Spiderman
Fra : Lisa

Dato : 26-06-02 07:58

Jeg så Spiderman igår I BioCity i Århus.
Efter at have læst diverse indlæg om filmen, og måske især imod filmen
forventede jeg ikke det store, selvom Ole Mikkelsen havde givet den fire
hatte i Bogart.
Den var nu ikke så dum endda. O.K.Green Goblin var meget plastikagtig, ikke
skuespillet, men selve kostymet, men set som en "coming of age" film var den
som helhed ganske god....Ja, den er amerikansk/patriotisk, men faktisk i
noget mindre grad end jeg havde frygtet, og effekterne virker udmærket.
Jeg vil ikke give den fire "hatte" eller hvad man nu ellers skal bruge som
målestok, men til en regnfuld søndag eftermiddag kan den sagtens bruges,
eller for den sags skyld til en halvkølig dansk sommeraften som igår.
Tobey Maguire er glimrende som "pimply faced youth turned superhero"d,
William Dafoe er en usandsynlig men ganske betagende Norman Osborn og hvis
man er til smukke rødhårede piger, er Kirsten Dunst såmænd ganske seværdig
omend noget plastisk i sit spil.

Fra : zcully

Dato : 26-06-02 16:23

Jeg var også i Cinecity igår og jeg giver dig totalt ret i din "anmeldelse".
En kanon film.

/Zcully

Fra : Lars Hansen

Dato : 26-06-02 22:31

Lisa wrote:
:: Jeg så Spiderman igår I BioCity i Århus.

Så den her til aften og tænkte undervejs; hvad mon det koster at få placeret
en Carlsberg lastbil i sådan en film?

Har nogen set den i udlandet? Er det også en Carlsberg lastbil der? Kunne
denne reklameplads være til salg til højstbydende i forskellige lande?

Hvem ved; måske lander han på en Bilka lastbil i næste film

--

Lars Hansen, Køge
Icq: 1094 2591

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-06-02 22:44

Lars Hansen skrev:

> Har nogen set den i udlandet? Er det også en Carlsberg lastbil der?

Jeg så den i Odeon i London for nogle uger siden og ja - her er
Carlsberg også med. Husk på, at Carlsberg er ganske store i udlandet.
Mange foretrak en god Carlsberg på de engelske pubber, jeg var på.

I øvrigt irriterer det mig, når product placement er så tydelig, at det
skriger til himlen ...

--
Mvh. Peter
"I'm a superhero, Mother. An effete British superhero."

Fra : Christian Catu

Dato : 27-06-02 18:31

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message

> Jeg så den i Odeon i London for nogle uger siden og ja - her er
> Carlsberg også med. Husk på, at Carlsberg er ganske store i udlandet.
> Mange foretrak en god Carlsberg på de engelske pubber, jeg var på.

Carlsberg er jo altså også verdens 6. eller 7. største bryggeri

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-06-02 22:49

"Lars Hansen" <q@hansen-it.dk> wrote:

>Har nogen set den i udlandet? Er det også en Carlsberg lastbil der? Kunne
>denne reklameplads være til salg til højstbydende i forskellige lande?

Carlsberg har faktisk brugt ganske mange penge på at markedsføre
navnet i USA, så jeg tvivler på, at det er en dansk
specialversion af filmen, du har set.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-06-02 00:00

On Wed, 26 Jun 2002 23:30:48 +0200, "Lars Hansen" <q@hansen-it.dk>
wrote:

> [...]
>
>Har nogen set den i udlandet? Er det også en Carlsberg lastbil der? Kunne
>denne reklameplads være til salg til højstbydende i forskellige lande?

Jeg har set den her i San Francisco, og der var Carlsbeg lastbilen
også med.

"Product Placement" har efterhånden vundet indpas mange steder, jeg
hørte fornyligt om en film, hvor der var over 100 "Product
Placements". Det skulle efter sigende havde indbragt filmproducenten
adskillige millioner $. Faktisk er det kommer så vidt på amerikansk
tv, at hvis et firma ikke har betalt, så bliver deres produkt sløret,
så man ikke kan se deres logo.

Lars
San Francisco
http://www.ehlers.us/
http://pages.sbcglobal.net/sanfranehlers/mustang.htm

Fra : izeqb

Dato : 02-07-02 00:45

On Wed, 26 Jun 2002 16:00:07 -0700, Lars Ehlers
<NOSPAMehlers@hotmail.com> wrote:

>Faktisk er det kommer så vidt på amerikansk
>tv, at hvis et firma ikke har betalt, så bliver deres produkt sløret,
>så man ikke kan se deres logo.

Nåh, så er det derfor, at man tit i amerikanske serier, ser at der er
sløret på T-shirts og diverse andre ting...

Hmmm...de er sg' skøre de amerikanere

Fra : Thomas Rohde

Dato : 27-06-02 07:21

Det skulle ikke undre mig, at når biograferne er komplet digitaliserede, så
kan product placement gøres i realtid - fuldt personaliseret og lokaliseret!

Hmm ... mon der er patent på den idè

Mvh. Thomas