MS Windows
briani 27239
Sletning af fil under XP pro, eng version.
Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 26-06-02 19:36

Hej.
Har det problem at jeg pludselig ikke kan slette en fil.
Filen er en psd (photoshop image) fil og ligger direkte i "my pictures"
folderen.
Når jeg forsøger at slette, flytte eller omdøbe denne fil, får jeg en
dhhh!!! "denne fil kan ikke sletttes, den bruges af en nanden buger eller et
andet program" - også selv om jeg er den eneste bruger, og der ikke er nogen
programmer åbne.
Det er den eneste fil der gør det, og jeg vil egentlig bare have den
slettet, er der nogen der har nogen ideer? (fejlsikret virker ikke, og jeg
aner ikke hvordan man gør i prompten)...
MVH Rune

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-06-02 02:21

"Rune Feldt-Rasmussen" <feldt@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Det er den eneste fil der gør det, og jeg vil egentlig bare have den
> slettet, er der nogen der har nogen ideer? (fejlsikret virker ikke, og jeg
> aner ikke hvordan man gør i prompten)...

Fra promten skriv: "del filnavn.psd"

Det skulle virke...

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : SoerenFerling

Dato : 27-06-02 03:25

"Rune Feldt-Rasmussen" skrev d. 26-06-02 19:36 dette indlæg :
> [...]
> aner ikke hvordan man gør i prompten)...
> MVH Rune
>
> Jeg tror det (som sædvanligt) er fordi de ikke gør tingene færdige.
Dit problem _kan_ være fillåsning e.l. som de tidligere svar forudsætter
men det kan også vær en fejl i Win, jeg vil tro du bruger ntfs og det er
nok dette filsystem der ikke er færdiggjort. Selv bruger jeg w2k og her
oplever jeg med mellemrum at få at vide at en fil ikke eksisterer selv
om den har egenskaber. Hos mig har problemet ofte kunnet løses efter et
antal genstarter, men et par gange først ved at formattere disken.
Den ringe trøst jeg kan give er altså at hvis der ikke er en anden
proces der låser filen er det en af de mange fejl i styresystemet.

http://www.kandu.dk/