Skærme
Fijala 3554
Skærm til DTP, 3D og 2D ... Sony, Eizo ???
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-06-02 22:04

En kammerat skal til at købe ny skærm ... men hvilken !?

Han arbejder ret seriøst med DTP, 3D, 2D og alt hvad en grafiker nu ellers
kan finde på at rode med ... så derfor vil han gerne ha' en ny skærm der er
lidt mere egnet til formålet end den nuværende selvdøde 17"!

Af krav er der ikke mange, og så alligevel får de få der er, en hvis
indvirkning på prisen, skærmen skal være 19" eller 21", den skal være flad
(ik' bare glasset som f.eks. Samsungs noget kiksede DF skærme) og så ellers
alt det kedelige som lav dotpitch og høj update frekvens!

Jeg har kigget lidt, men er ik' rigtig ordentlig inde i det, i hvert flad
ikke godt nok til at bruge 3-5000,- på vegne af en bekendt! Så hvis der er
nogen der har egen erfaring, eller viden om sådanne skærme så må I meget
gerne skrive et par kloge ord med henvisninger til specifikke modeller og
producenter!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-06-02 00:35

> [...]
>gerne skrive et par kloge ord med henvisninger til specifikke modeller og

3-5000 kr får du intet for i 21-22' CRT.

Du skal op på 7-8.000 kr før du kan få noget, men så er det til
gengæld i fin kvalitet.

kig på Sony, Viewsonic, Nec/Mitsubishi , Eizo og Hitachi modeller.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-06-02 01:21

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev..."

> 3-5000 kr får du intet for i 21-22' CRT.

19" - 21" skal nok forstås sån' at hvis man kan få noget fornuftigt 21" for
5000,- så bliver det dét, ellers 19" :)

mvh

Peter Farsinsen

Fra : M.Kay

Dato : 26-06-02 15:47

I know it's awful, but Peter Farsinsen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

> [...]
>
> 19" - 21" skal nok forstås sån' at hvis man kan få noget fornuftigt 21"
> for 5000,- så bliver det dét, ellers 19" :)

Sony Multiscan G420 19" / 1600x1200 / 0.24-0.25dp / 3 Years 5.143 kr. [1]

sådan en her vil han nok blive temmelig glad for.

MKAY
[1] fundet på edbpriser
--
If we stop voting, will they all go away?

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 26-06-02 19:45

Du kunne også med fordel kigge efter mærkevare skærme som Compaq, IBM eller
HP der alle har Sony OEM skærme, med trinitron billedrør, der virleigt
sparker røv. Fordelen ved en sådan skærm er du kan få den billigere end en
Sony. Jeg har købt mange af IBMs P-skærme, P-70, P-72, (17" skærme) P-92,
P-96 (19"), P-202, P-260 (21"), Compaq P-900 og HP P-910. Alle rigtigt gode
skærme.

VH Thomas Antonsen

Fra : Esben

Dato : 26-06-02 21:23

"Thomas Antonsen" <baz@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:FVnS8.86842$N46.2373483@news010.worldonline.dk...
> Du kunne også med fordel kigge efter mærkevare skærme som Compaq, IBM eller
> HP der alle har Sony OEM skærme, med trinitron billedrør, der virleigt
> sparker røv.

Enkelte af HP's har Diamontron billedrør, men stadig ret godt billede, specielt prisen taget i betragtning.

--
Esben

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 26-06-02 22:23

Jeg glemte at skrive, at det er de nævnte modeller, der har Trinitron rør,
alle de nævnte fabrikater laver også skærme med andre billedrørstyper, i
IBMs tilfælde hedder de så bare ikke noget med "P-"

Vh TA

Fra : Esben

Dato : 27-06-02 13:57

"Thomas Antonsen" <baz@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:reqS8.9961$va.931047@news000.worldonline.dk...
> Jeg glemte at skrive, at det er de nævnte modeller, der har Trinitron rør,
> alle de nævnte fabrikater laver også skærme med andre billedrørstyper, i
> IBMs tilfælde hedder de så bare ikke noget med "P-"

Ah ok, men HP P920 har da Diamondtron billedrør (910 er udgået).

--
Esben