brug for hurtig hjælp.. kattevask!
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 25-06-02 17:52

Hejsa!

Jeg står lige nu og skal til at vaske min kat...(creme farvet maine coon)

Jeg har fået at vide at han først skal vaskes i fairy opvaskemiddel (den
gule) og jeg tog det lidt som en selvfølge at det havde alle
supermarkeder... Men nej nu har jeg været rundt i dem alle sammen her i
sæby! *S*

Nå men altså jeg har købt en minirisk i stedet for... er der nogen der har
nogen ide om det er lige så godt eller er der en speciel grund til at det
skal være fairy??

På forhånd tak
Mette.. som allerede har udskudt kattevasken en dag og altså ikke kan vente
til i morgen aften! *S*

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-06-02 19:52

> [...]
> gule) og jeg tog det lidt som en selvfølge at det havde alle
> supermarkeder... Men nej nu har jeg været rundt i dem alle sammen her i

Jeg ville mere spørge om hvorfor man skal vælge et af de skrappeste sæber,
der findes? Jeg ville have valgt en babyshampoo, hvis det var mig. Nogen
forklaringer?

Mvh Maria

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 25-06-02 22:05

> Jeg ville mere spørge om hvorfor man skal vælge et af de skrappeste sæber,
> der findes? Jeg ville have valgt en babyshampoo, hvis det var mig. Nogen
> forklaringer?

øhhh er ikke sikker.. men jeg mener at begrundelsen var at det skulle
affedte pelsen inden jeg begyndte med de andre sæber! *S*

Nu har jeg prøvet med minirisk... men jeg vil da gerne høre hvad andre
mener??? jeg tror jeg vil forhøre mig på udstillingen på søndag og sikre mig
en rigtig god gennemgang! *S*

MVH Mette

Fra : Christina K

Dato : 26-06-02 08:00

Mette Frederiksen <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:afa63d$11m$1@sunsite.dk...
> [...]
> skal være fairy??
>
> På forhånd tak
> Mette.. som allerede har udskudt kattevasken en dag og altså ikke kan

Hej Mette

Jeg bruger til at affedte pelsen Ellgaard Showcleaner, det er en sort
dunk. Den er altså rigtig god, pelsen skal være godt gennemvædet af det,
og man skal skylle meget grundigt af bagefter. Bagefter forsætter man
med den normale vask.

Desuden så vasker jeg først Calibra og Boogaloo på torsdag, så du
behøver ikke få stress.

Vi ses
Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : Birgitte

Dato : 26-06-02 10:09

Rigtig... Men Christina jeg retter lige lidt i dit svar, da du glemte at
sige, at det skal sørres på med en svamp "engangsvaskeklude" og i hårenes
retning
Man kan også bruge Yes eller anden opvaskemiddel, som man smørre i tør pels
og altid ufortyndet.
Man smørre det på med en svamp, meget..... så pelsen bliver godt
gennemvæddet.
Lad sidde 7-10 min og skyl skyl skyl....
Vask nu i alm. shampoo og husk at det er den efterfølgende skylning der gør
resultatet.
Så jo mere du skyller jo flottere pels får du.
Held og lykke fra Birgitte
www.truetrust.dk

"Christina K" <christinak@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med den normale vask.
>
> Desuden så vasker jeg først Calibra og Boogaloo på torsdag, så du

---
DK. True Trust

Fra : Pia J

Dato : 26-06-02 10:13

Det er kun til udstilling man gør den slags, det er vel ikke nødvendigt til
hjemmekatte? Ja, jeg spørger af reel nysgerrighed, jeg aner det virkelig
ikke!

:Pia

Fra : nitsen

Dato : 26-06-02 11:09

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev

> Det er kun til udstilling man gør den slags, det er vel ikke nødvendigt
til
> hjemmekatte? Ja, jeg spørger af reel nysgerrighed, jeg aner det virkelig
> ikke!

Nej - det er nu mest udstillingskatte der bliver shinet op på den måde -
normalt skal en huskat ikke vaskes med mindre der er lopper i farvandet
eller fjollehovedet har møget sig til som en anden hund *gg* - jeg havde dog
en perserkrydsning engang og hende måtte jeg vaske i ny og næ simpelthen for
at undgå fedthale og bedre kunne holde hendes pels fri for "klotter". Den
røde hankat jeg havde sammen med hende blev til gengæld dødelig fornærmet
hvis ikke han også blev vasket når Coco skulle og han ville altså oss'
føntørres hvorefter han stolt spankulerede rundt og lignede en rødstribet
piberenser *gg*

Frode har aldrig været i bad - han holder selv sin pels, og jeg er ret
sikker på jeg skal på slotsmuseum og låne en rustning hvis han skal bades -
han haaader vand og jeg fik smæk når jeg formastede mig til at hjælpe ham
med rumpevasken da han var lille *grin*

Mvh

Anita og Frode der sandelig ikke håber mor får gode ideer i retning af
vandpjask

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-06-02 11:14

Anita skrev:
<Anita og Frode der sandelig ikke håber mor får gode ideer i retning af
vandpjask>

Hmm det kan være Frode kan lære noget af Agnes
hun tog "dykker-certifikat" i vandskålen i går

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : nitsen

Dato : 26-06-02 11:28

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev

> Hmm det kan være Frode kan lære noget af Agnes
> hun tog "dykker-certifikat" i vandskålen i går

*griner* - ja, hun er vist værre en den lille - jeg kan lige se det for
mig - hmmm - måske noget af det nye kattelegetøj skal være snorkel og
gummitæer - kan det fås i ministørrelse *gg*

Kh

Anita og frode der siger at Agnes kan lege med alt det vand hun giiiiiider
bare hun ikke sprøjter på ham nå.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 26-06-02 11:53

Hej Anita,

jeg skal hilse fra skov-coon'en Polgara og sige at en opvaskebalje med
vand og en masse korkpropper er alletiders for killinger med
dykkercertifikat...

/Pernille

Fra : Birgitte

Dato : 26-06-02 12:01

Ihhh altså Marianne
Dagens smil det er sikkert.
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d1993e2$0$178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-06-02 12:15

in article 3d199144$0$678$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, nitsen at
nitsen@yahoo.com wrote on 26/06/02 12:08:

> og han ville altså oss'
> føntørres hvorefter han stolt spankulerede rundt og lignede en rødstribet
> piberenser *gg*

*GGG*
Du maler altså de herligste billeder for éns indre blik...
--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Birgitte

Dato : 26-06-02 10:59

Hej Pia
Nej man behøver ikke at affedte sine katte, når de ikke bliver showet.
Det kommer jo lidt alligevel an på, om katten er af den slags, der får
fedtpels hele tiden, men så ville jeg nu heller ikke affedte på den måde.
Så ville jeg affedte på en anden måde, simpelthen ved at påføre mere fedt.
Det lyder tåbelig, men faktisk er det animalsk fedt katten producere, og
påføre man organisk fedt, fra f.eks planter det være olivenolie, så ligner
katten faktisk en rigtig fedtkage, men efter kort tid ca. 14 dage, så
forsvinder fedten og katten producere ikke længere så meget fedt selv.
Det er nemlig sådan, at jo mere man affedter jo mere fedt producere katten,
så det kan også være roden til alt ondt.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust