læste, hvad jeg skrev. Jeg kender ingen
> switche, der sender multimegabit af data nogen steder hen, heller
> ikke til en server. Men der kan naturligvis være udstyr, der gør
> det, på de switche.

Nå, nej. Switchen sender ikke *selv* data ud til serveren.

/Rasmus

--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Just install Windows. It will crash once a day, and your hardware
will no longer be the poblem.
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408865
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste