opdeling af bagrunds billede
Fra : Pernille

Dato : 25-06-02 22:39

Hej,

håber der en der kan hjælpe mig, jeg har fundet denne kode til
baggrundsbilede på HTML.dk :

men den deler ligesom skærmen op i fire dele, så billedet er der
4 gange.. Kan man ikke bare få billedet til at fylde hele skærmen
én gang?

KH Pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-06-02 23:33

Tue, 25 Jun 2002 21:39:04 +0000 (UTC), skrev Pernille
<pernille_bergman@hotmail.com>:

>men den deler ligesom skærmen op i fire dele, så billedet er der
>4 gange.. Kan man ikke bare få billedet til at fylde hele skærmen
>én gang?

Nej, men du kan f.eks. centrere baggrundsbilledet og så lave en
passende baggrundsfarve udenom.

Bør du ikke bruge, det overholder ikke de nyeste gældende
standarder for html, her bruger man css til det.

<head>
<!--
body   {background: gray url(billede.jpg)}
-->

Vil du så have placeret billedet på midten af siden uafhængig af
scroll.

body   {background: gray url(billede.jpg) center center
no-repeat fixed}

eller f.eks. i nederste højre hjørne erstatter du de to center
med right bottom

Andre muligheder:
center top
right top
right center
osv.
eller med procenter
10% 10%

Fra : Pernille

Dato : 26-06-02 14:08

Så lykkedes det... Tak for hjælpen!!

Fra : jopa

Dato : 25-06-02 23:34

"Pernille" skrev bla.

> men den deler ligesom skærmen op i fire dele, så billedet er der
> 4 gange.. Kan man ikke bare få billedet til at fylde hele skærmen
> én gang?

Hvis ellers jeg har forstået dit? rigtigt så skal du sørge for at billedet
har de dimensioner du ønsker, altså så det fylder hele skærmen. ellers vil
det jo gentage sig.

--

mvh jopa
www.web-templates.dk