Hvilket Styresystem til spil!
Fra : Ab-hallen

Dato : 27-06-02 09:22

Hej!

Hvilket styresystem er bedst egnet til spil?

Mvh Peter

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-06-02 09:30

Ab-hallen wrote:

> Hej!
>
> Hvilket styresystem er bedst egnet til spil?

Windows 98 kan køre alt.

Windows XP er heller ikke helt håbløst, men der er problemer med mange
spil som er lavet før Windows XP.

Mvh

Bruno

Fra : Ally

Dato : 27-06-02 10:04

> Windows 98 kan køre alt.
> Windows XP er heller ikke helt håbløst, men der er problemer med mange
> spil som er lavet før Windows XP.

Ja, f.eks. min elskede Simcity 3000. Er der nogen, der har fået det til at
virke under XP? Jeg orker næsten ikke at vente til Simcity 4 udkommer!

De venligste hilsener

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Martin K

Dato : 27-06-02 10:33

Ally wrote:
> Ja, f.eks. min elskede Simcity 3000. Er der nogen, der har fået det
> til at virke under XP? Jeg orker næsten ikke at vente til Simcity 4
> udkommer!

Ja da Jeg bruger win2000 og spiller tit SC3k. Sagen er den at man skal
kopiere alle musikfiler mm. over på hd'en og så skal man have fat i en no-CD
patch. Skulle det køre...

--
Martin K

Fra : Martin_P

Dato : 27-06-02 10:08

>Hej!
>
>Hvilket styresystem er bedst egnet til spil?
>
>Mvh Peter
IMHO - Windows2000 er det mest suveræne til spil - Win98 var god
indtil 2000 fik nogle servicepacks og rettelser oveni hatten.

Jeg har lige installeret WinXP og spillene kører da fortinligt der
også - sålænge man snakker om de forholdsvis nye spil...

Martin_P

Fra : Martin K

Dato : 27-06-02 10:34

Martin_P wrote:
> IMHO - Windows2000 er det mest suveræne til spil -
Jamen jeg er da fuldstændig enig. Win2000 er bare det bedste... og så
slipper man jo også for farveladen samtidig. Det er ikke værst

--
Martin K

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-06-02 10:46

Martin K wrote:

> Jamen jeg er da fuldstændig enig. Win2000 er bare det bedste... og så
> slipper man jo også for farveladen samtidig. Det er ikke værst

Kan du ikke lige forklare mig hvordan du får fx. Need for Speed serien
til at virke på Windows 2000

Jeg bruger Windows 2000 hele tiden, men det er altså ikke for ingenting
det fulde navn er Windows 2000 Professionel. Mange spil der er bare 1-2
år gamle tror fejlagtigt at Windows 2000 er Windows NT og nægter ligefrem
at lade sig installerer, mens andre som fx. NFS 5 ikke kan køre medmindre
der laves diverse tricks og for NFS V betyder det at det ikke kan bruges
til on-line spil.

Windows 98 kan køre alt og skulle et meget gamelt spil være helt umuligt
kan man endda starte i DOS-mode, det sidte er helt udelukket med Windows
2000 hvis man ønsker at udnytte NTFS filsystemet.

Mvh

Bruno

Fra : Martin K

Dato : 27-06-02 11:24

iddqd@worldonline.dk wrote:
> [...]
> ikke kan køre medmindre der laves diverse tricks og for NFS V betyder
> det at det ikke kan bruges til on-line spil.
Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke har prøvet NFS V siden jeg
installerede Win2000, men da havde jeg jo også gennemført det tre gange, så
det er begrænset hvor meget mere man kan få ud af det. Men dengang det var
nyt, var det da et fedt spil ingen tvivl om det. Jeg har aldrig prøvet
online muligheden i NFS V men hvis det kørte ligesom i NFS 3, kan det jo
også være lige mege, for spillet kunne slet ikke synkronisere hvor man var
på banen. På alle skærme stod man til at føre løbet og alle andre var
håbløst bagud, men whatever, man kan jo ikke få det hele: Et godt og stabilt
styresystem samt muligheden for at køre gamle spil også..... Jeg foretrækker
klart det stabile system, da gamle spil ikke rigtigt siger mig så meget!

> Windows 98 kan køre alt og skulle et meget gamelt spil være helt
> umuligt kan man endda starte i DOS-mode, det sidte er helt udelukket
> med Windows 2000 hvis man ønsker at udnytte NTFS filsystemet.
Hvis et spil er så gammel så det skal køres fra dos, er det ud fra min
filosofi ikke hver at bruge tid på!

Blot min holdning

--
Martin K

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-06-02 22:30

Martin K wrote:

> [...]
> også være lige mege, for spillet kunne slet ikke synkronisere hvor man var

NFS V kører super, jeg har faktisk kørt løb med folk fra hele verden og
jeg tror ikke det kan gøres bedre.

> Hvis et spil er så gammel så det skal køres fra dos, er det ud fra min
> filosofi ikke hver at bruge tid på!
>
> Blot min holdning

Det skal du havde lov til, men du går altså glip af nogle perler.

Mvh

Bruno

PS. W98 kan forøvrigt sagtens være stabilt hvis blot man sørger for de
rigtige driver m.m.

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-02 22:54

Hehe, så er du åbenbart ret ny i det med computere eller hvad?? Jeg spiller
stadigvæk en masse gamle DOS-spil warcraft 2 (venter på 3'eren) dune 2, den
er federe end alle de andre versioner tilsammen, der mangler bare
multiplayer, derfor har jeg emperor (den nye version), og så spiller jeg
også transport tycoon deluxe!! det kan jeg let få en masse tid til at gå
med... Der findes også mange flere rigtigt fede spil til DOS...

btw. jeg kører WinME, det kører fint men sluger en masse RAM så hvis du
installerer det så anbefaler jeg _minimum_ 256 MB RAM og helst omkring
512...

Fra : Martin K

Dato : 04-07-02 08:33

Brian Lund wrote:
> [...]
>
> btw. jeg kører WinME, det kører fint men sluger en masse RAM så hvis
> du installerer det så anbefaler jeg _minimum_ 256 MB RAM og helst

Hvem svarer du her? Se evt. citatteknik på usenet.dk!

Derudover kan jeg sige, at jeg også stadig har Transport Tycoon installeret,
men jeg har sq aldrig prøvet det på Win2000 - det ligger der bare. Om du
synes jeg er ny til computere må du selv om, men jeg kan sige at jeg
startede for 10-11 år siden. Dengang 386 SX, og IBM's PS1 og PS2'ere var på
deres højeste (måske kom IBM'erne lidt senere). Inden jeg købte min egen PC,
spillede jeg på 5 forskellige maskiner i gennem tiden, jeg lånte når min far
ikke brugte dem. Jeg har desuden selv haft 4 forskellige: 486/25 MHz, P133,
AMD K6-2 400 MHz og nu en AMD Athlon XP 1700+.
De første spil jeg prøvede var: Testdrive (med CGA-grafik), CD-Man (rigtig
fed pacman-klon) og Battle Chess (halvvoldeligt skakspil).

Så jo, jeg har da prøvet lidt af hvert inden for dos-genren, men jeg synes
nu bare ikke rigtig der er nogle rigtig fede dos-spil jeg gider at bruge tid
på - med undtagelse af Transport Tycoon, men her har SimCity 3000, nok
overtaget pladsen... Jeg venter spændt på SimCity 4...

Så jeg føler da selv at jeg har været med siden udviklingen af spil til
PC'er tog fart, men det er da klart at jeg overhovedet ikke har nogen
erfaring med Amiga, Sinclair eller nogle af de andre. Men PC-spil mener jeg
bestemt jeg har styr på!

--
Martin K

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-02 18:30

> [...]

> PC'er tog fart, men det er da klart at jeg overhovedet ikke har nogen
> erfaring med Amiga, Sinclair eller nogle af de andre. Men PC-spil mener

Hehe ;)

Har været med siden slutningen af Commodoren...

Jeg har prøvet at køre transport tycoon under 2k, på 4 forskellige
computere, k6-2, athlon, pentium 3, celeron... de alle kom med den samme
fejl et eller andet med "SVGA not found" jeg ved ikke hvad de skal betyde...
tjah... Men det virker under ME ihvertfald.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 27-06-02 12:49

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jamen jeg er da fuldstændig enig. Win2000 er bare det bedste... og så
> slipper man jo også for farveladen samtidig. Det er ikke værst

Jeg vil osse lige anbefale Win2000 ! Nu har jeg fået det installeret, og det
kører bare ; Virker meget stabilt, og hurtigere end Win98.

Thomas

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-06-02 22:26

Thomas Mouritsen wrote:
> Jeg vil osse lige anbefale Win2000 ! Nu har jeg fået det installeret, og det
> kører bare ; Virker meget stabilt, og hurtigere end Win98.
>
> Thomas

Hurtigere????? Til hvad?

Hvis du sammenligner W2K med W98 og får W2K til at være hurtigere så har
din Windows 98 ikke været installeret ordentligt. På Windows 2000 er
hardwaren isoleret fra programmerne således at alt skal gennem kernen,
det kan umuligt være hurtigere.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 27-06-02 23:41

> [...]
> din Windows 98 ikke været installeret ordentligt. På Windows 2000 er
> hardwaren isoleret fra programmerne således at alt skal gennem kernen,

Det virker bare som om, nogle ting bliver afviklet hurtigere ; Opstart af
forskellige programmer, nedlukning af diverse programer osv.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 29-06-02 00:17

Thomas Mouritsen wrote:
> Det virker bare som om, nogle ting bliver afviklet hurtigere ; Opstart af
> forskellige programmer, nedlukning af diverse programer osv.

OK, det kan være. Men det skulle undre mig meget hvis du har en højere
framerate i spil, faktisk er der mange eksempler på 20-30% lavere
framerate i W2K.

Mvh

Bruno

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 01-07-02 20:36

On Sat, 29 Jun 2002 01:16:57 +0200, "iddqd@worldonline.dk"
<iddqd@worldonline.dk> wrote:

>OK, det kan være. Men det skulle undre mig meget hvis du har en højere
>framerate i spil, faktisk er der mange eksempler på 20-30% lavere
>framerate i W2K.

Du lever i fortiden, hr. Iddqd. Det fryder mig at hr. Mouritsen som
for få dage siden var inkarneret win98 bruger ganske som forventet tog
win2k til sig med kyshånd.
Hvis du virkelig har et sygeligt behov for at spille spil, der var
populære på dine forældres tid, så installer win2k som en selvstændig
installation, så får du en bootmenu og kan selv vælge, og har bare en
lille bitte smule forkærlighed for stabilitet, så hopper du snarest
væk fra win98 og vågner op til et moderne styresystem

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-02 22:59

Ok, spille spil fra mine forældres tid går før det første computer spil var
opfundet... men det kan jo godt være at du er en 10 årig knæg som har en far
der fik dig da han var 16 og han derfor var med på commodore bølgen!?

BTW. min commodore står stadigvæk ovenpå mit TV og bliver brugt af og til...

Jeg spiller også DOS spil endnu fordi spilproducenterne simpelthen ikke har
lavet en efterfølger... eller en efterfølger der er sin forgænger værdig!
Altså, grafik er ikke alt! Det er gameplay der tæller... det er der sgu tit
nogen der glemmer... :(

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-07-02 09:00

"Anders H. Jørgensen" wrote:

> [...]
> lille bitte smule forkærlighed for stabilitet, så hopper du snarest
> væk fra win98 og vågner op til et moderne styresystem

Du er da et fjols

Det er fair nok at vi er uenige, men det burde altså ikke forhindre dig i at
respektere folk ikke er enige med dig istedet for at beskylde mig for at havde
sygelige behov eller at leve i fortiden.

Vil du ikke være rar at levere et, bare et, eksempel på et spil som kører bedre
i Windows 2000 end Windows 98. Samtidig er der massevis af spil som er blot 1-2
år gamle der ikke kan køre på Windows 2000, medmindre man laver en masse tricks.
Der kan forresten købes en del spil for det Windows 2000 koster, men det er
selvfølgelig ikke et argument for alle.

Forøvrigt så kan jeg fortælle dig at min PC allerede er forsynet med multiboot,
den kører 98, 2000 og XP Pro, så det er altså ikke fordi jeg ikke har prøvet.
Jeg bruger 2000 og XP til mit arbejde, laver blandt andet
installationsprogrammer, og så har jeg selvfølgelig testet et par spil på de to
platforme når nu muligheden var tilstede.

Mvh

Bruno

Fra : arc@na

Dato : 28-06-02 14:54

On to 27 jun 2002 11:33:51a, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in

> Jamen jeg er da fuldstændig enig. Win2000 er bare det bedste...

Jeg vil være med i koret - jeg ville heller ikke have andet end
Win2000Pro i øjeblikket. Det næstbedste OS til spil må være 98SE.

arc@na

Fra : JH

Dato : 27-06-02 10:16

Ab-hallen wrote:
> Hej!
>
> Hvilket styresystem er bedst egnet til spil?

Jeg kører med WinME og har aldrig haft
problemer med nogen af mine spil.

JH

Fra : DWM

Dato : 27-06-02 10:33

"Ab-hallen" <Ab-Hallen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Hvilket styresystem er bedst egnet til spil?

Windows 98SE er klart det bedste men XP er dog heller ikke
til at komme uden om. Jeg har indtil videre ikke haft problemer
med spil i XP.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : Esben

Dato : 28-06-02 15:44

"Ab-hallen" <Ab-Hallen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d1acb93$0$1580$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Hvilket styresystem er bedst egnet til spil?

Jeg er superglad for win98se til spil - indtil videre har jeg ikke oplevet et spil der ikke virkede lige med det samme. I
3Dmark2001se får jeg ca. 10% bedre score i 98 ift. winXP. Det kunne være interessant at se andres resultater i XP og 98 på den samme
PC.

--
Esben