Vil det være muligt at køre med SDRAM i et~
Fra : [4000]René Sørensen

Dato : 25-06-02 15:33

Vil det være muligt at køre med SDRAM i et DDRRAM-MOBO??

Jeg ved godt det lyder tosset og at jeg ikke ville få det maximale ud af
kortet. Men jeg får ingen penge for de SDRAM jeg har siddende lige nu og jeg
ville gerne lige vente med at købe RAM hvis det kunne vente til senere..
Med venlig hilsen
René, Roskilde

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 25-06-02 15:44

"[4000]René Sørensen" <lineogrene@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ville gerne lige vente med at købe RAM hvis det kunne vente til senere..

Nej, kun hvis det explicit understøtter både DDR og SDR, ved både at have
sokler til første og sidste. Det er der på f.eks. på det fleste bundkort med
det meget roste SiS735 chipset, som dog ikke er det nyeste af det nyeste.

Jeg tror du kan få en udmærket pris for dine gamle SDRRAM, så sælg dem bare
og køb noget nyt, og et ordentligt fremtidssikret bundkort (en gruppe hvor
jeg ikke finder kort der understøtter SDRRAM)

-Thomas

Fra : [4000]René Sørensen

Dato : 25-06-02 16:06

Tusind tak. Jeg fik et lille håb da jeg læste på MSI´s HP at deres K7T266A :
Supports 2.5V DDR SDRAM DIMM
Men det kan jeg så forstå af dit svar ikke er det samme som at de to ram er
kompatible.
Hilsen
René, Roskilde

Fra : [4000]René Sørensen

Dato : 25-06-02 16:09

ja det var altså K7T266 PRO-2A
og ikke K7T266A

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 27-06-02 09:44

> ja det var altså K7T266 PRO-2A
> [...]

Jeg tror du misforstår navnene lidt. De to typer hedder:

SDR SDRAM - 168 pin
DDR SDRAM - 184 pin

De kan logisk nok ikke sættes i den samme sokkel, for de er fysisk
forskellige (og deres logiske funktioner er forskellig)

Så med en ovennævnte beskrivelse vil jeg sige at bundkortet kun understøtter
DDR ram.

-Thomas

Fra : Martin K

Dato : 25-06-02 16:07

[4000]René Sørensen wrote:
> Vil det være muligt at køre med SDRAM i et DDRRAM-MOBO??

Nix kan ikke lade sig gøre!

> [...]
> af kortet. Men jeg får ingen penge for de SDRAM jeg har siddende lige
> nu og jeg ville gerne lige vente med at købe RAM hvis det kunne vente

Du kan endten sælge dine ram, eller købe et brædt der kan klare begge dele,
her er der to åbenlyse muligheder:
- ECS K7S5A
- Asus A7A266-E

Jeg har selv sidstnævnte og er glad for det, det kører stabilt og uden nogen
problemer overhovedet. Jeg kørte længe med 256 Mb SD PC133, men har nu
skiftet til 512 DDR PC266, da de er hurtigere

--
Martin K

Fra : [4000]René Sørensen

Dato : 25-06-02 16:08

Tusind tak. Det lyder som et godt forslag, som jeg vil benytte.
Med venlig Hilsen
René, Roskilde

Fra : Jonny Jensen

Dato : 25-06-02 18:30

> [...]
> problemer overhovedet. Jeg kørte længe med 256 Mb SD PC133, men har nu
> skiftet til 512 DDR PC266, da de er hurtigere

Så ville jeg helt klart gå efter ECS' i stedet. Det er noget hurtigere og
billigere end Asus A7A266-E, som er baseret på Ali M1647 chipsettet, som
mildest talt yder MEGET dårligt. Sis 735, som ECS' er bygget op om er næsten
lige så hurtigt som Via KT266A, hvor Ali chipsettet yder ringerer end AMD
760, som var første generations DDR...

Jonny.

Fra : Martin K

Dato : 26-06-02 09:33

Jonny Jensen wrote:
> [...]
> bygget op om er næsten lige så hurtigt som Via KT266A, hvor Ali
> chipsettet yder ringerer end AMD 760, som var første generations

Vil du uddybe? Yder meget dårligt...?!? Jeg synes da ellers mit mobo kører
perfekt og stabilt!

--
Martin K

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 27-06-02 09:45

> Vil du uddybe? Yder meget dårligt...?!? Jeg synes da ellers mit mobo kører
> perfekt og stabilt!

Det sagde jeg også om min Pentium 100 i sin tid....

-Thomas

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 25-06-02 21:11

Du kan endten sælge dine ram, eller købe et brædt der kan klare begge
dele,
> her er der to åbenlyse muligheder:
> - ECS K7S5A
> - Asus A7A266-E
Jeg ville helt klart vælge ECS'en, den kører rigtig godt. Bruger det sammen
med 1800+.
Et + er at der er LAN på kortet også.

DDR ram sokler og SD ram sokler er 2 forskellige sokler.
Og du kan ikke bruge DDR og SD samtidig, det er enten eller.

256mb DDR 2100 266MHz ram koster iøjeblikket i nærheden af 400,- hos Føniks
Computer www.foeniks-computer.dk

Her kan du også købe ECS'en for 505,-

hilsen
Bri@n