bundkort siger biiiiiip bip bip bip
Fra : Martin

Dato : 26-06-02 19:46

Hej NG,
Min kærestes PC kan lige pludselig ikke starte op. Den går godt nok igang
(blæseren starter og der er lys i), men der kommer intet skærmbillede og
hver gang man tænder den kommer der hyletoner ud af bundkortet. Et langt bip
efterfulgt af 3 korte bip. Hvad betyder dette? Forholder det sig sådan at
forskellige lyde betyder noget hver især? Hvis det forholder sig sådan, hvor
kan jeg finde information om dette? Eller sidder der mon én i blandt os der
har oplevet dette?

På forhånd tak,

Martin

Fra : Martin K

Dato : 26-06-02 19:59

Martin wrote:
> [...]
> især? Hvis det forholder sig sådan, hvor kan jeg finde information om
> dette? Eller sidder der mon én i blandt os der har oplevet dette?

Jeps, hvert signal fra bundkortet i bip-toner betyder noget specielt hver
især. Jeg er ikke klar over hvad et lang bip efterfulgt af 3 korte bip
betyder, det er jo i og for sig også svært, da du ikke har anført hvilket
mobo det drejer sig om!

Men ellers står det typisk i bundbrædt-manualen hvad de forskellige toner
betyder...
--
Martin K

Fra : Steen B

Dato : 26-06-02 21:25

On Wed, 26 Jun 2002 20:46:06 +0200, "Martin" <boeuf@omk.dk> wrote:

> [...]
>kan jeg finde information om dette? Eller sidder der mon én i blandt os der

Det er næsten altid grafikkortet eller ram der fejler, har du glemt at
tilslutte en skærm er der oså nogen board der brokker sig.

Ifølge Bios håndbogen er der fejl i ram, prøv at se om de skulle være
løse elller prøv at bytte om på dem
/steen

Fra : AJC

Dato : 26-06-02 21:35

"Martin" <boeuf@omk.dk> wrote in message news:afd23j$obt$1@sunsite.dk...
> [...]
hvor
> kan jeg finde information om dette? Eller sidder der mon én i blandt os

Grafikproblemer!
Prøv at tjekke om grafikkortet er presset ordentligt ned i soklen.

Mvh
AJC.

Fra : N/A

Dato : 26-06-02 22:14

Fra : Martin

Dato : 26-06-02 22:14

Mange tak,

Jeg tester grafikkortet. Det virker også som det mest logiske når der intet
skærmbillede er...

Martin

Fra : SirWheels

Dato : 28-06-02 16:48

Hej Martin.

En anden god ting... test _alle_ kabler om de sidder godt nok. Tag dem evt.
ud og sæt dem i igen. Gør det samme med indstikskortene og RAM'en
naturligvis. Har hun flere moduler kunne du jo evt. prøve et ad gangen, hvis
det andet ikke virker. Det kunne jo være et modul der lavede meget rav i
den.

--
Regards/Hilsen
SirWheels