Telia bredbånd@home
Fra : Svend

Dato : 26-06-02 10:52

Hej

Er der nogen der har prøvet Telia Bredbånd@home med en ethernet router ?

Hvilke routere brugte i ?

--
Svend

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-06-02 13:55

Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Er der nogen der har prøvet Telia Bredbånd@home med en ethernet router ?
> Hvilke routere brugte i ?

Jeg regner med at få testet med en Longshine router inden længe. Der er
vist også nogen der har testet med Zyxel, men resultatet var vist ikke
imponerende.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Go stick your fingers in your ears and hum real loud."--Sheridan

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-06-02 16:19

In article <slrnahjebr.go0.dw@voyager.nowhere.dk>, Allan Joergensen wrote:

> Jeg regner med at få testet med en Longshine router inden længe. Der er
> vist også nogen der har testet med Zyxel, men resultatet var vist ikke
> imponerende.

Mig bekendt virker ZyXELs ether/ether router fint.

--
Andreas Plesner Jacobsen | There must be more to life than having everything.

Fra : Svend

Dato : 26-06-02 16:40

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Mig bekendt virker ZyXELs ether/ether router fint.

Det lyder godt, da vi har baseret vores hjemmearbejdsplads på zyxel's vpn
løsning. Men er du nu helt sikker ?

--
Svend

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-06-02 16:43

In article <3d19e055$0$156$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Svend wrote:

> Det lyder godt, da vi har baseret vores hjemmearbejdsplads på zyxel's vpn
> løsning. Men er du nu helt sikker ?

Jeg har ikke selv sat den til, men har hørt at den virker. (derudover er
det ikke en supportet konfiguration som produktet ser ud nu)

--
Andreas Plesner Jacobsen | There seems no plan because it is all plan.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-06-02 20:19

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Jeg har ikke selv sat den til, men har hørt at den virker. (derudover er
> det ikke en supportet konfiguration som produktet ser ud nu)

Jeg hørte bare at performance ikke imponerede, men det kan da være jeg
husker forkert.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Are you quacking at me? Are you quacking at me?" - Pesto

Fra : TBC

Dato : 04-07-02 01:11

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hørte bare at performance ikke imponerede, men det kan da være jeg
> husker forkert.

Apropos Performance. Er der efterhånden nogle Telia kunder med produktet der
har efaringer med hvilken ping (uden router) man har med bredbånd@home i
online spil som f.eks Counterstrike på danske servere (Boomtown, jubii,
gameland o.l.)
Produktet passer nemmelig perfekt til mig, med mindre det bliver på
bekostning af min onlinegaming ping, som med min nuværende Tiscali løsning
ligger på fine 8-28 ms i CS.

Jeg har tidligere set et par tracert (http://www.nowhere.dk/vr/ - tak for
dem) der kunne indikere at en CS ping var at forvente at kunne ligge på alt
imellem 30-60 ms, men nu ved jeg heller ikke om det var med eller uden
router, eller om status er den samme for alle Telia's bredbånd@home kunder ?

Nogle friske erfaringer ?

TBC
- Torben Bojer Christensen

Fra : Svend

Dato : 27-06-02 20:27

> Jeg har ikke selv sat den til, men har hørt at den virker. (derudover er
> det ikke en supportet konfiguration som produktet ser ud nu)

Er der overhovedet en internetudbyder hvor de suportere andre routere end
deres egen ?

--
Svend

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-06-02 20:48

On Thu, 27 Jun 2002 21:26:33 +0200, "Svend" <2@lazy.dk> wrote:

>Er der overhovedet en internetudbyder hvor de suportere andre routere end
>deres egen ?

Sansynligvis ikke, enhver der skal yde support på noget, skal kende
det de skal yde sypport på, og er nødsaget til at begranse det til
nogle få produkter.
Men en kløgtig supporter, og en kunde der kender kender lidt til hvad
han roder med, kan gelejde kunden på rette vej. Desvære er sådan nogle
ikke supporter særligt længe, da de bliver flyttet til andet
arbejde,,, (de er for dygtige til at være "simpel" supporter)

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.