Actionfilm fra firserne, hjælp til titel
Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-06-02 02:30

Hej

Jeg kan svagt huske en actionfilm som jeg så i 80'erne, om en
meget voldelig konkurrence der foregik i et "primitivt". Hoved-
personen var en ung mand (eller en gammel teeanger) der muligvis
hed "Talbot". Han kom fra et civiliseret land (højst sandsynligt
USA) og rejse så til det her sted, måske øst-europa(sært??) eller
mellemøsten, hvor han skulle konkurrere mod en masse andre, vist-
nok om at finde en eller anden skat. Det var altså ikke arena-
kamp som i Bloodsport. Det virkede ret gammeldagt, som jeg
husker det brugtes der primært middelalderlige våben som sværd
og buer, dog var der vist også noget sprængstof med. De slog
tit hinanden ihjel. Filmen foregik i "nutiden", mere eller
mindre.

Jeg har prøvet IMDB, at søge på "Talbot" som Character, men
jeg kan ikke finde ud af hvordan man samtidig kan specifiere
et årti (i så fald ville jeg gerne fravælge alt før 70 og
alt efter 90). Desuden er det muligt at jeg husker forkert
mht. navnet.

Mange af de deltagende gik i sort tøj, og enkelte af dem kan
have været ninja-agtige, selv om jeg vil hævde at der ikke
var tale om en decideret ninja-film. Den blev nok vist på
Kanal 2. De eneste kanaler jeg kunne se dengang var DR,
SV1, SV2 og Kanal 2 med dekoder.

Svær, men ovenstående er alt hvad jeg husker, meget af det
er desuden svage minder, så der kan være huskefejl.

--
Peter Knutsen

Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 26-06-02 07:57

Hejsa,

Jeg kan ikke lade være med at tænke på 'The Blood of Heroes' med Rutger
Hauer: http://us.imdb.com/Details?0094764 !?

/Jakob

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-06-02 04:51

Jakob Thusgaard wrote:

> Hejsa,

Hej

> Jeg kan ikke lade være med at tænke på 'The Blood of Heroes' med Rutger
> Hauer: http://us.imdb.com/Details?0094764 !?

Nope, jeg husker helten som yngre, og filmen var heller ikke
post-apokalyptisk. Desværre. Blood of Heroes er også fra 1988,
og jeg mener at min film må være mindst et par år ældre.

--
Peter Knutsen

Fra : Nick Price

Dato : 03-07-02 11:09

Mon det kan have været den helt igennem klassiske firser-stinker Gymkata med
den amerikanske gymnast Kurt Thomas i hovedrollen? I filmen hedder han
Jonathan Cabot (lyder da lidt som Talbot), og han bliver sendt til et
østland af en art for at vinde en konkurrence, hvor det handler om at slå
hinanden ihjel (sådan lidt Last Man Standing-agtigt fænomen uden øvrig
relation til filmen af samme navn).

Filmen er fra 1985.

- Nick

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-07-02 06:26

Nick Price wrote:

> [...]
> østland af en art for at vinde en konkurrence, hvor det handler om at slå
> hinanden ihjel (sådan lidt Last Man Standing-agtigt fænomen uden øvrig

Lyder *meget* sandsynligt. Jeg hopper ind på IMDB senere i dag,
og snuser rundt, vender derefter tilbage med svar.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-07-02 14:39

Nick Price wrote:

> [...]
> østland af en art for at vinde en konkurrence, hvor det handler om at slå
> hinanden ihjel (sådan lidt Last Man Standing-agtigt fænomen uden øvrig

Der stod ikke særlig meget på IMDB, men jeg synes det passede
meget godt, især det med at et område i landet var velegnet til
en SDI installation. Navnet Cabot er også oplagt.

--
Peter Knutsen