MS Windows
briani 27239
Windows 95 fryser -kan jeg slette disse fi~
Fra : Familien Kristensen

Dato : 25-06-02 11:09

Hej!
Jeg har win 95 og 80 Mb ram.
På det seneste er min maskine begyndt at fryse. Jeg har kørt diverese
indbyggede programmer for at optimere maskinen.
Jeg har 25 filer som alle sammen hedder Acr(efterfulgt af 4 numre).TMP,
f.eks. Acr6351.TEMP. De fylder tilsammen 52 MB.
Hvilke funktioner har disse filer? og kan jeg slette dem?

Håber at jeg har givet oplysninger nok.

Jeannie Kristensen

Fra : Casper Clausen

Dato : 25-06-02 11:21

> Jeg har 25 filer som alle sammen hedder Acr(efterfulgt af 4 numre).TMP,
> f.eks. Acr6351.TEMP. De fylder tilsammen 52 MB.
> Hvilke funktioner har disse filer? og kan jeg slette dem?

De har højst sandsynligt ingen funktion da det er TEMP (midlertidige filer)
og jeg ville mene at der er sikkert at slette dem. Dog tror jeg ikke at det
vil gøre noget ved at din maskine fryser. En formatering ville nok være på
sin plads hvis de indbyggede windowsprogrammer ikke har nogen effekt.

Casper Clausen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-06-02 12:03

Hej Familien Kristensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har 25 filer som alle sammen hedder Acr(efterfulgt af 4
> numre).TMP, f.eks. Acr6351.TEMP. De fylder tilsammen 52 MB.

Som Casper siger, har de næppe nogen funktion. Diverse programmer inkl.
Windows selv har svinet ved ikke at slette dem, når en eller anden
rutine er kørt, og den ikke længere har brug for dem.

Hvis de ikke ligger i en Tmp/Temp-folder (gør de kan du blot slette),
kan du evt. bruge både livrem og seler ved at lave en folder (fx
C:\Slettes\) og _flytte_ dem derhen, så kan altid flytte dem tilbage.
Kører alt som ellers gennem en dags tid, kan du så slette skidtet.

Med fryseproblemet kan du evt. prøve at køre en reg.cleaner. Selv kan
jeg godt lidt EasyCleaner, <http://www.toniarts.com/ecleane.htm>. Den
er effektiv, lille, enkel og gratis.

"Shep" har et hav af tip til Win9x, bl.a. problemer:
<http://web.ukonline.co.uk/sheppard.p/trouble.htm>

--
Hygge fra Århus - Rudi