Asus A7v333
Fra : Paw Larsen

Dato : 25-06-02 21:52

Er det ikke muligt at slå det FastBuild utility ting fra, som den står og
søger efter under opstarten?

Mvh
Paw

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 25-06-02 23:57

Paw Larsen wrote:
> Er det ikke muligt at slå det FastBuild utility ting fra, som den står og
> søger efter under opstarten?

det lyder som din onboard promise Raid controller.. slå den's BIOS fra
i din BIOS, hvis du altså ikke booter fra et drev på en af dens kanaler..

Fra : Henrik Andersen [265~

Dato : 26-06-02 11:04

Ja, eller jumperen...

H.

Fra : Gert Vest

Dato : 26-06-02 14:23

> det lyder som din onboard promise Raid controller.. slå den's BIOS fra
> i din BIOS, hvis du altså ikke booter fra et drev på en af dens kanaler..

Jeg kan ikke ikke finde nogen steder at slå den fra. Er der nogen som kan
forklare det for mig ?

GV

Fra : Neo.dk

Dato : 26-06-02 15:44

> Jeg kan ikke ikke finde nogen steder at slå den fra. Er der nogen som kan
> forklare det for mig ?
>

> GV

Du kan disable raid controlleren ved at flytte jumperen "raid_en", den
sidder lige ved promise controller chip'en

Neo

Fra : Gert Vest

Dato : 26-06-02 19:40

"Neo.dk" <neo___dk@hNoOtSmPaAiMl.com> skrev i en meddelelse
> kanaler..

> Du kan disable raid controlleren ved at flytte jumperen "raid_en", den
> sidder lige ved promise controller chip'en
>
> Neo

Jeps, men du kunne jo være den også kunne i BIOS. Det ville være nemmere.
Jeg kigger på jumperen en af dagene.

Tak.

GV

Fra : Neo.dk

Dato : 27-06-02 07:30

> Jeps, men du kunne jo være den også kunne i BIOS. Det ville være nemmere.
> Jeg kigger på jumperen en af dagene.
>
> Tak.
>
> GV

Jeg skal ikke kunne sige om du kan slå det fra i bios, men jeg kan ikke selv
finde det på min a7v333 med bios 1006.
Alternativt kan du bruge en bios hack. Der var en der postede et link til en
tysk side med bios hacks til a7v333,
hvor raid delen var slået fra, men IDE bibeholdt, men nu kan jeg ikke finde
posten, men har linken derhjemme

.... sig til hvis du får brug for den !

Mvh Neo

Fra : Gert Vest

Dato : 29-06-02 18:02

> ... sig til hvis du får brug for den !
>
> Mvh Neo

Tak for initiativet, men jeg tager den bare på jumperen.

GV