"Charlotte West" <charlotte.west@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3d1a547d.8204495@news.get2net.dk...
> Hej NG !
>
> Håber ikke jeg er havnet i en "gal" gruppe ?
> Men hvad er egentlig forskellen på en CombiCamp og en CampLet ?
> Vi er blevet enige om, at det måske er en ferieform der tiltaler os,
> men hvad skal vi købe ?
> Er det bare to forskellige mærker, - eller hvad er bedst ?
>
> På forhånd tak !
>
> De bedste hilsner
> Charlotte
Hej Charlotte
Velkommen i Gr. Du kan da a l d r i g havne galt, men nogen spørgsmål er
sommetider lettest at få svar på i den rigtige gr.
Og så er det lettest med lidt godt humør. Det er
vel Ikke traktater i Nato eller FN , selv om det sommetider syntes at blive
læst sådan
Forskelle ? Ja, men jeg er medlem i .cc-club , og som sådan ikke helt
neutral, men har tidligere haft en C-L glx - med det hele - vi kan holde
os til det fysiske.
C-C har skiftet modeller i de senere år op til -98 (?) hvor man med Panda,
med køkkenet fast monteret bag på, fandt en størrelse, der faldt i smag.
Afløseren Venezia er ændret i stangsættet og har alle undervogn der bær op
til 750 kg.
C-C er altså størst - vær opmærksom på vægten, hvis du køber nyt, uden
påløbsbremser. Stor lasteevne, fås op til 750 kg tot vægt. Kik på bilens
reg.att.om du skal ha den med bremser. (Anbefales nu alligevel). Kan også
monteres med støddæmpere og kan så måske godkendes til tempo 100 i
Tyskland.
Større hjul og længere trækstang = kører meget roligt. (også ved absolut
ulovlig tophastighed ;)
(højre mus ude på denne gr.- skriv tempo i søgefeltet, - og indlæggene
kommer frem)
Der er fast gulv m tæppe i indrekabinen, og sengene er væsentlig større.
Madrasserne
er bedre - større bæreevne -Sengene vender ikke ud til forteltet. Man kan
altså lukke døren til vognkabinen og skifte kostume, uden at forstyrre
"publikum" der venter i "salen".
Evt. Anneks til ungerne sidder det rigtige sted med adgang fra
soveafdelingen.
Der er et stort bagagerum under sengene.hvor tunge ting ligger godt, også
under kørsel.
"Grundmodulet" slås op på alle underlag uden pløkker. (Vi har siddet 6 om et
frokostbord inde i det "hellige" - på bænkene og et par stole - og måtte så
ud under "halvtaget" soltaget sat over køkkenet, efter frokosten i boksen,
men syntes nok det kræver disiplin og en vis intimitet hvis det skal ske
ofte.
Køkkenet er lettere tilgængelig på tur, er meget større og har ordentlig
højde., Gasblus, vask og vand fungerer på tur og der er en rigtig Electrolux
230/12V Gas køleboks der også fungerer når bilen kører.
Du kan få 230 V modul med sikringer og hfi - fast monteret.
Der fås nu også en meget stor frontkasse 150 l til alt det grove.
Så er der selvfølgelig forskel på design af gardiner osv, gardinerne er
faste og lynes bare til, når der skal mørklægges.
Camp let er mindre og har ikke en vognkabine m gulv.
Forteltet skal pløkkes, vognen kan ikke bruges uden.
Sengene er direkte ud til forteltet, man skal altså ha en plastikpresenning
og
gulvtæppe, for at ha det rart.på bare fusser.
Ingen fast køleboks, men man køber så en tilsvarende boks, kr. 2700 der så
også
kan bruges i bilen på andre udflugter.
Anneks sættes på siden af forteltet, jeg forestiller mig at bord og stole
spærrer, og at ungerne har svært ved at sove i snakken.
Og så kan vi måske, måske, bedst li camp-lets telt, der syes af Isabella.
Ikke forklejne CC , også meget gedigent, og vi grinede da CL, efter CC, kom
med samme grønne farve, året efter, Altså smådetaljer, hvor CC ellers er
forbedret løbende. CC syr sine telte her i landet.
Camp let har stor set ikke ændret udsende bortset fra farver, de sidste
mange år, og det kan for nogle være en fordel.
Jeg mener at CC ud over det nævnte, har sine styrker til større familier. Vi
har flere gange været 6 personer og klaret os fint.
Vi kan næsten ikke, med alle klude sat, være på en 10x10 m plads.
Selvfølgelig kunne køleboksen så være større, men hvornår er den
tilstrækkelig.
Så har jeg ikke omtalt benzinforbruget. FDM lavede en test hvor en bil der
normalt kørte 11- med CV kørte 8-9 stykker og med en CC kom op på 14 - 15.
Man forklarede latterligt, med at de nok havde kørt 70 med CC en, men en
seriøs test har vel foregået ved samme hastighed for begge
Imidlertid er det kendt fra skibe der forlænges, at de både sejler
hurtigere, og bruger mindre olie. Ændringerne i luftmodstanden ved det
længere slip må spille ind . Vores erfaring er, at vi ikke bruger mere med
slæb, også selv om det sydpå går stærkt. Andre har vist samme erfaring. selv
om det sikkert er stærkt afhængig at facon på bilen og vindretning.
C-L er lidt kortere, og når den gemmer sig nede bag bilen, kan man så
spekulere på om der egentlig skulle køres tandem - med 2
C-L på række, for at opnå samme virkning
Jeg forventer, at glade C-L ejere har en række bemærkninger til denne
farvede fremstilling
)
mvh sten
..
..