hastighedsproblemer med soltek sl-75drv5
Fra : Jesper Thomsen

Dato : 27-06-02 15:05

Hej alle

Jeg investerede for nyligt i en ny maskine med følgende hardware:

CED maxi kabinet 300w PSU
Athlon XP 1800
Soltek sl-75drv5 bundkort
512Mb kingston PC2100 ram
80GB Maxtor harddisk
Innovision Geforce 4200

Jeg fik samlet svinet uden større problemer.
Installation af windows 98 gik ogsaa fint.
Men så fandt jeg ud af at bundkortet kun kørte fsb 100, hvilket jeg så
rettede til de 133 som den nu engang skal.
Og så gik det galt. Nu fryser systemet i løbet af 10-20 sek., enten
stopper den med en obskur fejlmeddelse, eller også fryser den bare.

Ind til videre har jeg forsøgt mig med at skifte ram-blokken over i en
anden slot, ændret volt til både ram og cpu,
proevet med en stoerre psu (400w), og ændret fsb til 140 og 166. Intet
har dog hjulpet.

Er der nogen af jer som har oplevet samme problem og evt fundet en
løsning?
Hvor er det mest sandsynligt at problemet ligger?, ram, bundkort eller
noget helt tredie?

mvh
Jesper