P4 blæserstøj
Fra : Martin Liversage

Dato : 26-06-02 22:36

Jeg har forgæves søgt efter støjsvage kølere til P4 2,4 GHz (socket 478).
Men det skyldes måske at den som følger med ikke larmer?

--
Martin

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 27-06-02 14:12

Martin Liversage wrote:
> Jeg har forgæves søgt efter støjsvage kølere til P4 2,4 GHz (socket 478).
> Men det skyldes måske at den som følger med ikke larmer?

det er fint nok du holder dagbog herinde.. :) men stil dog nogle
relevante spørgsmål..

hvordan skal vi kunne svare på om dine kølere/blæsere larmer?

Fra : Martin Liversage

Dato : 27-06-02 15:15

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> wrote in message

> det er fint nok du holder dagbog herinde.. :) men stil dog nogle
> relevante spørgsmål..
>
> hvordan skal vi kunne svare på om dine kølere/blæsere larmer?

Næ, det kan du ikke. Nu er situationen den at jeg ikke ejer og heller ikke
har været i nærheden af en P4, men jeg påtænker at købe sådan en fætter.
Alle de mange Intel CPU'er jeg har haft fingre i har haft larmende blæsere
og jeg har derfor "opgraderet" dem med støjsvage blæsere. De steder jeg
normalt køber den slags har bare ikke produkter til P4 så jeg undrede mig
lidt. Beklager hvis mit spørgsmål har værest så kortfattet at det kunne
opfattes som "irrelevant".

Ved hjælp af et andet svar til mit spørgsmål har jeg erfaret at blæseren på
en P4 faktisk ikke larmer særligt meget hvis man skruer lidt ned for den, så
det må jeg prøve når jeg engang får købt den.

--
Martin

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 27-06-02 20:01

Martin Liversage wrote:
> [...]
> normalt køber den slags har bare ikke produkter til P4 så jeg undrede mig
> lidt. Beklager hvis mit spørgsmål har værest så kortfattet at det kunne

unskyld.. relevant var et forkert ord i denne sammenhæng.. der var bare
mangel på info for at kunne give et fyldestgørende svar.. :)

> Ved hjælp af et andet svar til mit spørgsmål har jeg erfaret at blæseren på
> en P4 faktisk ikke larmer særligt meget hvis man skruer lidt ned for den, så
> det må jeg prøve når jeg engang får købt den.

jeg har haft en del 'in-a-box' Intel Processorer.. men de har været P2
, P3 og Celerons.. deres blæsere har altid været næsten lydløse og jeg
har været meget tilfredse med dem.. måske de har ændret blæser supplier
for p4'eren.. skal jeg ikke kunne sige..

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 27-06-02 15:02

Måske kan du bruge dette læsestof: http://www.noisecontrol.dk/p4.htm

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)

Fra : Leony

Dato : 01-07-02 18:43

"Martin Liversage" <nospam100110818a@liversage.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har forgæves søgt efter støjsvage kølere til P4 2,4 GHz (socket 478).
> Men det skyldes måske at den som følger med ikke larmer?

Thermal Take's Silent Viking bruger en standard 80mm blæser. Den kan
udskiftes med en hvilken som helst 80mm blæser uden problemer, på den måde
vælger du selv køling/støjniveau.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/