Fiskeri i Sverige
Fra : Bräuner

Dato : 26-06-02 11:34

Hej NG,
Da jeg skal til Sverige om en måneds tid, vil jeg gerne høre fra nogen der
har erfaringer med fiskeri i Vänern og Klarälven.
Specielt Klarälven har min interesse da Vänern mildest talt vist er ret stor
og uoverskuelig...
Vi skal bo ved Filipstad, hvis nogen har lokal kendskab.
Fortsat god sommer til alle.

Mvh.
Jesper

Fra : bjarni serup

Dato : 27-06-02 08:27

> [...]
> Jesper
>
>  hejsa - gå ind på den svenske del af sitet, og kig efter fiskeri ved branæs, af thomas larsen.
Det kan godt være området er for langt væk fra filipstad, men tjek det alligevel.

knæk og bræk bjarni serup

Fra : Jakob Friche

Dato : 27-06-02 10:27

Hejsa

Var ved Vänerne for et par år siden. Elven der løber fra Vänern og ud til havet er ganske god.
Vi fiskede på et stræk lige neden for et vandværk, og der samlede laksene sig. Jeg fik en enkelt
laks, med vi fiskede der ikke så længe. Man skal leje båd, og ro op til vandværket. Der kan man l
ligge til land, og fiske hele dagen. Jeg mener det var meget billigt at fiske der, eller også helt gratis.
Kan ikke lige huske det helt præcis.......

Fra : Mckinley

Dato : 27-06-02 15:29

Hej

Jeg tilbragte 7 dage i klarælven sidste år i Juli, hvor jeg sejlede i kano
fra et punkt jeg ikke rigtig husker navnet på, som lå lidt syd for dæmningen
oppe i det nordlige værmland. Herfra padlede vi 100 km sydstrøms. Jeg
fiskede med spinner og fangede dagligt flotte bronzefarvede gedder, aborrer,
enkelte bækørreder og ukendte fisk.

Dog fiskede jeg ikke efter stalling som elven nok er mest kendt for. Netop
på dette område skulle elven være unik, og eksemplarer på ca. 50cm er
gennemsnitsstørrelsen.
Stallingen er efter sigende mest udbredt i den nordlige del.

Ud over fiskene er det et meget smukt skovfyldt område med få mennesker,
masser af bæver og elsdyrlorte er at finde inden for hver kvadratmeter.
Herudover er der chance for at se bjørne og los (mest i september- okt)

Hvis du har forestillinger om at laksen går op i klarælven må jeg nok skuffe
dig, så er det nok vænern du skal forsøge dig i.

Jeg kan klart anbefale en tur til klarælven, men husk lige myggebalsam.