ny killing
Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 27-06-02 13:14

Hej
Nu er det ved at være svært at vente længere. I morgen tidligt (meget
tidligt) tager vi til Kastrup lufthavn for at hente vores lille nye
siameserpige på 12 uger. Hun kommer med fly fra Finland. Ved hjælp af denne
NG opdagede jeg at Camilla Baird fik besøg af en pige fra Finland, der
skulle med Camilla på udstilling i Års, så med hjælp fra Camilla har vi nu
fået det arrangeret således at den finske pige tager vores lille Jala-Jala
med til Danmark
Vi har kun set billeder så det bliver meget spændende at se hende rigtigt,
hun kommer fra samme opdrætter som vores Midas, så vi håber at hun er ligeså
dejlig som han er.
Hilsen fra en utålmodig Vibeke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-06-02 14:12

in article 3d1b0192$0$254$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, V.Lerche &
S.Andersen at battlefield@mail1.stofanet.dk wrote on 27/06/02 14:13:

> [...]
> hun kommer fra samme opdrætter som vores Midas, så vi håber at hun er ligeså

Nøj, til lykke!
Hvis det ikke åbenbart var så tidligt, var jeg fristet til at "lure" i et
hjørne af lufthavnen - jeg bor jo "lige ved siden af". Man er jo
nysgerrig! Men vi får vel billeder at se af prinsessen?

--
Mange hils fra Ann R - og de to familiemedlemmer på Amager
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 27-06-02 14:14

Tak !
Jo, kameraet er varmet op, vi håber at kunne tage et par billeder allerede i
lufthavnen.
Tror I det vil være en god ide at købe Feliway eller måske Felifriend til
hendes introduktion i "Battlefield-familien"?
Jeg er spændt på hvad hun siger til vores to Labradors og selvfølgelig til
hvad LilleSkrig mener om en lille ny i huset (jeg frygter det værste).
Hilsen Vibeke

Fra : Pernille Scharff

Dato : 27-06-02 14:23

> Jeg er spændt på hvad hun siger til vores to Labradors og selvfølgelig
til
> hvad LilleSkrig mener om en lille ny i huset (jeg frygter det værste).

*stort grin* må jeg gætte?? Hun siger garanteret "skriiiiiig" *fnis*

(undskyld Vibeke, jeg ku' ikke dy mig...)

Felifriend er måske en god ting for at få den lille ny til at dufte
"bekendt"? Jeg har ikke selv prøvet...

/Pernille

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 27-06-02 17:30

Uha... jeg tror desværre ikke at LilleSkrig nøjes med at "Skrige", hun kan
være en sand djævel overfor andre katte, ja også killinger, en gang
overfaldt hun vores hankat, som lige var flyttet ind (4 måneder gl), så
slemt at vi måtte til dyrlægen for at få ham syet sammen. Men da var hun
heller ikke steriliseret som nu, så vi håber at det går bedre denne gang.
LilleSkrig mener ikke der bør findes andet end mennesker, hunde og så hende
selv her på kloden.
Ja, hun er virkelig frygtelig, men da hun også har en fantastisk stor
personlighed kan vi jo ikke undvære hende alligevel
Hilsen Vibeke (der glæææææder sig til i morgen)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-06-02 14:34

in article 3d1b1013$0$14595$ba624c82@nntp01.dk.telia.net, V.Lerche &
S.Andersen at battlefield@mail1.stofanet.dk wrote on 27/06/02 15:14:

> Tror I det vil være en god ide at købe Feliway eller måske Felifriend til
> hendes introduktion i "Battlefield-familien"?

Hæ - jeg købte Felifriend for nylig for første gang. Feliway har jeg brugt i
årevis, fordi Donna har den bestemte overbevisning at vores sofa er et
reservekradsebræt. Feliway får hende til at dæmpe den vane lidt Jeg
bruger det også lidt hist og pist når vi skal have gæster, det virker som om
misserne tager det lidt roligere så.
Men vi har jo det dér problem med, at hun bliver usikker på sit territorium,
fordi hun kan høre / lugte overboens katte ude på trappen. Så jeg købte
felifriend osse, nu skulle alt forsøges!
Ved at læse brugsanvisningen fandt jeg hurtigt ud af, at Feliway er til
omgivelser mens Felifriend er til at komme på "individer", så jeg havde
måske ikke så meget brug det - jeg havde jo ikke tænkt ligefrem at
introducere hende for overboerne
Men nu jeg havde det, prøvede jeg at gøre som der stod. Sprayede mine
hænder, ventede lidt og lod damerne lugte til dem. De så _så_ skægge ud -
snusede ivrigt og fik så sådan et fjernt, drømmende udtryk i øjnene - næsten
lidt dopet. Beroliget var de helt klart! Jeg gned så en hånd af på hver
katteryg. De snusede, slikkede, og kort efter slumrede de i hinandens arme.
Men ok, det gør de selvfølgelig også normalt.
Men den der salige reaktion var penge værd Jeg kunne godt forestille mig
det kunne hjælpe i en spændt situation.
Held og lykke med projektet!
--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-06-02 14:54

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> wrote:

> [...]
> slumrede de i hinandens arme. Men ok, det gør de selvfølgelig også
> normalt. Men den der salige reaktion var penge værd

hehee den reaktion gad jeg godt se herhjemme*GGG* vores gider bare ikke
putte sammen:o/
hvad koster sådan en flaske felifriend og hvor kan man finde den????
jeg har nemlig hidtil kun kunne finde feliway...........
--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-06-02 15:16

in article vLES8.87456$N46.2405969@news010.worldonline.dk, Sabina Hertzum at
sabina@worldonline.dk wrote on 27/06/02 15:53:

> hvad koster sådan en flaske felifriend og hvor kan man finde den????
> jeg har nemlig hidtil kun kunne finde feliway...........

Årrhh - jeg har haft alt for travlt på det sidste, så jeg har bare krævet
ind, købt og styrtet ud af døren igen den dag. Bonen er væk og jeg ka' ikke
huske hvad jeg gav - også fordi jeg købte andre ting samtidig. Desværre.
Jeg køber det hos den nærmeste dyrlæge, som jeg bruger som foderpusher og
som Feliway- kattemalt- og Zoolac-forsyner. Der er lidt for langt til Frb.
og Raiku Sarvå for sådan nogle småting.
Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men det er Amager Dyreklinik på
Amagerbrogade...
Ellers står der på en påsat mærkat på æsken: "Kruuse Cat. no. 274855" Jeg
gætter at det er importøren og varens katalognummer. Måske de kan oplyse om
nærmeste forhandler og pris?
Held og lykke med dopingen...

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-06-02 14:26

> [...]
> hjørne af lufthavnen - jeg bor jo "lige ved siden af". Man er jo
> nysgerrig! Men vi får vel billeder at se af prinsessen?

Så er det da heller ikke tidligere Vi skal mødes I lufthavnen med Maersk
billetkontor ved opgangen fra togperonnen kl.ca.8:40. Vibeke skal meget
tidligt op for at nå dette, da hun kommer direkte hjemmefra Jylland... Du
skal da være velkomme til at være med på en kigger The more the merrier
- er det ikke sådan man siger?
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-06-02 14:51

in article B940DF24.441E%mail@korat.dk, Camilla Baird at mail@korat.dk wrote
on 27/06/02 15:26:

> Så er det da heller ikke tidligere Vi skal mødes I lufthavnen med Maersk
> billetkontor ved opgangen fra togperonnen kl.ca.8:40.

Det _er_ tidligt!
I hvertfald for en aftenvagt, der tidligst kommer i seng v. 2-tiden.
Døgnrytmen er ikke helt normal mere... Men nu får vi se - I skal ikke vide
jer sikker

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-06-02 13:53

Hej Vibeke
tillykke med hende, og hvor er det skønt at "vi"
også på den led kan hjælpe hinanden, at det ikke
kun er i de triste situationer

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 27-06-02 14:07

Ihhh, sikke en masse ny killinger der bliver anskaffet for tiden *smil*

Tillykke og held og lykke med hende - vi glæder os selvfølgelig til at
se billeder af den lille siamisser

/Pernille

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-06-02 14:07

On 27/06/2002 14:13, in article 3d1b0192$0$254$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> hun kommer fra samme opdrætter som vores Midas, så vi håber at hun er ligeså

Ja, det var heldigt at alt faldt på plads med min killingekøber fra Finland.
Det viste sig at den opdrætter Vibeke skal have sin killing fra kun bor
ca 8km fra min killingekøber, så det kunne jo ikke være nemmere Det
bliver spændende om vi kan finde hinanden allesammen I Kastrup I morgen
tidlig...

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 27-06-02 20:37

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d1b0192$0$254$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> tidligt) tager vi til Kastrup lufthavn for at hente vores lille nye
> siameserpige på 12 uger. Hun kommer med fly fra Finland.

<klip>

Hvor dejligt!

Hvilken farve har det lille pus så?

Ih hvor er det skønt med flere "rigtige" katte

Hilsen
Lisbeth
(der forhåbentlig får billederne af Basil på lørdag)

Fra : Lars Dahl

Dato : 27-06-02 21:47

Hov hov, Lisbeth!
Definér venligst en "forkert" kat *G*

Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Lisbeth Hviid Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i

Fra : Christina K

Dato : 28-06-02 14:23

Lisbeth Hviid Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:affpe1$4b9$1@sunsite.dk...

> Ih hvor er det skønt med flere "rigtige" katte
>
> Hilsen
> Lisbeth
> (der forhåbentlig får billederne af Basil på lørdag)

Hej Lisbeth

Hvad mener du liiiige med "rigtige" katte? *GGGG* (pas på med at tænke
højt

Hilsen Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 28-06-02 14:54

Hej
Så er vi hjemme igen efter en laaaaang tur til København for at hente
Jala-Jala.
Hun er rigtig sød og dejlig men selvfølgelig stadig noget trykket af
situationen. Det gik som planlagt i lufthavnen, vi fandt Annukka, Camillas
finske killingekøber som havde taget Jala-Jala med til Danmark, uden
problemer. Der var jo ikke så mange andre passagerer med en lille
chokoladetabbymasket siameserkilling.
Nu glæder vi os til at få hende langsomt introduceret i Battlefield-familien
(har købt Feliway).
Vibeke
P.S. Da vi kom hjem lå der besked om at vores hankat Midas var blevet far
til en enkelt lille hankilling i Malmø, så alt i alt en god dag!

Fra : Kate

Dato : 28-06-02 20:25

Jamen herteligt tillykke med familieforøgelsen. Glæder mig til at se
billeder.
Kom Ann R. så

Kate

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-06-02 20:44

in article afid5c$e9d$4@sunsite.dk, Kate at kate@oliwer.dkligeher wrote on
28/06/02 21:24:

> Jamen herteligt tillykke med familieforøgelsen. Glæder mig til at se
> billeder.
> Kom Ann R. så

Næ - min mands postprogram valgte at lægge sig død i går aftes, så jeg kom
først i seng kl. 4 - og så fik jeg ikke engang løst problemet
Det var derfor ikke helt tillokkende at skulle op kl. 7 eller deromkring
Så desværre...
Men jeg forstår at lillepigen kom godt frem. Held og lykke med hende - og
mange hilsner fra Ditte, der spinder, at den nye pige lyder godt nok til at
have smukke farver

Fra : Kate

Dato : 28-06-02 20:52

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> wrote in

> Det var derfor ikke helt tillokkende at skulle op kl. 7 eller
> deromkring

Hæ, jeg har aldrig fundet det tillokkende at stå op kl 7 men jeg gør
det nu alligevel alt for ofte for at kome på arbejde bare i nogenlunde
ordentligt tid

Kate