find alle aktive IP adresser i netværk
Fra : AH

Dato : 27-06-02 08:47

Hej

Kender i et værktøj som kan se og opgive alle aktive IP adresser i et
Netværk ?

Allan Thomsen

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-06-02 08:06

> Kender i et værktøj som kan se og opgive alle aktive IP adresser i et
> Netværk ?

Fx:
1) Ping (og en smule scripting).
2) Alternativt en portscanner. Hvilken, der kan anbefales, afhænger af
hvilket OS du kører....

mvh
Kim Jensen

Fra : AH

Dato : 27-06-02 09:56

Hej

Ja det var jo egentligt for at undgå at skulle pinge alle adresser i
netværket for at finde adressen på en firewall.
Men script kender jeg ikke det store til.
Jeg køre win 2000 på min arbejdsstation.

mvh

Allan Thomsen

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 27-06-02 09:19

On Thu, 27 Jun 2002 09:56:26 +0100, "AH" <AH@nom.dk> wrote:

>Ja det var jo egentligt for at undgå at skulle pinge alle adresser i
>netværket for at finde adressen på en firewall.

Du kunne spørge den IT-ansvarlige.
--
Per K. Nielsen

Fra : AH

Dato : 27-06-02 11:18

Kort historie

Jeg er den IT Ansvarlige og har modtaget en firewall fra en anden afdeling
som ikke kender adressen på den.
jeg ved kun den ligger i nettet 192.168.168.0.
Og vil gerne i kontakt med den så jeg kan ændre lidt i config.

mvh
Allan Thomsen

Fra : Bruun

Dato : 27-06-02 10:52

Hejsa,
"AH" <AH@nom.dk> wrote in message

> [...]
> som ikke kender adressen på den.
> jeg ved kun den ligger i nettet 192.168.168.0.
> Og vil gerne i kontakt med den så jeg kan ændre lidt i config.

Så må du forbinde den til en enkelt maskine (standalone). Og derefter pinge
alle adresser!

Mvh Kim Bruun

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 27-06-02 11:58

On Thu, 27 Jun 2002 11:17:56 +0100, "AH" <AH@nom.dk> wrote:

> [...]
>som ikke kender adressen på den.
>jeg ved kun den ligger i nettet 192.168.168.0.
>Og vil gerne i kontakt med den så jeg kan ændre lidt i config.

Jeg tvivler på du kan inde den ved at pinge.
De fleste firewalls bryder sig ikke om at give sig til kende på den
måde.

I stedet bør du finde producentens supportside og finde ud af hvordan
du nulstiller den. Formentlig skal du have et serielkabel i den.
--
Per K. Nielsen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-06-02 12:12

AH wrote:
> [...]
> som ikke kender adressen på den.
> jeg ved kun den ligger i nettet 192.168.168.0.
> Og vil gerne i kontakt med den så jeg kan ændre lidt i config.

Hvad er det for en firewall?

Hvad får dig til at tro du kan pinge firewallen?

Hvis du kan og du er rigtig heldig kan du placere en PC i adresserummet,
pinge broardcast adressen, for derefter at kikke i din arp tabel.

Eller må vi finde ud af hvilken protokol administrationsprogrammet
bruger, når du har fundet ud af dette kan de evt. bruge nmap som kan
scanne for TCP/UPD/IP/ICMP protokollerne.

Evt. kan du også scanne på MAC-laget med arping, det virker i 90% af
tilfældende (hvis da firewallen ikke også har MAC-filtre).

Kan du ikke finde oventstående programmer, så søg på google.com

Fra : Kent Friis

Dato : 27-06-02 20:59

Den Thu, 27 Jun 2002 11:17:56 +0100 skrev AH:

> [...]
>som ikke kender adressen på den.
>jeg ved kun den ligger i nettet 192.168.168.0.
>Og vil gerne i kontakt med den så jeg kan ændre lidt i config.

Et serielkabel i konsol-porten burde løse det problem.

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : Claus Bækgaard

Dato : 29-06-02 10:59

> 1) Ping (og en smule scripting).

Gem f.eks. følgende (mellem stjernerne) i pingalle.bat:

**************************

echo off
if "%3"=="" goto fejl
set net=%1
Set start=%2
set slut=%3
if exist pingresult.txt del pingresult.txt
for /L %%I IN (%start%,1,%slut%) DO PING -n 1 -w 100 %net%.%%I >>
pingresult.txt
FIND "Svar" pingresult.txt

:fejl

echo Syntaksen er: pingalle aaa.bbb.ccc ddd eee
echo .
echo hvor aaa.bbb.ccc repræcenterer de første 3 okteter i nettets adresse
echo ddd er den sidste oket i den første ip på dette net, der skal pinges.
echo eee er den sidste oket i den sidste ip på dette net, der skal pinges.

:end

******************************

Sæt din PC's ip-adresse, så den befinder sig på 192.168.168.0 nettet og fyr
følgende af fra prompten:

pingalle 192.168.168 1 254

og kig så filen pingresult.txt igennem.

Du kan selvfølgelig også bare skrive "for /L %I IN (1,1,254) DO PING -n 1 -w
100 192.168.168.%I >> pingresult.txt", men hvis du gemmer pingalle.bat, så
har du den jo til en anden gang. Bemærk forskellen på %I og %%I når
kommandoen køres direkte fra prompten.

Man kunne måske også med fordel sætte en -a parameter efter ping, der så vil
forsøge at opløse adressen til et navn (sikkert ikke i dette tilfælde da du
isolerer dig og FireWall'en på sit eget subnet uden adgang til DNS).

God fornøjelse

Claus

Fra : Mose

Dato : 29-06-02 12:49

Skønt at se, at der stadig kan være brug for et godt og gammelt
batch-script. Jeg føler mig ellers tit som en oldsag når jeg sider og laver
den slags... men jeg er ikke alene.

Iver

Fra : Peter Ravn

Dato : 27-06-02 11:45

Hvis du kontaketer mig pr. mail kan jeg sende dig et lille utility der kan
scanne et bestemt segment af IP-adresser og så viser den hvilke der er
aktive og hvilke der er døde.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Jørgen Kristensen

Dato : 27-06-02 11:50

AH wrote:

> Hej
>
> Kender i et værktøj som kan se og opgive alle aktive IP adresser i et
> Netværk ?
>
> Allan Thomsen

Prøv at se på http://www.ipswitch.com
Mon ikke programmet WhatUp Gold dækker dit behov

Jørgen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-06-02 12:13

"AH" <AH@nom.dk> crashed Echelon writing

> Kender i et værktøj som kan se og opgive alle aktive IP adresser i et
> Netværk ?

NetBrute

--
Bjarke Andersen