Er min 8210 færdig?
Fra : Karsten Vinding

Dato : 26-06-02 18:34

Jeg har i et stykke tid trukket med nogle problemer med min Nokia 8210.

Det viser ved forskellige ting:

Telefonen afviser SIM-kortet.

Telefonen kan ikke finde SMS beskederne i kortet.

Telefonen går pludselig i baglås mens man arbejder med den.

Tingene sker lidt tilfældigt. Somme tider kan telefonen godt virke i et
par timer, for så at afvise SIM-kortet, eller sige at man skal indsætte
det.

Andre gange virker alt fint, men pludselig fryser telefonen, eneste
udvej er at pille batteriet ud.

Andre gange igen er det umuligt overhovedet at få telefonen til noget
som helst.

Oftest skal telefonen blot slukkes og tændes igen, så kan man arbejde
med den, men den dør som regel hurtigt derefter.

For at afhjælpe problemet har jeg fået skiftet SIM-kort læseren i
telefonen, men det har ingen forskel gjort overhovedet.

Problemet er det samme med andre SIM-kort, mens mit kort virker fint i
andre telefoner.

Problemerne kom efter en voldsom tur på gulvet, men der er ikke synlige
skader at se på print m.m. inde i telefonen.

Jeg er overbevist om at det er et problem med forbindelsen mellem
telefon og SIM-kort, men synes snart jeg har prøvet alt for at lave en
god forbindelse mellem disse, så der må næsten være noget andet galt.

Som erstatning har jeg kigget på Nokia 6510, der ser ud til at være en
8310 til billigere penge?

Hvad er forskellen på de to telefoner?

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : N/A

Dato : 29-06-02 00:15

Fra : Karsten Vinding

Dato : 29-06-02 00:15

SteF wrote:

> Over vej at køre ind og få den opdateret.

Den er/var opdateret til seneste firmware uden at det hjalp.

Men fejlen er blevet rettet. Jeg nævnte at andre kort også lavede fejl i
min telefon, men det fandt jeg ud af at de ikke gjorde længere efter jeg
havde fået skiftet SIM-kort læser (med et helt nyt kort fra en
arbejdskammerat). Mit kort virkede fint nok i hans telefon (en 6210).

Som en sidste udvej drog jeg ned og fik byttet mit SIM-kort, og miraklet
skete, min 8210 er nu 100% funktionsdygtig

Men der har været noget galt med min telefon, for før udskiftning af
SIM-kort læser virkede ingen kort ordentligt i den. At mit kort så også
havde taget skade havde jeg ikke lige gættet på.

> forskellen på en 6510 og en 8310 er at 6510 har Blåt lys i.

OK, ud over at 6510 er noget billigere?

> Ellers er resten nøjagtig det samme.
>
> Man kan faktisk tage display mpdulet fra en 6510 og flytte det over i 8310
> og omvendt.

Javel.

> Men 6510 syntes jeg personligt at den er for lille.....

Det er jo smag og behag. Jeg kommer jo fra en ret lille telefon, så jeg
er vandt til det.

Nå det er heldigvis ikke aktuelt mere. Jeg er stadig godt tilfreds med
min 8210, den kan det jeg har behov for (udover lange SMS'er som jeg
savner ind imellem).

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-06-02 02:17

"SteF" <steffen_hesselager@hotmail.com> wrote:

>Over vej at køre ind og få den opdateret.
>
>forskellen på en 6510 og en 8310 er at 6510 har Blåt lys i.
>
>Ellers er resten nøjagtig det samme.

Lige botrset fra, at 6510 har en bedre kalender-oversigt end 8310 og en
e-wallet, som ikke findes i 8310. Største forskel er dog displayet (se
nedenfor).

>Man kan faktisk tage display mpdulet fra en 6510 og flytte det over i 8310
>og omvendt.

Vil det virke? Hvis du smutter forbi Forum Nokia, kan du se, at 8310 er
en Serie 20 telefon med 84x48 pixels display. 6510 derimod er en serie
30 telefon med 96x65 pixels.

http://www.forum.nokia.com/main/1,35452,1_1_75,00.html

Peter

>Men 6510 syntes jeg personligt at den er for lille.....
[snip]