sikkerhedskode
Fra : Robin Hood

Dato : 26-06-02 21:17

hello

jeg har købt en brugt mobil telefon (nokia 8810)

når jeg sætter mit simkort i og taster min pinkode så accepterer
den godt sim-koden men spørger efter en sikkerhedskode??

jeg får koden af ham der har solgt mig telefonen men den afviser

kan det passe, at ham der har solgt mig telefonen at det skal være
hans simkort der sidder i telefonen før man kan ændre koden
og slå sikkerhedes funktionen fra??

hilsen
Robin

Fra : Deaster

Dato : 26-06-02 21:25

"Robin Hood" <hood@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> kan det passe, at ham der har solgt mig telefonen at det skal være
> hans simkort der sidder i telefonen før man kan ændre koden

Nix, den er vist "bare" simlocked til hans teleselskab, hvis den er over 6
måneder gammel, kan du ringe til selskabet og få oplyst koden, hvis den er
under kan du betale et eller andet horribelt beløb til selskabet for at få
den oplyst, eller bruge et af de utallige unlock selskaber som findes.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : MOBILUDSALG.dk

Dato : 27-06-02 00:47

> [...]
> under kan du betale et eller andet horribelt beløb til selskabet for at få
> den oplyst, eller bruge et af de utallige unlock selskaber som findes.

Sikkerhedskoden og unlock koden er to forskellige ting. I dette tilfælde
skriver Robin at den beder om sikkerhedskoden - mit gæt er at personen du
har købt den af har glemt sikkerhedskoden og derfor accepterer den ikke
koden når du taster den ind. Du kan aflæse og evt. resette koden med et
Datakabel, og så vidt jeg husker har 8810eren da også infrarød ikke ? hvis
dette er tilfældet kan du aflæse sikkerhedskoden uden brug af kabel (med
software såsom LogoManager).

--
mvh MOBILUDSALG.dk
Salg af UNLOCK UDSTYR (data/flasher/boxe m.m.)

Fra : User #1

Dato : 27-06-02 01:38

"Robin Hood" <hood@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> når jeg sætter mit simkort i og taster min pinkode så accepterer

Prøv 12345 det er standardkoden på en Nokia- det er ikke
vigtigt hvilket kort der sidder i.........

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 28-06-02 18:06

"Robin Hood" skrev i en meddelelse
> [...]
[klip]
> jeg får koden af ham der har solgt mig telefonen men den afviser

Jeg har haft samme problem med min gamle 3210. Min bror havde fået den, og
da han skiftede selskab, ville den lige pludselig have sikkerhedskoden. Jeg
mente at kunne huske den, men den blev ikke accepteret. Så efter at have
prøvet alle tænkelige kombinationer, gik jeg ned til EMTS og fik dem til at
udlæse den og dernæst ændre den til standard (kostede 125 kr). Det viste sig
at det VAR den kode jeg troede det var (og havde prøvet mindst 10 gange),
men af en eller anden grund ville telefonen ikke godtage den.

Jeg har hørt nogle forslag om at taste koden, og hvis den så bliver afvist,
lade telefonen ligge tændt i et kvarters tid og så skrive koden igen, så
slukke den i samme tidsrum og prøve igen..... Lyder mærkeligt, men nogen
siger det hjælper.

Hygge...
Daniel