MS Windows
briani 27239
multi zip filer
Fra : JEL

Dato : 26-06-02 12:27

Hej.

Hvis jeg har et dir med 27 zip filer i... og jeg gerne vil ha' dem alle
udpakket uden at sku' gøre det med hver enkelt... findes der så et program
der på en eller anden måde gør dette muligt?

Jeg plejer at højreklikke på hver zip fil og vælge at den skal udpakkes til
et dir af samme navn som zip filen, men med mange zipfiler er det lidt
trivielt at sku' gøre det igen og igen og igen og igen og igen...

Tak for hjælpen.

--
jacob.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 26-06-02 12:30

Ja det kan godt lade sig gøre.

Det du skal gøre er, at du skal finde en kopi af programmet pkunzip.exe
Jeg vil mene den er inkluderet i denne pakke:
http://nct.digitalriver.com/fulfill/0018.4

Når du har pakket filen ud, som du downloadede, skulle du gerne kunne kalde
pkunzip i en dos prompt a la

pkunzip -d *.zip

Og så skulle den gerne pakke alle zip filerne ud.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 26-06-02 12:36

On Wed, 26 Jun 2002 13:26:48 +0200, "JEL"
<Webmaster@annainthedark.zzn.com> wrote:

>Jeg plejer at højreklikke på hver zip fil og vælge at den skal udpakkes til
>et dir af samme navn som zip filen

Nu skriver du ikke hvilket program du bruger, men kan du ikke bare
vælge alle filerne og gøre som du plejer?
--
Per K. Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 26-06-02 12:49

> [...]

>et dir af samme navn som zip filen, men med mange zipfiler er det lidt
>trivielt at sku' gøre det igen og igen og igen og igen og igen...

Det kan du gøre med Winzip

Marker filerne og flyt dem lidt med højre museknap trykket
ned inden du slipper. Så får du nye valgmuligheder, bl.a.
at pakke dem alle ud på en gang

mvh Mogens

Fra : ha

Dato : 26-06-02 13:22

> Marker filerne og flyt dem lidt med højre museknap trykket
> ned inden du slipper. Så får du nye valgmuligheder, bl.a.
> at pakke dem alle ud på en gang

Med Winrar slipper du endda for at flytte dem lidt før du
pakker alle ud på een gang.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 26-06-02 14:51

ha skrev:

> Med Winrar slipper du endda for at flytte dem lidt før du
> pakker alle ud på een gang.

Ja, den bruger jeg også ofte hvis jeg skal udpakke flere *.zip-filer
på een gang. Her kan man blot markere alle *.zip-filerne i mappen,
højreklikke på dem og vælge WinRAR > Extract Files.

Madsen.

Fra : JEL

Dato : 26-06-02 15:19

Tak for svarene :) men den indbyggede multizip funktion er en del af
problemet.

Problemet med at få pakket dem alle ud på 1 gang i modsætning til enkeltvis,
er at alle de zip programmer jeg har prøvet (winzip, zipmagic, winrar)
blander filerne sammen i samme dir.

Når jeg vælger at udpakke 1 zipfil, ka' jeg få den til at pakke indholdet ud
i en ny mappe med zipfilens navn (så denne mappe kun indeholder indhold fra
den enkelte zipfil)
3 zipfiler ender derfor med at være 3 nye mapper hos mig.

Men vælger jeg istedet at udpakke 3 zipfiler samtidig (og de ikke er pakket
ned i et ekstra dir internt i selve zipfilen) så bliver indholdet blandet
sammen i samme dir og jeg ka' dermed ikke holde de 3 zipfilers indhold
adskilt fra hinanden.

Noget helt andet er at computeren sløver voldsomt ned efter jeg har udpakket
et par zipfiler. Den bli'r pludselig utrolig tung i opdateringen af mapperne
(jo flere zipfiler jeg pakker ud, jo tungere bli'r den at arbejde med)
Men det er en helt anden historie og den ka' jeg trods alt løse ved en
win-reboot, så det er (næsten) til at leve med.

jacob.

Fra : LarsS

Dato : 26-06-02 16:23

"JEL" Jacob skrev:

> [...]
> er at alle de zip programmer jeg har prøvet (winzip, zipmagic, winrar)

Brug evt. Fast Unzipper: marker alle zip-filer der skal udpakkes,
h-klik, vælg Send To -> Fast Unzipper, og bestem så om alle
skal udpakkes i eet eller individuelle biblioteker (og så om zip-
filerne skal slettes efter udpakning)...
http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Compression_and_Zip_File_Utilities/Fa
st_Unzipper.html

/LarsS

Fra : JEL

Dato : 28-06-02 12:47

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal udpakkes i eet eller individuelle biblioteker (og så om zip-
> filerne skal slettes efter udpakning)...

Den så ellers ud til at ku' det jeg ville ud fra sitets
beskrivelse...desværre ka' den ikke downloades viser det sig :) (det er en
side med pop-ups)

Så den gik heller ikke...men tak.

jacob.

Fra : LarsS

Dato : 28-06-02 15:31

Jacob skrev:
> LarsS skrev...

> Den så ellers ud til at ku' det jeg ville ud fra sitets
> beskrivelse...desværre ka' den ikke downloades viser det sig :) (det er en
> side med pop-ups)

Da jeg selv bruger den har jeg installations-fil og den er
nu sendt til news:dk.binaer med titel Fast Unzipper.
(freeware, fylder 2,5Mb).

/LarsS

Fra : ha

Dato : 26-06-02 17:50

> [...]
> ned i et ekstra dir internt i selve zipfilen) så bliver indholdet blandet
> sammen i samme dir og jeg ka' dermed ikke holde de 3 zipfilers indhold

Med winrar kan du selv beslutte om du vil have dem åbnet i hver sin mappe.

mvh
ha

Fra : JEL

Dato : 28-06-02 12:48

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> Med winrar kan du selv beslutte om du vil have dem åbnet i hver sin mappe.

Det ka' jeg godt nok ikke få min til. Jeg har kigge i prefs osv men der er
intet.

jacob.

Fra : ha

Dato : 28-06-02 13:25

> Det ka' jeg godt nok ikke få min til. Jeg har kigge i prefs osv men der er
> intet.

Du skal markere alle filerne og højreklikke.
Se evt. http://www.haweb.dk/test/winrar.gif

mvh
ha

Fra : LarsS

Dato : 28-06-02 15:52

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message

> Du skal markere alle filerne og højreklikke.
> Se evt. http://www.haweb.dk/test/winrar.gif

Ja det er rigtigt, men det gælder først fra winRAR3(final).
(Man kan ovenikøbet bestemme hvilke context-menu-
punkter der skal vises).

/LarsS