Bios opdatering hjælper det
Fra : klaus bergh

Dato : 27-06-02 01:10

Hej

Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg ikke kan få mit nyindkøbte
geforce 4 til at kører på mit soltel sl-75-kav.

Jeg har efterhånden prøvet alt.
under installation af windows med startdisketter, stopper computeren når
sidste disk indlæses. problemet opstår under indlæsning af filerne på sidste
xp boot diskette. Skærmen bliver herefter sort. skærmen slukker ikke, og går
heller ikke i standby, men bliver sort(meget sort). Så snart jeg smider min
gamle geforce 2 i kører det fint igen.

Jeg ahr i starten haft det kørende under xp, uden probs, men ønskede at
formatere, og nu er problemerne der så.

som jeg ser det, er det enten en opgradering af bios, eller noget med
geforce kortet

jeg har desuden haft alt andet ude, men lige lidt hjalp det.

Jeg har endnu ikke prøvet at flashe en bios, så dette vil jeg gerne undgå,
hvis det alligevel ikke hjælper

På forhånd tak

Klaus

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 27-06-02 03:53

> Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg ikke kan få mit nyindkøbte
> geforce 4 til at kører på mit soltel sl-75-kav.

øv ...

> [...]
går
> heller ikke i standby, men bliver sort(meget sort). Så snart jeg smider

Har du førsøgt at smide de startdisketter ud, og sætte din maskine til at
boote fra din windowsXP cd-rom ?, det gør du inde i bios opsætningen.

> som jeg ser det, er det enten en opgradering af bios, eller noget med
> geforce kortet

En bios opgradering er aldrig af vejen, det er jo en fejlrettelse fra
producentens side.

> Jeg har endnu ikke prøvet at flashe en bios, så dette vil jeg gerne undgå,
> hvis det alligevel ikke hjælper

prøv først at sætte din maskine til at boote fra din XP-cdrom

Fra : Peter

Dato : 29-06-02 12:59

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 27-06-02 13:20

Som jeg ser det, har du et problem med de disketter du booter på.

Og hvorfor bruger du egentlig de disketter?
En "original" XP booter fra CDromdrevet.

Men det er måske en "crack" du har fået fingrene i?

Bri@n

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-06-02 13:24

"klaus bergh" <klaus_bs@get2net.dk> skrev:
> Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg ikke kan
> få mit nyindkøbte geforce 4 til at kører på mit soltel
> sl-75-kav.

Har du prøvet det i en anden PC?

/Mikael

Fra : klaus bergh

Dato : 27-06-02 17:48

Hej

Jeg har også bootet fra cd-rommen med samme resultat. Det underlige ligger i
at hvis jeg installere med det gamle kort, og så skifter kortet efter inst.
virker det fint, hmm

Fra : klaus Bergh

Dato : 29-06-02 00:39

hej igen

Problemet er nu løst, en bios opdatering hjalp på det hele