Smadret rude...
Fra : Holm

Dato : 26-06-02 22:02

Hej alle

Jeg vil lige dele det her med jer , bare lige for at fortælle, at en rude
ikke er nogen hindring for en panikslagen kat , der flygter fra en hund !!
Jeg har lovet en bekendt at passe hans labrador tæve , som er 5 år.
De kom så på besøg her idag , så vi kunne se om hun kunne enes med mine egne
to hunde .
Det gik rigtig godt.
De legede og hyggede sig fint.

Så gik vi indenfor for at få en kop kaffe....jeg tænkte ikke på at min kat
lå og sov på sofaen, og jeg tog det vist lidt for givet at den snart var
vandt til lidt af hvert , især hunde.......
Ikke idag !

Plejehunden knaldede vildt ud da den fik øje på katten , og så skal jeg da
ellers lige love for at den stakkels mis blev jaget gennem hele huset, af en
tosset hund som ikke var til at råbe op eller standse overhovedet...

Katten sprang direkte mod det nærmeste vindue, som var lukket, og fortsatte
igennem det , ud i haven.....
Her er det så jeg er nødt til at fortælle at det drejer sig om en rude af
gammeldags slags dvs. et-lags..ingen termo-rude altså !

Hold da op hvor blev jeg forskrækket ! ...For ikke at tale om katten.
Jeg fandt ham senere og der er heldigvis intet sket med ham , så vidt jeg
kan se , ud over at hans tillid til hunde har lidt et alvorligt knæk!!

Jeg er lidt betænkelig over at skulle passe vapsen for den nøjedes ikke med
at jagte katten , næ den gravede sig under et hegn og løb over på naboens
mark, over en bæk og ud i det blå , så vi måtte ud og lede....fandt bæstet
igen..og så måtte jeg lige høre om den nogensinde havde fået træning af
nogen art...det havde den !!
....Og derhjemme er den jo ikke sådan.....vel ?

PYH...spørg lige om jeg glæder mig ?? :0)))
Jeg har tænkt mig at træne med den...bare for sjov..og se om der er noget
hjerne derinde .. den må hellere blive i sin snor alle dagene, og så kan
katten også ta´det med ro !!
Nu vil jeg gå ind og pleje ham , den stakkel !!

Godnat hilsener
Holm

Fra : Dorrit Smedsgaard

Dato : 27-06-02 05:04

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message news:<3d1a2bdd$0$78786$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> katten også ta´det med ro !!
> Nu vil jeg gå ind og pleje ham , den stakkel !!

Og hvad kan vi så lære af det? Husk altid at spørge om plejedyret (i
dette tilfælde en hund) er vant til andre dyr (i dette tilfælde en
kat)! Stakkels kat, der røg nok en af dens liv.

hilsen Dorrit Smedsgård

Fra : Pwh

Dato : 27-06-02 06:16

> [...]
> dette tilfælde en hund) er vant til andre dyr (i dette tilfælde en
> kat)! Stakkels kat, der røg nok en af dens liv.

Ja så havde jeg det lidt lettere da jeg kom hjem med min
10 ugers hvalp tirsdag. Min 5 kg hankat stak hunden
en på hovedet med flad pote så det sang da den blev
lidt for nærgående. Siden har vuffen haft stor respekt
for det arrige spektakel af en kat

Mvh Jens

Fra : Heidi Rydgren

Dato : 27-06-02 21:10

Hejsa,

Har faktisk oplevet en situation, der ligner din lidt....

Vi var lige flyttet på landet og havde fået udestue med vinduer fra gulv til
loft. Simba - vores lille diskrete Grand Danois - fik øje på en af
staldkattene ude i gården og *crash* et stk.s rude forsvundet.......

Det var godt nok noget af et chok - stakkels lille (?) Simba blødte som jeg
ved ikke hvad.......... Afsted til dyredoktoren - klart en lørdag kl. 16.00
*suk* At betale 2500 kr ved kasse 1............. Men pyt med det - bare
vappen var i orden og det er hun

Efterfølgende er der blevet sat gardiner i, så Simba ikke får tåbelige ideer
igen

Heidi og vapperne

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-07-02 21:31

Hej Holm

Jaaaaaa, hunde der ikke er vant til katte kan være nogen bæster, der incl
min egen.
Lige efter nytår i år, var Nicki og jeg hjemme hos en veninde, der har kat.
Nicki og katten er bestemt ikke venner, men hendes kat plejer dog at smutte
ind under sengen når Nicki er på besøg, og det går fint nok. Men lige netop
den dag passede min veninde hendes mor's kat, som absolut ikke var vant til
hunde.
Et kort øjebliks ukoncentration fra vores side af, var Nicki efter katten,
og nej, han hørte BESTEMT ikke efter, selvom han hvis jeg selv skal sige det
er temmelig velopdraget.
Katten fløj op i vinduet, den var skramt forvidersans.Til vores held var
vinduet lukket, og den gik ikke igennem vinduet, og puha for det, for hun
bor nemlig på 3 sal. Der skete så heldigvis ikke katten noget. Men mig. Min
veninde fik fat i nicki, og idet jeg var på vej over for at overtage grebet
i Nicki, angreb katten simpelhen mig. Den fløj direkte i hoved på mig, så
det endte med en tur på skadestuen, hvor jeg blev syet et par sting over
øjet, og havde rifter i hele ansigtet, køn var jeg ikke bagefter .
Jeg sætter aldrig Nicki sammen med katte igen, for galt kan det i hvert fald
gå.
Jeg er glad for at læse at din kat har det godt, men hvis det var mig, havde
jeg ikke turde at påtage mig at passe vovse.

mange hunde og katte hilsner fra

Bolette

Fra : Holm

Dato : 03-07-02 22:39

Bolette Nielsen <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:afqe6l$jrq$1@news.cybercity.dk...
> Hej Holm

..
> [...]
> det endte med en tur på skadestuen, hvor jeg blev syet et par sting over
> øjet, og havde rifter i hele ansigtet, køn var jeg ikke bagefter .

Av av av...det var da en træls oplevelse!!
Fik du et ar ?
Ja jeg var godt nok også ret betænkelig over at skulle passe hunden, men nu
bor jeg på landet og har en fin lille stald , og jeg har aftalt med ejeren ,
at der skal hunden bo .
Det var ganske enkelt dumt af mig at invitere den indendørs uden snor , så
nu ved jeg da hvordan den skal tackles.
Jeg har passet utroligt mange hunde gennem livet, og katte også...og lige i
øjeblikket har jeg endnu en plejehund og den ÆÆÆLSKER kattene og de har det
godt med den.
Man lærer jo livet igennem, og det var vist det man kalder et hændeligt
uheld.
Katten har det godt .
Han fik ikke en eneste skramme , men han elsker absolut ikke hunde , kun min
gamle Thor, som han er vokset op med. De to nusser tit hinanden....
Jeg lader aldrig mere en fremmed hund komme ind uden snor mere...det er
slut..ihvertfald når Mickey (mis) er inde!!

Hilsener fra Holm

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-07-02 20:27

Hej Holm

> Av av av...

Ja, det sagde jeg også, for nej hvor gjorde det ondt, og kors hvor jeg
blødte, men nu så lang tid efter og jeg tænker tilbage, var det egentlig en
ret komisk situation, lægerne og sygeplejerskerne troede faktisk heller ikke
rigtig på mig da jeg kom på skadestuen, de troede vist jeg var blevet
overfaldet af en person, og bare kom med en dårlig undskyldning

> Fik du et ar ?

ja, jeg har flere små ar, men heldigvis er de ikke så tydelige, men de er
der, og vil nok altid være der. Det der er mest irriterende er at de er midt
i ansigtet.

> [...]
nu
> bor jeg på landet og har en fin lille stald , og jeg har aftalt med ejeren

God idé selvom hunden nok vil føle sig lidt ensom, men det må den jo bare
affinde sig med.

> Man lærer jo livet igennem, og det var vist det man kalder et hændeligt
> uheld.

Ja, det har du i hvert fald ret i, man bliver aldrig for gammel til at lære
nye ting.

> Katten har det godt .
> Han fik ikke en eneste skramme , men han elsker absolut ikke hunde , kun
min
> gamle Thor, som han er vokset op med. De to nusser tit hinanden....

Dejligt at høre at Mickey har det godt, og ikke er kommet til skade, det
ville jo ha' været skrækkeligt hvis han var kommet voldsomt til skade, godt
for ham og jer.

> Jeg lader aldrig mere en fremmed hund komme ind uden snor mere...det er
> slut..ihvertfald når Mickey (mis) er inde!!

, forståligt.

mange hilsner

Bolette

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-07-02 18:14

Min ældste hund Bento sprang engang helt uventet gennem ruden til en
legetøjsbutik, idet han havde fået øje på et tøjdyr han ville have
med. Der skete ikke hunden noget, selv om det var en butiksrude af
tykt glas. Hundeforsikringen måbede lidt, det er ikke lige det de er
vant til. men ruden blev da erstattet, og Bento fik sit tøjdyr
(Tigerdyr). Det har han stadig, minderne har man jo lov at have.

Hilsen Kim

Fra : Holm

Dato : 09-07-02 10:06

Kim Christensen <nemoris@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:de3df7b6.0207050913.7b2f5283@posting.google.com...
> [...]
> vant til. men ruden blev da erstattet, og Bento fik sit tøjdyr
> (Tigerdyr). Det har han stadig, minderne har man jo lov at have.

...Og så siger man at det er det sværeste at få dyr til at gøre...springe
gennem ruder lol lol !
Måske skulle vi alle ( os med "stunt" dyr ) vandre mod Hollywood...)

Holm

ps. godt der ikke skete noget med Bento !!