MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjernstyring med browser.
Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-06-02 08:56

Jeg søger et fjernstyringsprogram til Win 2000 / XP. Noget terminalserver af
en eller anden slags.
Min hjemme-PC står altid tændt, og programmet skal installeres på denne. Jeg
ønsker så muligheden for at kunne bruge min PC med en browser, uanset hvor i
verden jeg befinder mig.
Jeg har fast IP-adresse (ADSL).

Mvh
BG

Fra : Jesper KA

Dato : 26-06-02 09:25

Bo Nielsen <bo.nielsen@jur.ku.dk> wrote in message
> [...]
> denne. Jeg ønsker så muligheden for at kunne bruge min PC med en
> browser, uanset hvor i verden jeg befinder mig.

Det er indbygget i XP og hedder remopte desktop connection.

Regards

Fra : Klitgaard

Dato : 26-06-02 09:57

Og du kan logge på den via http://geekcode.dk/ts/

--

....Klitgaard

Fra : Jesper KA

Dato : 26-06-02 10:51

Klitgaard <mrsmooth@privat.dk> wrote in message
> "Jesper KA" <news@arning.dk> skrev i en meddelelse

> Og du kan logge på den via http://geekcode.dk/ts/

Det var godt nok *Bip* .. du har fået det til at virke ?
Hvordan ?

Jeg kan selv komme frem til login billedet men kommer
ikke længere ..

Jeg har bikset med det webinterface og søgt på kryds
og tværs af nettet men kun fundet frem til andre der heller
ikke kunne få det til at virke ..

Regards

Fra : Klitgaard

Dato : 26-06-02 12:15

> Det var godt nok *Bip* .. du har fået det til at virke ?
> Hvordan ?

Ja, det virker fint her. Hvordan+ Jo, jeg logger såmænd bare ind så virker
det :)

--

....Klitgaard

Fra : Jesper KA

Dato : 26-06-02 15:03

Klitgaard <mrsmooth@privat.dk> wrote in message

> Ja, det virker fint her. Hvordan+ Jo, jeg logger såmænd bare ind så
> virker det :)

Et uforbeholdent tillykke .. jeg tror du er en af de få der
har fået det til at virke uden problemer .. om overhovedet.

Sidder du på adsl med router eller ?

Regards

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 26-06-02 15:14

> Klitgaard <mrsmooth@privat.dk> wrote in message

> Et uforbeholdent tillykke .. jeg tror du er en af de få der
> har fået det til at virke uden problemer .. om overhovedet.
>
> Sidder du på adsl med router eller ?

Det tror jeg ikke han gør - hvis han gør, har han i hvert fald NAT'tet port
3389 til den interne ip...

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Jesper KA

Dato : 26-06-02 15:28

Stig Meyer Jensen <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message

> Det tror jeg ikke han gør -

Det tror du ikke .. fordi ?

> hvis han gør, har han i hvert fald
> NAT'tet port 3389 til den interne ip...

Helt enig ..

men det hjælper mig ikke rigtigt når jeg har brug for
at vide hvordan det faktisk ser ud et sted hvor det virker.

Regards

Fra : Jesper KA

Dato : 26-06-02 10:53

Klitgaard <mrsmooth@privat.dk> wrote in message

> Og du kan logge på den via http://geekcode.dk/ts/

Har du ændret default sti til ts ? .. plejer da at være tsweb ?

Regards

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 26-06-02 15:15

"Klitgaard" <mrsmooth@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper KA" <news@arning.dk> skrev i en meddelelse

> Og du kan logge på den via http://geekcode.dk/ts/

Og jeg er kun *lidt* bekymret over at looge på gennem din(?) side.....

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-06-02 10:11

"Jesper KA" <news@arning.dk> skrev i en meddelelse
> Bo Nielsen <bo.nielsen@jur.ku.dk> wrote in message
>
> Det er indbygget i XP og hedder remopte desktop connection.
>
> Regards

Hvor i XP ligger / opsættes denne "remote desktop connection"?

Bo

Fra : Jesper KA

Dato : 26-06-02 10:48

> Hvor i XP ligger / opsættes denne "remote desktop connection"?

Det foregår forskellige steder .. prøv at bruge XP´s hjælpe funktion
den forklarer det glimrende.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-06-02 10:49

> Bo Nielsen <bo.nielsen@jur.ku.dk> wrote in message

> Det foregår forskellige steder .. prøv at bruge XP´s hjælpe funktion
> den forklarer det glimrende.

Under "hjælp" søgte jeg efter "remote desktop connection" og "desktop
connection", men der kommer intet der bare ligner dette emne. Hvor fandt du
det?

Bo

Fra : Jesper KA

Dato : 26-06-02 10:59

> Under "hjælp" søgte jeg efter "remote desktop connection" og "desktop
> connection", men der kommer intet der bare ligner dette emne. Hvor
> fandt du det?

To set up this computer to use Remote Desktop

1.. Open System in Control Panel.
2.. On the Remote tab, select the Allow users to connect remotely to this
computer check box.
3.. Ensure that you have the proper permissions to connect to your
computer remotely, and click OK. You must be an administrator or a member of
the Remote Desktop Users group on your computer. For more information, see
To allow other users to connect to your computer.
Notes

a.. You must be logged on as an administrator or a member of the
Administrators group to enable the Remote Desktop feature.
b.. To open a Control Panel item, click Start, click Control Panel, and
then double-click the appropriate icon.

Begynd med det her

Regards

begin 666 shortcutCold.gif