Abit BH6 og keyboard/boot fejl
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-06-02 11:55

Hejsa,

jeg har en lille maskine med dette bundkort:
<http://makeashorterlink.com/?Y26325321>
Og en 300MHz Celeron A cpu, clocket til 450MHz.

Når man genstarter computeren, virker keyboardet
aldrig bagefter, men slukket man derimod maskinen
helt ned, så virker det.

Kender nogen dette problem?
- Det er forresten lige meget hvilket OS der er
installeret.

Mvh.
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-06-02 11:57

"Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> skrev:
> Når man genstarter computeren, virker keyboardet
> aldrig bagefter, men slukket man derimod maskinen
> helt ned, så virker det.

Nyeste BIOS er naturligvis installeret.

Mvh.
Mikael

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 26-06-02 13:04

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> [...]
> Og en 300MHz Celeron A cpu, clocket til 450MHz.
>
> Når man genstarter computeren, virker keyboardet
> aldrig bagefter, men slukket man derimod maskinen

Prøv at clocke den ned og se om det virker.
Reset BIOS eller tag batteriet ud et par sekunder.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-06-02 13:28

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev:
> Prøv at clocke den ned og se om det virker.
> Reset BIOS eller tag batteriet ud et par sekunder.

Disse har jeg dog tænkt på, men endnu ikke prøvet,
jeg tror nemlig mere det er PS/2 indgangen på
bundkortet der er fejl i.

Jeg vil dog prøve dine forslag og vende tilbage.

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-06-02 14:02

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev:
> Reset BIOS eller tag batteriet ud et par sekunder.

Er det via en jumper?
I manualen står der en jumper kan "Discharge CMOS",
er det den?

Mvh.
Mikael

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 26-06-02 17:45

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Er det via en jumper?
> I manualen står der en jumper kan "Discharge CMOS",
> er det den?

Ja.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 26-06-02 17:58

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Er det via en jumper?
> I manualen står der en jumper kan "Discharge CMOS",
> er det den?

Glemte lige, sluk først, tag strømmen helt fra.
Den behøver kun at stå i modsat stilling et par sekunder (eller så længe
du vil).
Den må bare ikke stå der når du tænder igen.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 26-06-02 17:55

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-06-02 14:53

"Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> skrev:
> Når man genstarter computeren, virker keyboardet
> aldrig bagefter, men slukket man derimod maskinen
> helt ned, så virker det.

Har lige fundet ud af, at enten har skærmen eller
grafikkortet nøjagtig samme problem!

Der er prøvet at clocke ned, det hjælper ikke.
Jeg venter stadig på et svar på hvordan jeg resetter
BIOS helst uden at fjerne batteriet.

/Mikael