Nyt job / Vores hjemmeside
Fra : Jette

Dato : 26-06-02 19:54

Jeg er blevet den helt utroligt lykkelige vinder af drømmejobbet! I
dag har jeg derfor opsagt min stilling, og om en måned er det så helt
slut med at være kontorassistent, da tiltræder jeg nemlig en stilling
som programmør (jubiiii!)

Der er bare det "lille" men, at jeg skal lære en helt utroligt masse nye
ting, og da jeg i dag var ude og underskrive kontrakten, fik jeg stukket
4 bøger i hånden - værsgo og læs! Derfor får jeg ikke så meget tid til
www.dk-fritid-dyr-kat.dk i tiden fremover... har også liige en
uddannelse der skal afsluttes til efteråret.

Så snart jeg er blevet fortrolig med mit nye job, vender jeg frygteligt
tilbage og laver nye ting på siden ... men indtil da (i hvert fald
resten af dette år) er jeg nødt til at hellige mig oplæringen i det nye
job... håber på Jeres forståelse.

Heldigvis har vi jo "forfatter-hjørnet" på hjemmesiden, hvor det er
muligt for enhver med status som forfatter at skrive artikler. Og er man
ikke forfatter, kan man blive det ved at sende mig en mail.

Der skal dog ikke herske tvivl om, at jeg til hver en tid yder support,
dvs. tager mig at alle tekniske problemer på hjemmesiden og andre
småting (som f.eks. at lægge en kontrakt ud til download o.lign.), og
jeg lægger også historier om miver-redningsaktioner o.lign. ud, da
artikel-funktionen jo endnu ikke giver mulighed for at indsætte
billeder.
Jeg svarer naturligvis også på spørgsmål mht. brug af de forskellige
funktioner (husk at sende mail direkte til mig).... men nye
revolutionerende ting, kommer der altså ikke lige foreløbig.

Håber på Jeres tålmodighed og forståelse ... og hvis ovenstående
giver anledning til spørgsmål.. så bare skyd løs.

Mvh. Jette
- en meget lykkelig nybagt programmør *S*

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-06-02 20:05

Hej Jette

Altså vil da bare lige sige en masse tillykke med jobbet *S*
Det er da fedt hva
Og selvfølgelig er der forståelse for at du ikke kan pusle med gruppens
side, så meget det næste stykke tid

Held & Lykke + Knus

Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-06-02 20:02

Hej Jette

Tillykke med det nye job - har selv sagt op i dag, da også jeg har fået nyt
arbejde fra 1.8. - dog i samme branche, så ikke helt så megen oplæring for
mit vedkommende
Selvfølgelig skal du drosle ned på arbejdet med ng'ens hjemmeside og
koncentrere dig om din ny karriere og uddannelse - og du skal ihvertfald
have stor tak for dit kæmpe arbejde med siden indtil videre, som jeg synes
er rigtig flot!!
Så må det jo være op til os andre, at sørge for lidt mere indhold i form af
artikler mv...

Mvh. Camilla

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev...

Fra : Jette

Dato : 26-06-02 21:19

"Camilla Scharff"
> [...]
fået nyt
> arbejde fra 1.8. - dog i samme branche, så ikke helt så megen oplæring

Jamen, så sender jeg et stort tillykke retur Det må absolut være
sæson for jobskifte, én af mine venner, har nemlig også opsagt sin
stilling i dag *S*

Tak til Jer alle for de pæne ord, og ikke mindst Jeres forståelse ....
endnu engang må jeg konstatere at katteslaver er en dejlig menneskerace
*G*

Mvh. Jette

Fra : Kate

Dato : 27-06-02 21:31

"Jette" <jni@omnix.dk> wrote in

> Tak til Jer alle for de pæne ord, og ikke mindst Jeres forståelse
> .... endnu engang må jeg konstatere at katteslaver er en dejlig
> menneskerace *G*

Min gode ven, for hvem jeg passer kat i denne uge, sagde for flere år
siden at det var et tegn på intelligens at man boede sammen med en kat,
så jeg mener jo at vi her på gruppen er enormt intelligente

Kate

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-06-02 21:44

Kate skrev
<et tegn på intelligens at man boede sammen med en kat,
så jeg mener jo at vi her på gruppen er enormt intelligente >

tjaa spørgsmålet er om det er kattens eller vores
intelligens

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 27-06-02 22:50

Kate skriver:

> Min gode ven, for hvem jeg passer kat i denne uge, sagde for flere år
> siden at det var et tegn på intelligens at man boede sammen med en kat,
> så jeg mener jo at vi her på gruppen er enormt intelligente

Ja hold da op...og jeg må da efterhånden være viiildt intelligent ! *grin*
Hilsen Dorthe ( - og Fuffer og Fie og Emma og Mathilde og Kalle og Dvaske!
)

Fra : Denise

Dato : 28-06-02 06:55

Hej
Ja, jeg har "kun" 3, så jeg må være mindre intelligent en dig, øv.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 28-06-02 21:09

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> Hej
> Ja, jeg har "kun" 3, så jeg må være mindre intelligent en dig, øv.
> Hilsen Denise

Så er vi lige intelligente

Kate

Fra : marianne hellemose

Dato : 28-06-02 21:51

Denis skrev
> Ja, jeg har "kun" 3, så jeg må være mindre intelligent en dig, øv.<

Kate skrev
<Så er vi lige intelligente >

Ha ha med 12 katte i huset må jeg så være lige til
en universitets-grad

Fra : Mette Svangren

Dato : 28-06-02 07:35

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja hold da op...og jeg må da efterhånden være viiildt intelligent ! *grin*
> Hilsen Dorthe ( - og Fuffer og Fie og Emma og Mathilde og Kalle og Dvaske!
> )

Hvorfor mon jeg ikke kan overføre noget af min _utrolige_intelligens til at
færdiggøre mit uni-stude? Nåja, måske ta'r kattene noget af tiden...*G*

MVH Mette, -og Ludvig, Alladin, Mormis, Stribemis, Mads, Rosinen, Mis
Sophie, Kina, Lillebror, Rolfert, Rufus, Patch og Mille!

Fra : nitsen

Dato : 28-06-02 10:08

> [...]

> Hilsen Dorthe ( - og Fuffer og Fie og Emma og Mathilde og Kalle og Dvaske!

*fniz* - ja så hjælper det også på klogskaben her når Agnes flytter ind,
meeeen måske min "lysende intelligens" allerede er der. Genboens kat har
allenfals besluttet at her er bedre at være end hjemme hos ham selv *grin* -
hvordan mon genboen vil reagere på den *grin* - sådan i stil
med.........ha - jeg er klogere end dig for din kat vil hellere være her
*fniz*

Mvh

Anita og Frode.....oooog Fido der fnyser og si'r at det er ham der er klog
fordi han har opdaget at piger på 9 år (Fido æææælsker Marie) er bedre
nussemaskiner end piger på ca. ni måneder og så vil han ellers ha' fre' til
at sove i "sin" kurv.

Fra : Jette

Dato : 29-06-02 08:23

"Dorthe Prip Lahrmann" skrev:
> [...]
*grin*
> Hilsen Dorthe ( - og Fuffer og Fie og Emma og Mathilde og Kalle og

Så må jeg nok hellere lade være med at fortælle min nye arbejdsgiver, at
jeg kun har to katte *G*

Mvh. Jette

Fra : Kate

Dato : 26-06-02 20:36

"Jette" <jni@omnix.dk> wrote in news:afd2jq$2omi$1@news.cybercity.dk:

> Håber på Jeres tålmodighed og forståelse ... og hvis ovenstående
> giver anledning til spørgsmål.. så bare skyd løs.
>
> Mvh. Jette
> - en meget lykkelig nybagt programmør *S*

Jamen tillykke Jette, det er jo bare så skønt når det lykkes. Jeg tør
godt sige at du har lagt et kæmpe stykke arbejde i siden allerede nu så
det er helt velfortjent at du beskæftiger dig med noget "andet".

Kate

Fra : Camilla Baird

Dato : 26-06-02 20:52

On 26/06/2002 20:54, in article afd2jq$2omi$1@news.cybercity.dk, "Jette"
<jni@omnix.dk> wrote:

> [...]
> - en meget lykkelig nybagt programmør *S*
>
> --
> Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på

Tillykke med drømmejobbet! Det lyder absolut spændende og du ønskes al held
og lykke med det Meeen vi kommer jo nok til at savne dig med hjælp og
nye ideer/tiltag til hjemmesiden
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 26-06-02 21:15

TIL LYKKE !!!
Jeg håber selv på at få et job i IT-branchen til efteråret når jeg afslutter
min datamatiker Dog skal det ikke være programmering, medmindre det er
programspecifikt og grundog oplæring finder sted *fnis*

Venligste hilsner Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Jette

Dato : 29-06-02 08:29

"Mette B. Rahm" skrev:
> TIL LYKKE !!!

Tak

> [...]
det er
> programspecifikt og grundog oplæring finder sted *fnis*

Ja, jeg regnede da også med at jeg skulle være færdig med min ITA inden
jeg kunne gøre mig nogle forhåbninger ... men heldigvis har lykken
smilet til mig allerede nu

Held og lykke til dig! Jeg håber du får dit ønske opfyldt, for vi bruger
jo trods alt en hel del af vores liv på at arbejde, og derfor er det
rigtig fedt at få lov at lave noget man synes er sjovt.

Mvh. Jette

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-06-02 21:28

Tillykke med dit nye job Du har ret - det må være sæson - jeg
startede nyt job 1/6

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-06-02 21:55

Hej Jette
Hvor lækkert, stort tillykke

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 27-06-02 03:00

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
helt
> slut med at være kontorassistent, da tiltræder jeg nemlig en

Hjertelig tillykke med dit nye job og god vind .. held og lykke osv ..
og da ikke mindst god arbejdslyst

Godnathils fra Ami

Fra : Denise

Dato : 27-06-02 08:55

Hej Jette
Tillykke med dit nye job, så er vi jo indenfor samme branche. Nysgerrig,
hvad skal du programmere i, C Sharp, Java eller VB. Jeg laver mest VB og
noget C, op mod Access Databaser.
Men ellers tak for alt det store arbejde du har lavet på hjemmesiden,
hjemmesider har jeg desværre aldrig sat mig ind i. Vi havde godt nok lidt om
det på Datanom, men den var dengang man skrev html koder og Java har jeg
heller aldrig prøvet.
Held og lykke, håber da du får tid til at skrive og læse her i NG'en.
Hilsen Denise

Fra : Jette

Dato : 29-06-02 08:42

"Denise" skrev:
> [...]
Nysgerrig,
> hvad skal du programmere i, C Sharp, Java eller VB. Jeg laver mest VB

Jeg skal programmere til Unix i Perl og PHP, hvor jeg ligesom dig skal
programmere op mod databaser. Men her bruger vi MySql.

> Men ellers tak for alt det store arbejde du har lavet på hjemmesiden,

Velbekomme

> [...]
lidt om
> det på Datanom, men den var dengang man skrev html koder og Java har

Hi!... hjemmesider består nu stadig af HTML. Det er nemlig stadig den
eneste mulighed man har for at lave den grundlæggende opsætning af
sitet. Men Java, JavaScript, PHP, ASP osv. osv., er det der gør siderne
interaktive. Og hvis du interessere dig for programmering, er en
hjemmeside alletiders fritidsbeskæftigelse ... ikke mindst fordi man kan
vise sine ting til millioner af mennesker (i princippet). Og da du
allerede kan andre sprog, vil det være "a-walk-in-the-park" for dig at
lære PHP eller ASP.

Jeg tror faktisk at vores hjemmeside var med til at skaffe mig jobbet...
Jeg kan ikke vide det med sikkerhed, men i hvert fald henviste jeg til
den, for at vise noget af det jeg kan, den består jo (udover HTML) af
PHP og MySql i stor stil.

> Held og lykke, håber da du får tid til at skrive og læse her i NG'en.

Jo, tak... og naturligvis skal jeg have tid til at følge med her! Jeg
kan slet ikke undvære Jer

Mvh. Jette

Fra : Denise

Dato : 29-06-02 09:47

Hej Jette
Lidt OT.

> [...]
> vise sine ting til millioner af mennesker (i princippet). Og da du
> allerede kan andre sprog, vil det være "a-walk-in-the-park" for dig at
Jo, men dengang jeg lærte html var der jo ikke alle de interface muligheder,
bl.a.frontpage med mindre det også er forældet, hvor man stort set ikke
selv skal skrive eller forstå koder, hvis jeg tror rigtigt ?
SQL har jeg rimeligt styr på, det bruger jeg jo også i dag. Interesserer mig
for programmering, jo altså, det arbejde jeg laver er virkelig spændende, og
jeg kan jo heller ikke rigtig finde noget arbejde der giver mere i løn hihi,
men når man 7 timer om dagen programmerer, tester o.s.v. så har jeg aldrig
tidligere overhovedet gidet se en pc om aftenen og i weekenden, hvis du
forstår. Det kan være du får samme indstilling når du selv begynder at
arbejde med det professionelt. Nu er jeg jo så begyndt at se pc'er i
fritiden også, hvor Claus har skaffet mig denne bærbare, så jeg kan følge
med i gruppen. Samtidig har jeg fået en pc hjem fra arbejdet fordi jeg skal
lave en masse ekstraarbejde hjemme efter arbejdstid og weekend, programmer
til de nye flytyper vi får til september, så vi kan læse og tyde de
rapporter der sendes ned fra flyene. Så nu har vi gud hjælpe mig 4 pc'er
herhjemme, jeg får snart fobi, af alle de ledninger og rod .
Og så er der det, at jeg ved heller ikke rigtigt hvad jeg skulle bruge en
hjemmeside til, der er jo rigeligt med katte, så jeg skal jo også have et
formål med at lave det.
Rigtig mange undskyldninger for ikke at begynde og sætte mig ind i det
ikke?, pinligt. Nej det irriterer mig grænseløst at jeg er total sort på det
område, og så at jeg for doven til at gøre noget ved det.

> [...]
> Jeg kan ikke vide det med sikkerhed, men i hvert fald henviste jeg til
> den, for at vise noget af det jeg kan, den består jo (udover HTML) af

Jamen, jeg kan da godt forstå at "vores" hjemmeside kan skaffe dig arbejde,
jeg er i hvert tilfælde fuld af beundring
Så, god vind fremover.
Hilsen Denise

Fra : Jette

Dato : 29-06-02 16:18

"Denise" skrev:
> Hej Jette
> Lidt OT.

... og endnu mere OT (godt denne gruppe er så overbærende)

> [...]
ikke
> selv skal skrive eller forstå koder, hvis jeg tror rigtigt ?

Jeg har aldrig brugt FrontPage selv, kun da jeg skulle lave en
FrontPage-vejledning til WebTip.dk ... og FrontPage indeholder mange
funktioner, som man skal sætte sig ind i, inden man kan komme rigtigt i
gang. Og på ét eller andet tidspunkt løber man panden mod en mur, og så
skal ind og rode med koden. Dvs. du under alle omstændigheder skal lære
HTML på ét eller andet tidspunkt .. WYSIWYG eller ej!

Spørger man mig, er alle disse WYSIWYG-editorer derfor spild af tid ...
det er meget hurtigere bare al lære HTML og så ellers gå i gang med sin
hjemmeside. Da jeg selv gik igang med min første hjemmeside for 4-5 år
siden, kunne min generelle viden om computere, ligge på bagsiden af et
frimærke ... men det lykkedes mig alligevel på 14 dage at lære HTML og
lægge mit første værk ud på nettet, ved brug af Stones WebWriter, hvor
jeg skrev koden selv. Derfor mener jeg at man som begynder sparer en
masse tid ved at gå laaaangt uden om FrontPage og diverse andre
programmer i samme kategori.

Jeg vil gå så langt som til at påstå, at jeg kan lære enhver newbie HTML
på to timer vha. notepad. Hvis jeg skal lære en begynder det samme vha.
FrontPage, skal jeg minimum bruge en dag.

> [...]
aldrig
> tidligere overhovedet gidet se en pc om aftenen og i weekenden, hvis

Jo, du har muligvis ret. Men som kontorassistent arbejder jeg også 8
timer om dagen foran en pc, og det har nu ikke afholdt mig fra at sidde
4-6 timer foran den når jeg kom hjem *S* ... Jeg håber dog jeg får min
lyst styret, nu hvor jeg får lov at arbejde professionelt med min hobby.

> Nu er jeg jo så begyndt at se pc'er i
> fritiden også, hvor Claus har skaffet mig denne bærbare, så jeg kan
følge
> med i gruppen.

.... og det er jo mindst lige så vigtigt som arbejde *S*

> [...]
en
> hjemmeside til, der er jo rigeligt med katte, så jeg skal jo også have

Helt sikkert! Man skal have et formål med det man laver. Men vigtigst af
alt er interessen. Det er næsten gået hen og blevet et must, at have en
hjemmeside.... altså som om folk tror at sådan én _skal_ man bare have.
Men har man ikke interessen, bliver det noget halvhjertet noget, og
derfor er der enormt mange grimme og intetsigende sider derude.

Så naturligvis skal man ikke gå igang, hvis ikke det siger én noget.
Hvis jeg gik igang med at strikke en bluse, ville det sgu også blive
noget underligt noget, hi!

> [...]
på det
> område, og så at jeg for doven til at gøre noget ved det.

Nej, jeg opfatter det ikke som undskyldninger ... og det er absolut ikke
pinligt. Så skulle jeg jo også gå rundt og være pinlig over at jeg ikke
kan fiske eller holde stueplanter. Vi kan jo ikke alle sammen synes at
det samme er sjovt eller interessant (selvom jeg naturligvis har meget
svært ved at forstå, hvorfor ikke alle synes at webdesign og databaser
er det ultimativt mest spændende i denne verden *LOL*)

.... og tro mig, hvis jeg skulle lave noget andet, som ikke sagde mig en
fløjtende fis, ville jeg også gå hen og blive meget doven *G*

> Jamen, jeg kan da godt forstå at "vores" hjemmeside kan skaffe dig
arbejde,
> jeg er i hvert tilfælde fuld af beundring

Well, du kunne i hvert fald nemt lave noget tilsvarende

> Så, god vind fremover.

I lige måde

Mvh. Jette

Fra : marianne hellemose

Dato : 29-06-02 17:04

Jette skrev
... og endnu mere OT (godt denne gruppe er så overbærende)

Hmm....... det kan godt være det kun er mig, men
jeg synes altså at computere og katte har en hel del
tilfælles, bl.a. det at det eneste man kan regne 100%
med er at man ikke kan regne med dem *GG*

Fra : Denise

Dato : 29-06-02 17:36

Hej Jette

> følge
>
> ... og det er jo mindst lige så vigtigt som arbejde *S*
Ja, helt rigtigt, og der er jo så mange skribenter, at hvis man ikke følger
med hver dag, så misser man sikkert noget absolut vigtigt .

> Hvis jeg gik igang med at strikke en bluse, ville det sgu også blive
> noget underligt noget, hi!
Se, det kan du sagtens lære, du kan jo læse vejledninger, og du køber bare
en opskrift med dit garn . Hihi, jeg har haft mange fritidsinteresser,
bare aldrig EDB. Først var det øl og motorcykelfasen, så var det
strikkefasen hvor skabe og Claus blev udstyret med bluser, så var det
korsstingfasen, hvor hele hjemmet blev udstyret med hjemmesyede malerier, så
var de syfasen (sammen med Kate's mor) hvor skabe igen og stakkels Claus
blev udstyret med jakker og fliesbluser, så var det aftenskole fasen hvor
forskellige kurser og uddannelser blev gjort, og der har sikkert været andre
skøre ideer der skulle opfyldes. Ja, nu er det motorcykelfasen jeg er gået
ind igen. Gud ved om tingene gentager sig selv, for jeg savner faktisk at
sidde med et strikketøj foran TVet og slappe af, nu du nævner det, det er
simpelthen så dejligt afstressende. Eller måske skulle det så gå hen og
blive hjemmeside fasen, måske med rejsebeskrivelser og billeder.
Den eneste fase der faktisk har holdt hele tiden er "holde katte fasen", og
den går aldrig af mode her
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 30-06-02 08:44

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> var de syfasen (sammen med Kate's mor) hvor skabe igen og
> stakkels Claus blev udstyret med jakker

Ja, og selvom min mor da stadig syr meget, så har hun skam også fået en
computer, om hun så bruger....tja, det er jeg ikke helt sikker på

Kate

Fra : Jette

Dato : 30-06-02 19:35

"Denise" skrev
> [...]
> blive hjemmeside fasen, måske med rejsebeskrivelser og billeder.
> Den eneste fase der faktisk har holdt hele tiden er "holde katte

Hold da op! hi! ... skal love for du har prøvet lidt at hvert. Jeg har
selv haft en sy-tøj fase da jeg var i starten af tyverne, og har da også
været gennem en tegnefase, hvor jeg endda tog et aftenskolekursus ....
men begge dele gik fløjten da jeg fik min første pc *G* ... nu bli'r det
højst til påsyning af en vildfaren knap i ny og næ.

Kattefasen vil jeg dog også holde fast i ... helt sikkert! Det er en
fase man gerne vil bruge resten af sit liv på at gennemgå

Mvh. Jette

Fra : Denise

Dato : 01-07-02 08:02

hej Jette
> [...]
> men begge dele gik fløjten da jeg fik min første pc *G* ... nu bli'r det
> højst til påsyning af en vildfaren knap i ny og næ.
Hihi, alderen Jette, min alder, har haft mange år til alt det. Og så snakker
vi vist ikke mere om det
Hilsen Denise

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 27-06-02 18:46