Time, men hvordan ?
Fra : Brian Elkjær

Dato : 25-06-02 13:46

Hey

Jeg har brug for klokken på min side, en som automatisk opdatere,
udfra den server som den ligger på, men hvordan gør man, hvad er
"kodestrengen"... Eller er der en som ved hvilken side jeg kan
finde oplysninger om dette på ?

Med venlig hilsen
Brian Elkjær

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 25-06-02 14:35

"Brian Elkjær" skrev bla
> Jeg har brug for klokken på min side, en som automatisk opdatere,
> udfra den server som den ligger på, men hvordan gør man, hvad er
> "kodestrengen"...

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Clocks/

Hvorfor ikke bare bruge et alm JavaScript, og så selv sørge for at uret går
rigtigt ?

--

mvh jopa
www.web-templates.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-06-02 18:19

Tue, 25 Jun 2002 15:35:15 +0200, skrev "jopa" <j@jp-web.dk>:

>Hvorfor ikke bare bruge et alm JavaScript, og så selv sørge for at uret går
>rigtigt ?

Hvad garanti har du for, at brugernes ur går rigtigt?

Fra : jopa

Dato : 25-06-02 18:37

"Knud Gert Ellentoft" skrev .
> Hvad garanti har du for, at brugernes ur går rigtigt?

Lige så lidt som at der er garanti for at uret på serveren går præcist.

--

mvh jopa
www.web-templates.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-06-02 21:18

On Tue, 25 Jun 2002 19:37:20 +0200, "jopa" <j@jp-web.dk> wrote:

>Lige så lidt som at der er garanti for at uret på serveren går præcist.

Men om ikke andet vil det være konsekvent, uanset hvilken bruger, der
går ind på site't.

--
- Peter Brodersen

Fra : jopa

Dato : 25-06-02 21:36

"Peter Brodersen" skrev .
> Men om ikke andet vil det være konsekvent, uanset hvilken bruger, der
> går ind på site't.

Korrekt!
Det er vigtigere at måske 100 besøgende får det forkerte klokkeslet fremfor
den ene der ikke har stillet sit ur.
Herregud hvis det er så vigtigt med det korrekte klokkeslet, da :

<h1>Vi vil lige gøre opmærksom på at dit ur måske ikke er insdstillet
korrekt. Du bedes rette dette</h1>

Har i øvrigt gjort spørgeren opmærksom på en PHP løsning, så stop med at
træde vande og lad spørgeren om hvilken løsning der passer ham bedst
eller kom op med en bedre løsning.

Hvis ikke mit svav passer dig så ignorer det

--

mvh jopa
www.web-templates.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-06-02 00:00

On Tue, 25 Jun 2002 22:35:42 +0200, "jopa" <j@jp-web.dk> wrote:

>Har i øvrigt gjort spørgeren opmærksom på en PHP løsning, så stop med at
>træde vande og lad spørgeren om hvilken løsning der passer ham bedst
>eller kom op med en bedre løsning.

Øh... tager jeg fejl, hvis jeg gætter på at du ikke har lagt mærke til
at Kurt og jeg er to forskellige postere?

--
- Peter Brodersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-06-02 00:40

?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-06-02 01:00

On Wed, 26 Jun 2002 01:40:13 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>?

Øh, tager jeg fejl, hvis jeg gætter på at du hedder Kurt, Knud?

(pinligt...)

--
- Peter Brodersen

Fra : jopa

Dato : 26-06-02 08:53

"Peter Brodersen" skrev bla.
> Øh... tager jeg fejl, hvis jeg gætter på at du ikke har lagt mærke til
> at Kurt og jeg er to forskellige postere?

Ja jeg har bemærket at i begge havde komentarer til mit svar, og jeg finder
det ind i mellem en smule trættende når folk bevidst eller ubevidst har mere
travlt med at hjælpe svareren end den der oprindeligt stillede spørgsmålet.
Jeg gav spørgeren 2 muligheder der efter mine´ringe evner skulle kunne
bruges.

Hvis mit svar var helt hen i skoven ville jeg da gerne gøres opmærksom på
det, men da hverken du eller Knud kom op med et bedre forslag kunne i jo
blot ignorere mit svar.
Blot mit sure opstød

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 25-06-02 18:25

Brian Elkjær wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Eller er der en som ved hvilken side jeg kan
> finde oplysninger om dette på ?

ASP:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion4.asp

SSI