MS Windows
briani 27239
cdrom forsvinder under XP
Fra : Jakob

Dato : 25-06-02 21:46

Når jeg defragmenerer mit C-drev forsvinder mine cdrom drev bagefter. Eneste
måde jeg kan få dem frem på igen er ved at gendanne systemet fra før
defragmenteringen.

Er der nogen der kan forklare dette?

mvh

Jakob

Fra : Madsen

Dato : 26-06-02 01:17

Jakob skrev:

> Når jeg defragmenerer mit C-drev forsvinder mine cdrom drev
> bagefter. Eneste måde jeg kan få dem frem på igen er ved at
> gendanne systemet fra før defragmenteringen.

Det lyder ret mærkeligt.
Hvordan forsvinder de? Kan du hverken se dem inde i Denne Computer
eller inde i Enhedshåndtering eller får de en fejlkode inde i
Enhedshåndtering? Står BIOS til at 'auto detecte' drevene?

Madsen.

Fra : Heine Laursen

Dato : 26-06-02 07:25

"Jakob" <mosen19@yahoo.dk> wrote in

> Når jeg defragmenerer mit C-drev forsvinder mine cdrom drev bagefter.
> Eneste måde jeg kan få dem frem på igen er ved at gendanne systemet
> fra før defragmenteringen.

Jeg har også et lignende problem. Der er nogne cd'er mit drev ikke kan
klare, og efter et stykke tid, så forsvinder cdrom drevet. Jeg får cdrom
drevet tilbage igen ved at fjerne cd drevet i kontrolpanel //
enhedshåntering dvd/cdrom drev. Herefter trykker jeg på opdatere. Og så er
cd drevene der igen uden at genstarte.

Heine Laursen

Fra : Ole C

Dato : 26-06-02 14:56

"Jakob" <mosen19@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Eneste
> måde jeg kan få dem frem på igen er ved at gendanne systemet fra før

Måske du kan få hjælp her: http://www.wintip.dk/xp/probs/cddrev.htm ?

vh
Ole C

Fra : Jakob