Strinten
Fra : Eva

Dato : 25-06-02 15:11

Hej Allesammen
Nu er det blevet min tur til at spørge om råd.
Godt nok kender I mig ikke her i gruppen, men jeg sidder tit og læser jeres
spørgsmål og svar, hvilket mine 2 katte har nydt godt af, så nu syntes jeg,
jeg vil melde mig på banen og håber at I også kan hjælpe mig.
Min mor flyttede til en anden lejlighed i nov. måned sidste år, hvor hendes
kat så fik mulighed for også at komme ud. (Var før indekat)
Det nyder den meget, men når den så endelig er inde, så går den og strinter
alverdens steder, hvilket har ødelagt utrolig mange af hendes ting.
Hun fik noget at sprøjte med i lejligheden (Feliway tror jeg det hedder),
men den finder bare nye steder når hun har gjort det.
Jeg har på fornemmelsen den gør det når hun ikke er hjemme, da vi aldrig ser
den gøre det.
Dyrlægen siger den ikke decideret fejler noget, men har dog ikke andre råd
end aflivning. Vi vil dog gerne prøve alt andet inden sådan et drastisk
skridt.
Jeg vil lige nævne, at katten er 6 år og kastreret for længe siden.
Er der nogen der har et godt råd?

Hilsen Eva

Fra : Uve Madsen

Dato : 25-06-02 20:02

Hej Eva,
Kattens Værn har nogle temasider om urenlige katte, du kunne jo bestille et
eksemplar på tlf. 38 88 12 00
mvh
Uve
Katten Værn

Fra : Kate

Dato : 25-06-02 21:00

"Eva" <eva@esenet.dk> wrote in

> Er der nogen der har et godt råd?

Ikke direkte, da jeg aldrig har haft problemet inde på livet.
Jeg vil hellere stille et par spørgsmål.
Du siger din mor ikke har set katten strinte. Jeg formoder den har en
kattelem eller på anden måde kan gå ind og ud som det passer den? Er
der monstro en ikke-kastrat i området som kan være synderen? Jeg ved at
andre har haft problemer med fremmede katte som gik ind i deres hjem og
strintede, spiste maden og terroriserede den tilhørende kat.
Jeg tror i hvert fald jeg ville udelukke den slags før jeg tog så
drastisk et skridt som at aflive en kun 6 år gammel kat.
Håber mere erfarne folk kommer på banen, men dette var mit bud.

Kate

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-06-02 22:13

Kate har nævnt en mulighed. Det kan også være din mors kat der strinter,
fordi en fertil hankat kommer ind på din mors kats territorium.

Prøv at holde katten inde når den er alene hjemme, så kan I holde evt. andre
katte ude og finde ud af om det er mors kat der strinter.

Er det mors kat, der er blevet urenlig, så kom igen, og vi vil forsøge at
finde årsagen sammen med dig.

Velkommen til.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Eva

Dato : 26-06-02 07:33

Hej igen
Tak for jeres hurtige respons.
Jeg tror flere af jer rammer plet, med hensyn til at det nok er en anden
kat, der er på spil. Det var ikke lige noget jeg havde tænkt på.
(Man lærer noget nyt hver dag)
Godt nok kan den anden kat ikke komme ind, men bare det at min mors kat kan
se den anden er sikkert nok til at han vil afmærke sit teritorium.
Vi vil prøve at følge jeres gode råd.
Tusind tak for hjælpen.

Hilsen Eva

Eva <eva@esenet.dk> skrev i en