Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
problemer med 128 mb CF card og HP c500
Fra : sune vuorela

Dato : 25-06-02 14:25

Hjesa"

Jeg har lige købt mig et ekstra compact flash kort, da jeg står og
skal 14 dage til england, og mente ikke at 64 mb var nok.

Så jeg har købt mig et 128 mb kingston cf-kort, det burde kunne dække
mit behov!

Men! Når jeg har taget nogle billeder, så fryser kameraet fuldstændig!
Man kan ikke andet end at åbne batteridækslet og tænde kameraet igen!
Det er sådan lidt irriteredne, da det fryser mens det gemmer et
billede.
Den lille orange lampe, der sidder der, hvor cf stikkes ind lyser
konstant - i stedet for at blinke som normalt. Og den bliver bare ved
- til kameraet løber tør for strøm! Eller til jeg åbner
batteridækslet.

Sætter jeg batteridækslet på igen, så kan jeg tage 2-10 billeder igen
inden samme nummer sker!

Nogle gode ideer eller råd?

Det nye kort er et 128 mb kingston
det gamle (som virker) er et 64 mb pqi
kameraet er et HP c500
Jeg bruger en apacer kortlæser til at overføre billeder til pc
bruger genopladelige batterier, GP-electronics

--
Sune

Fra : sune vuorela

Dato : 25-06-02 23:04

On Tue, 25 Jun 2002 15:25:26 +0200, sune vuorela <nospam@vuorela.dk>
wrote:

>Nogle gode ideer eller råd?

Modtog følgende på mail:

det er muligt dit kamera ikke kan klare 128mb kort
men kun op til 64mb
det er der en del ældre modeler der ikke kan
m.merrild

Ville lige dele det med resten af gruppen

--
Sune

Fra : WebCat

Dato : 26-06-02 07:31

Nej, Kameraet kan godt bruige kortet. Kortet kan være defekt, men det kan
også være at det er for langsomt til kameraet. Mit råd er at klage til
forhandleren, og få kortet byttet måske til et andet mærke. Der er til
syneladene nogle dårlige kort i handlen. Hvor er kortet købt ?

Fra : sune vuorela

Dato : 26-06-02 11:52

On Wed, 26 Jun 2002 08:30:51 +0200, "WebCat" <Webcat@post1.com> wrote:

> [...]
>forhandleren, og få kortet byttet måske til et andet mærke. Der er til
>syneladene nogle dårlige kort i handlen. Hvor er kortet købt ?

Det er købt brugt i markedsgruppen.

Men da det er et kingston - og sølger har brugt det, så tror jeg ikke
at der er fjel på kortet.

--
Sune