Hvilken art?
Fra : Brizz

Dato : 27-06-02 13:36

Har lagt et billede i dk.binaer af en af de fisk jeg har. Men jeg aner ikke
hvilken art det er. Skulle være en malawi. Men ham jeg har fået dem af ved
ikke hvilke det er?
Mvh
Brian

Fra : scn

Dato : 27-06-02 13:54

"Brizz" <bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> skrev i en
meddelelse news:GEDS8.87384$N46.2403552@news010.worldonline.dk
> Har lagt et billede i dk.binaer af en af de fisk jeg har. Men jeg
> aner ikke hvilken art det er. Skulle være en malawi. Men ham jeg har
> fået dem af ved ikke hvilke det er?

Den lyse ligner Labeotropheus trewavasae
http://www.petsforum.com/cichlidroom/tanks/t035.html

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Brizz

Dato : 27-06-02 14:22

> Den lyse ligner Labeotropheus trewavasae
> http://www.petsforum.com/cichlidroom/tanks/t035.html

Den mørke kan det så evt være hannen til den? Den største jeg har af dem har
et blåligt skær mens de mindre ikke har.
Brian

Fra : scn

Dato : 27-06-02 14:39

"Brizz" <bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> skrev i en
meddelelse news:GjES8.87431$N46.2404747@news010.worldonline.dk

> Den mørke kan det så evt være hannen til den? Den største jeg har af
> dem har et blåligt skær mens de mindre ikke har.

Ved det ikke, men da jeg selv havde Lab. trewavasae
var hannen lyseblå med kraftig ogrange rygfinne og
knap så orange brystfinner.
http://www.reshafim.org.il/fishfarm/labeotropheus_trewavasae.jpg

Fra : Brizz

Dato : 27-06-02 14:43

> Ved det ikke, men da jeg selv havde Lab. trewavasae
> var hannen lyseblå med kraftig ogrange rygfinne og
> knap så orange brystfinner.
> http://www.reshafim.org.il/fishfarm/labeotropheus_trewavasae.jpg

Ja det er ikke ham når man ser ham på det billede...
Takker

Fra : katja

Dato : 27-06-02 20:15

Brizz <bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GEDS8.87384$N46.2403552@news010.worldonline.dk...
> [...]
ikke
> hvilken art det er. Skulle være en malawi. Men ham jeg har fået dem af ved

Der er tale om labeotropheus trevawassae! - hannen [den mørke] er en MC =
Marmelade Cat - eller OB som nogle vist også kalder den
den lyse hun - minder om hunnen til Labeo..bla bla "red top" - men jeg ved
egentlig ikke hvordan hunnerne ser ud til Labeotropheus trevawassae MC

Katja

Fra : Brizz

Dato : 28-06-02 11:17

> [...]
> den lyse hun - minder om hunnen til Labeo..bla bla "red top" - men jeg ved
> egentlig ikke hvordan hunnerne ser ud til Labeotropheus trevawassae MC

Ok tusind tak for hjælpen.
Bare lidt ærgeligt at det ikke var samme race de 2. men sådan er der så
meget.
Tak for hjælpen
Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 28-06-02 12:53

Brizz <bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7IWS8.89152$N46.2439388@news010.worldonline.dk...

> Ok tusind tak for hjælpen.
> Bare lidt ærgeligt at det ikke var samme race de 2. men sådan er der så
> meget.

Hunnerne til Laboetropheus trevawasae, findes både som almindeligt
farvet(brunlig)
samt som OB (Orange Bloch(gullig med mørkerepletter)) og MC (Marmelade
Cat).
Alle 3 varianter er lige gode til alle hannerne, selvom der i søen er en
tendens til at hunnerne
i bestemte områder holder sig til en variant.

Carsten