MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Virker det nu også?
Fra : Jacob

Dato : 27-06-02 14:12

Hej NG

Nu har jeg hørt så meget om Windows 2000, men virker det nu også bedre end
f.eks. Win ME eller 98?
Kan det køre spil uden problemer?
Er det bedre end Win XP?

Mvh Jacob
-- Opsøg ikke problemerne, lad dem finde dig --

Fra : Snuden

Dato : 27-06-02 16:05

On Thu, 27 Jun 2002 15:12:28 +0200, "Jacob" <webmaster@pfu-web.dk>
wrote:

>Hej NG
>
>Nu har jeg hørt så meget om Windows 2000, men virker det nu også bedre end
>f.eks. Win ME eller 98?

Det kommer lidt an på hvad du mener med "bedre", men Win2000 er med
garanti langt mere stabil end 98 og ME (forudsat din hardware er på
Microsofts HCL-liste og driverene er skrevet minimum til Win2000)

>Kan det køre spil uden problemer?

Både ja og nej. Nogen virker, andre gør ikke. Modsat XP kan Win2000
ikke køre "bagudkompatibelt", så hvis det ikke virker i 2000 er det
bare ærgeligt. Langt de fleste nye spil er der dog ingen problemer
med.

>Er det bedre end Win XP?

Det er en smagssag. Nogen er glade for XP's tegneserie-look, andre kan
ikke døje det (undertegnede hører til sidste kategori), andre igen er
ligeglade.

Stabilitetsmæssigt ligger de nogenlunde lige; XP er dog endnu mere
sulten efter RAM end Win2000.

Endelig har XP nogen
"nu-skal-jeg-vise-dig-hvordan-vi-hos-Microsoft-mener-det-skal-gøres"
troldmænd, der kommer farende i tide og utide. Det er sikkert fint til
lægmanden, men er man en bare lidt øvet Windows-bruger bliver det
hurtigt meget irriterende.

Umiddelbart vil jeg mene, at hvis du i forvejen kører Win2000 er der
ingen grund til at opgradere, men hvis du kører 9x/ME kan du ligeså
godt tage springet op til XP Pro (hold dig fra XP Home - der er ikke
meget netværkssjov i den) med det samme. Hvis du altså ellers kan
holde looket og troldmændene ud...

Håber det hjalp dig på vej.

mvh
Snuden

Fra : Martin K

Dato : 27-06-02 16:17

Snuden wrote:
> [...]
> godt tage springet op til XP Pro (hold dig fra XP Home - der er ikke
> meget netværkssjov i den) med det samme. Hvis du altså ellers kan

Lige mine ord. Jeg kan dog bare slet ikke holde looket og troldmændene ud,
så jeg kører Win2000, så får man jo også mere ud af sine ram. Men 2000 eller
XP skal man da køre, ellers er der ikke meget sjov ved det!

--
Martin K

Fra : Jacob

Dato : 27-06-02 16:43

> Jeg kan dog bare slet ikke holde looket og
> troldmændene ud.

Man kan da godt få det til at ligne de andre Windows'. Jeg prøvede engang
Win XP, men den kunne ikke køre f.eks. Transport Tycoon, som jeg spillede
meget.
Hmm, tror jeg prøver Win XP en gang til.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 27-06-02 17:02

On Thu, 27 Jun 2002 17:16:40 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Lige mine ord. Jeg kan dog bare slet ikke holde looket og troldmændene ud,
Det er blot 2 minutters konfiguration.

>så jeg kører Win2000, så får man jo også mere ud af sine ram.

Dokumentation?
--
Per K. Nielsen

Fra : Henrik Høy

Dato : 27-06-02 16:53

In article <tc9mhuo07obs4ndma1ijiq5u46pvq1oaj2@4ax.com>,
snudie@hotmail.com says...

[cut]

> [...]
> ikke køre "bagudkompatibelt", så hvis det ikke virker i 2000 er det
> bare ærgeligt. Langt de fleste nye spil er der dog ingen problemer

Det er nu ikke helt sandt der ligger et "kompatibilitetsværktøj" på W2K
cdrom'en som kan noget af det samme som det der er indbygget direkte i
XP.

[cut]

Mvh

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 17:57

Snuden skrev:

> Modsat XP kan Win2000 ikke køre "bagudkompatibelt", så hvis det
> ikke virker i 2000 er det bare ærgeligt.

Med SP2 får man muligheden, men ingen tvivl om at det sikkert er
forbedret i XP.

Madsen.