MS Windows
briani 27239
XP noget lort ???
Fra : Svend Emil

Dato : 26-06-02 15:09

Jeg står og snart skal investere i en ny pc, og jeg har nu hørt "mange" ting
om Win XP!
Nogle venner snakker om at det tager rigtig meget af rammen, på grund af al
"pynten" ??? Passer det??? Det betyder altså at de i det hele taget ikke
synes det er godt!
Men på den anden side vil jeg selv mene at det er ok godt, også ud fra det
jeg selv har set op prøvet det. Hvis der er en runde "vis dit desktop" i
dk.binaer, kan jeg se at stort set alle har XP, og det må der være en grund
til!
Men alligevel ser jeg indlæg (rimelig mange) som omhandler problemer med XP,
og det er jo ikke godt!

Jeg kører i øjeblikket Win 98, og regner med at investere i en AMD XP 1800+
med 256 MB RAM.

Kan der være problemer i dette???

Kom med jeres mening, jeres begrundelser skal blandt andet bruges til at
"overbevise" en af mine venner (men skriv ikke noget som ikke passer!)
--

--- Svend Emil (o: ---

Fra : Martin K

Dato : 26-06-02 15:18

Svend Emil wrote:
> Kom med jeres mening, jeres begrundelser skal blandt andet bruges til
> at "overbevise" en af mine venner (men skriv ikke noget som ikke
> passer!)

Du kan evt. gennemlæse tråden i news:dk.spil.computer der hedder 'DOS spil
til Win XP?' og er fra 24-06-02. Her bliver emnet diskuteret, og som du kan
se der, er jeg mest til Win2000. Mest Win2000 ikke tager så mange 'hk' fra
systemet, så jeg bilder mig ind at mine spil kører bedre. Men for det andet
slipper jeg jo også for farveladelooket, hvilket jeg bestemt ser som en rar
ting

Blot min holdning...

--
Martin K

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-06-02 19:28

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg har installeret windows på utallige computere lige fra win 3.11.
XP har jeg vel installeret på ca. 25 computere af forskellige mærker og med
forskelligt hardware. Alle kører tilsyneladende perfekt. Det man først og
fremmest skal sikre sig, er at man får hentet og opdateret alle drivere til
alt der skal bruges drivere til, herunder ikke mindst bundkort.
Med hensyn til spil har xp en funktion, hvor den kan simulere helt tilbage
til windows 95.
Dos spil er selvfølgelig ikke godt, når dos er væk, men hvor mange spiller
efterhånden disse spil? (lad venligst være med at overfalde mig, dem som
gør).
Når du køber en rolls royce, hvorfor så nøjes med at putte en Morris motor i
(læs ældre end xp).
Jeg har også prøvet med spil på win2000 og foretrækker helt klart xp i den
forbindelse.
Den computer, som du er ved at købe, er simpelthen skabt til xp
Det sidste argument du skal høre er, at i bl.a. denne gruppe er det jo
meningen, at dem som har problemer med windows i forskellige versioner,
stiller spørgsmål for at få klarlagt årsagen til deres problemer.
Derfor er det helt naturligt, at det p.t. er xp som oftest forekommer i
gruppen i øjeblikket, da det jo er den nyeste, og derfor er der forskellige
finesser vi lige skal have fundet ud af.
Jeg har fulgt gruppen siden win95, og hver gang et nyt system er kommet, ja
så er det det der er mest omtalt, hvilket jeg finder at være helt naturligt.

Jeg har hjulpet en del med at løse problemer og har derved konstateret, at
de ofte ikke har opdateret drivere, herunder især de drivere som man typisk
kan finde hos producenten af bundkortet. Det kan være så væsentlige
opdateringer af drivere til agp port, chipset, indbygget lydkort m.m.
Det er sjældent at en ny computer fra forretningens side er opdateret til
det sidste nye, som bl.a. skal klare konstatede hardwareproblemer.

Kurt

Fra : almen

Dato : 26-06-02 19:40

http://www.kandu.dk/

Fra : Hagman

Dato : 26-06-02 20:34

Din nye PC kan køre WinXP perfekt.
Min XP kører perfekt, på min AMD Athlon 1 Ghz, 512 SD Ram, Geforce2 TI 64 MB
DDR Grafikkort.

....og så ser WinXP flot ud !

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Svend Emil

Dato : 26-06-02 21:21

> Din nye PC kan køre WinXP perfekt.
> Min XP kører perfekt, på min AMD Athlon 1 Ghz, 512 SD Ram, Geforce2 TI 64
MB
> DDR Grafikkort.

OK, takker jer mange gange for jeres hjælp, og jeg vil nu ikke længere være
skeptisk, men bare se frem til at købe min nye PC (og finde ud af hvor jeg
skal købe den!)
Når min ven så sidder og har sine tanker om XP, vil jeg sidde at frydes ved
en NY, HURTIG, STABIL, LÆKKER, computer.

Endnu en gang MANGE TAK!!
--

--- Svend Emil (o: ---

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-06-02 12:01

"Svend Emil" <mosbaek@mail.tele.dk> skrev:
> OK, takker jer mange gange for jeres hjælp, og jeg
> vil nu ikke længere være skeptisk, men bare se frem
> til at købe min nye PC (og finde ud af hvor jeg
> skal købe den!)

Husk at køb Pro versionen ellers mangler der nogle
lækre ting til bl.a. netværk osv.

Mvh.
Mikael

Fra : Martin K

Dato : 27-06-02 15:18

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Husk at køb Pro versionen ellers mangler der nogle
> lækre ting til bl.a. netværk osv.

Hvad er det præcis for nogle 'ting' og er de så lækre så det retfærdiggør en
pris på 1000,- bananer ekstra?

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 27-06-02 08:12

Hagman wrote:
> ...og så ser WinXP flot ud !

Da kun hvis den kører i 'classic mode', men så kan man jo også tale om at
WinNT og Win2000 ser flot ud. Anyway, er det en smagssag om man kan li'
farveladen...

--
Martin K

PS. ... det kan jeg ikke!