Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med køb af digitalkamera i Tyskla~
Fra : Thomas Rybak

Dato : 25-06-02 09:47

Jeg overvejer at købe IXUS v2 i Tyskland, er der nogen som har gode
erfaringer med dette ?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-06-02 09:54

Thomas Rybak wrote:

> Jeg overvejer at købe IXUS v2 i Tyskland, er der nogen som har gode
> erfaringer med dette ?

Snak om hvor man køber en given vare bedst og billigst, er egenlig
off-topic i denne gruppe der handler om fotografi, dit spørgsmål er
derimod on-topic i gruppen news:dk.forbruger - så prøv at poste dit
spørgsmål der.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-06-02 10:45

> [...]
> off-topic i denne gruppe der handler om fotografi, dit spørgsmål er
> derimod on-topic i gruppen news:dk.forbruger - så prøv at poste dit

Ta' dig ikke af Niels, han har udnævt sig selv til net-sherif. Men måske han
skulle læse gruppens fundans, hvor der bla. står "I gruppen kan *alt*
omkring fotografering diskuteres."

Men se lidt tilbage i gruppen, der har været mange indlæg om dette emne
(jamen hov, her har Niels jo også blandet sig .

mvh Frank

Fra : Tom Wagner

Dato : 25-06-02 10:49

On Tue, 25 Jun 2002 10:53:51 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>off-topic i denne gruppe der handler om fotografi, dit spørgsmål er
>derimod on-topic i gruppen news:dk.forbruger - så prøv at poste dit

Du har naturligvis formelt ret, men hvis Thomas nu er interesseret i
at høre, om nogen skulle have erfaring med at købe et kamera (eller
måske netop et IXUSv2) i Tyskland, er chancen for at få svar nok
større her.

Tom

Fra : Steen F.

Dato : 25-06-02 14:53

"Thomas Rybak" <rybak@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe IXUS v2 i Tyskland, er der nogen som har gode
> erfaringer med dette ?

Hej Thomas.

Jeg har bestilt et V2 hos www.technikdirekt.de og afventer at det kommer med
posten. Når jeg får det, skal jeg gerne skrive om lev.tid og service mv.

MVH
Steen

Fra : NPS

Dato : 25-06-02 15:09

Jeg har lige bestilt noget fra samme sted, der gik 5 arbejdsdage, fin
service og rigtig billigt.
Jeg er ihvertfald fuld tilfreds, og vil nok handle der igen

MVH

NPS

Fra : Steen F.

Dato : 25-06-02 23:39

"NPS" <nps@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige bestilt noget fra samme sted, der gik 5 arbejdsdage, fin
> service og rigtig billigt.
> Jeg er ihvertfald fuld tilfreds, og vil nok handle der igen

Jeg modtog en ordrebekræftelse 19/6 men siden er der ikke rigtig sket noget.
Pengene er end ikke blevet trukket fra min konto endnu (kreditkort). Der er
gået 6½ dag. Måske er varen ikke på lager ellers er det måske pga.
sommertravlhed!

MVH
Steen

Fra : Psyman

Dato : 26-06-02 00:49

> Måske er varen ikke på lager ellers er det måske pga.
> sommertravlhed!

Jeg forsøgte selv at bestille et IxusV2 via danske netbutikker, men
leveringsdatoen blev hele tiden udskudt, så jeg gik på opdagelse i butikker
i Aalborg. Her fik jeg flere steder at vide at Canon har leveringsproblemer
med flere af deres kameraer, men at de godt kunne bestille et, hvis jeg
havde tid til at vente ca. 1 måned. Jeg fandt en butik der havde det på
lager og købte det (ca. 10% dyrere end de billigste netbutikker).

Fra : Steen F.

Dato : 26-06-02 15:46

"Psyman" <kratoo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde tid til at vente ca. 1 måned. Jeg fandt en butik der havde det på
> lager og købte det (ca. 10% dyrere end de billigste netbutikker).

Ja, jeg skrev og spurgte hvor kameraet blev af. De svarede udsolgt, næste
sending kommer i starten af juli.

MVH
Steen

Fra : E.G.C.

Dato : 25-06-02 21:58

> [...]
> posten. Når jeg får det, skal jeg gerne skrive om lev.tid og service mv.

Og meget gerne om betalingsmåde og omkostninger.

Mvh.

E.C.

Fra : Thomas Rybak

Dato : 26-06-02 14:04

Hej

Jeg har også haft fat i dem, det virker meget pro, men de havde det desværre
ikke på lager og jeg vil gerne have fat i det inden min sommerferie. Jeg har
dog fundet et andet sted som har det på lager.

Mvh Thomas

Fra : Dan Risdahl Knudsen

Dato : 26-06-02 15:11

Jeg overvejer også selv kraftigt at købe digitalcamera i Tyskland, men er på
jagt efter NIKON COOLPIX 885. Der er dog billigere pris hos
www.topvisionshop.de

NIKON 885 CANON
V2
www.topvisionshop.de 493 Euro + 16 fragt 438 + 16 Euro
www.technikdirekt.de 547 Euro + 16 fragt 476 + 16 Euro

Med venlig hilsen

Dan

Fra : jesper

Dato : 01-07-02 09:04

Hejsa

> Jeg overvejer også selv kraftigt at købe digitalcamera i Tyskland, men er på
> jagt efter NIKON COOLPIX 885. Der er dog billigere pris hos
> [...]

Jeg har lige købt et coolpix 885 (fik det d. 27/06/02). Jeg forsøgte
at spørge topvisionshop.de om nogle ting om coolpix 885 og har aldrig
fået svar. Ligeledes er der ikke noget telefonnummer, man kan ringe
til.
Derfor valgte jeg at købe det hos AC-foto i tyskland. Tel.
0049-024130007. Og jeg kunne hente det på posthuset med 4.200 kroner
på lommen. Altså pr. efterkrav!!!
Virkelig god service fra Kvinden jeg snakkede med. Vi vekslede mellem
Tysk og Engelsk alt efter, hvad der lige passede bedst. Sød dame.
Den samlede pris var 556,92 euro. Altså lidt dyrere, men til gengæld
meget mere sikkert. Jeg er sku' ikke særlig tryg ved at smide omkring
mig med Visa kort m.m.

I øvrigt skal du skynde dig, da cameraet er udgået og det er de sidste
de er ved at sende ud nu.

Men det er djævelende et dejligt kamera. Jeg er rigtig glad for det.
Blot kan man ikke bruge 16 mb til ret meget.

Send mig evt. en privat e-mail, hvis du vil vide mere om kameraet.
Ekstraudtyr m.m. jesper.lindholdt@sol.dk

Jesper

Fra : Jacob Jensen

Dato : 29-06-02 23:39

Jeg har købt et Olympus e20 hos digitaleyes.de
Der var ingen problemer med hverken betaling eller levering

Fra : Gjøl

Dato : 30-06-02 10:39

"Jacob Jensen" <jacob@jensenpost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt et Olympus e20 hos digitaleyes.de
Tør man spørge om prisen ialt, med et hele.
Jeg har selv et mage til købt her i DK, (også Fl-40, Tele- Wideconverter
og batteriboks)