HASTER: Undgå linjeskift?
Fra : JSB

Dato : 27-06-02 10:36

Hvordan tvinger jeg Internet Explorer til at UNDGÅ at lave linjeskift ved
mellemrum eller bindestreg i ord?
På adressen: http://www.ktb.ihk.dk/ihk/skabeloner/index.asp laver IE 6.0,
ved brug af bindestreg eller mellemrum, automatisk linjeskift i bl.a. den
højrestillede Server Side Include-menu samt under punkterne "Søg på IHKs
web" samt "Hjælp til søgning". Problemet gør under IE, at bl.a. menuen
fylder alt for meget i højden.

Hvad pokker sker der, og hvordan kan dette undgås? Jeg næsten helt sikker
på, at problemet relaterer sig til brugen af div/span-lag under mine TD'er.

Gode råd ønskes - gerne meget hurtigt, om muligt

Mvh
Jesper

PS: Problemet eksisterer IKKE i Mozilla 1.0, Netscape 6 eller Opera 6.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-06-02 11:06

JSB wrote:
> Hvordan tvinger jeg Internet Explorer til at UNDGÅ at lave linjeskift
> ved mellemrum eller bindestreg i ord?

<nobr>Din lange tekst her</nobr>

PS: Spørgsmål om HTML hører hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.html
hvortil der er sat FUT

--
Jakob Andersen

Fra : scn

Dato : 27-06-02 11:10

"JSB" <jsbp@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> under mine TD'er.
>
> Gode råd ønskes - gerne meget hurtigt, om muligt
skriv:
Søg&nbsp;på

&nbsp; samler de to ord

Du skal vist kigge lidt på de filer du inkludere. Der
skal ikke være:
i dine includefiler.

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : JSB

Dato : 27-06-02 11:30

Tusind tak for de hurtige svar

Jakob, din kommando <nobr></nobr> kendte jeg ikke - meget anvendelig.

Søren, tak for SSI-tippet - jeg redigerede straks lidt i koden.

Mvh
Jesper

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-06-02 11:23

> [...]
TD'er.
> Gode råd ønskes - gerne meget hurtigt, om muligt

Nu kommer der nogle CSS-fanatikere og råber op, men dette virker vist i de
fleste - også ældre - browsere:

<nobr>her er min tekst der ikke må brydes</nobr>

mvh
Kim Jensen