Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Download af pics fra inet-side
Fra : Peter Holm

Dato : 25-06-02 07:39

Hej
Hvilket lille program skal jeg bruge til at downloade alle billederne fra en
side, så man ikke skal højreklikke/save picture på hvert enkelt?

Peter Holm

phc@mail1.stofanet.dk

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 25-06-02 16:31

Peter Holm,

> Hvilket lille program skal jeg bruge til at downloade alle billederne fra
en
> side, så man ikke skal højreklikke/save picture på hvert enkelt?

Jeg vil anbefalde WebZIP. Den er i stand til mange forskellige ting, men den
er ikke gratis. Dog kan den bruges som shareware.

Link:
http://download.com.com/3000-2377-10121937.html?tag=lst-0-1

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 25-06-02 17:41

"Peter Holm" skrev i en meddelelse ...

> Hvilket lille program skal jeg bruge til at downloade alle
> billederne fra en side, så man ikke skal højreklikke/save
> picture på hvert enkelt?

Tja, lille og lille, det ved jeg snart ikke, men hvad med IE?
(Filer > Gem som)

Michael Kjærgård

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 25-06-02 22:22

Michael Kjærgård,

> Tja, lille og lille, det ved jeg snart ikke, men hvad med IE?
> (Filer > Gem som)

Jeg kan tage fejl, men er det NETOP ikke det han vil undgå? .

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-06-02 22:47

Glenn Rasmussen wrote:

> Michael Kjærgård,

> Jeg kan tage fejl, men er det NETOP ikke det han vil undgå? .

Nej, med ovenstående metode gemmes hele siden med alle billeder i
modsætning til højreklik på billederne, hvor kun et enkelt billede
gemmes ad gangen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-06-02 22:47

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 25-06-02 22:49

"Glenn Rasmussen" skrev ...

> Jeg kan tage fejl, men er det NETOP ikke det han vil undgå? .

Muligt, i så fald er mig, der tager fejl.
Men Filer > Gem som lægger samtlige .htm-, .gif-, .jpg- osv.
filer i en mappe, så kan man bare slette .htm'erne - og så skulle
den vel være der, uden at man behøver højreklikke/save picture
på hvert enkelt.

Michael Kjærgård

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 26-06-02 06:09

Michael Kjærgård,

> [...]
> filer i en mappe, så kan man bare slette .htm'erne - og så skulle
> den vel være der, uden at man behøver højreklikke/save picture

Aha! . Lyder meget fornuftigt!

Hvad så, hvis de billeder man vil have alle er vist i tumbnails, hvor man så
skal trykke på thumbnailen før man for det store billede?

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 26-06-02 09:13

"Glenn Rasmussen" skrev ...

> Hvad så, hvis de billeder man vil have alle er vist i tumbnails,
> hvor man så skal trykke på thumbnailen før man for det store
> billede?

Foretrukne > Føj til foretrukne > markér Gør tilgængelig offline.
Klik på Tilpas, vælg Hent sider der er X links fra denne.
Så gemmes den aktuelle side plus nabosider inkl. billeder her:
C:\WINDOWS\Offline Web Pages

Michael Kjærgård

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 26-06-02 15:56

Michael Kjærgård,

> [...]
> Klik på Tilpas, vælg Hent sider der er X links fra denne.
> Så gemmes den aktuelle side plus nabosider inkl. billeder her:

Tak! Den går i gang med at downloade en masse, men hvor finder jeg det
henne? Jeg bruger Windows 2000 og måske derfor er der intet er under
"Offline Web Pages"?

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 26-06-02 16:27

"Glenn Rasmussen" skrev i...

> Tak! Den går i gang med at downloade en masse, men hvor finder
> jeg det henne? Jeg bruger Windows 2000 og måske derfor er der
> intet er under "Offline Web Pages"?

Her er vi inde på noget, jeg ikke ved noget om, sorry.
C:\WINDOWS\Offline Web Pages er placeringen i Win98,
måske en behjertet sjæl kender stien i Win2000?

Michael Kjærgård

Fra : Peter Holm

Dato : 26-06-02 23:03

"Michael Kjærgård" <michael.kjaergaard@imageSLET.DETTEdk> wrote in message
> [...]
> C:\WINDOWS\Offline Web Pages er placeringen i Win98,
> måske en behjertet sjæl kender stien i Win2000?

Efter mange svar er vi nu inde på noget af det rigtige. Men hvordan virker
forslaget i Win XP? Er der mon et lille prog der kan klare denne operation
lidt nemmere?
Men ellers har I ret - jeg vil gerne gemme billederne somm thumbnails
henviser til.
Peter

Fra : Leony

Dato : 02-07-02 13:00

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket lille program skal jeg bruge til at downloade alle billederne fra
en
> side, så man ikke skal højreklikke/save picture på hvert enkelt?

Brug teleport pro:
http://www.tenmax.com/teleport/pro/home.htm
Måske kan du finde et gratis alternativ på Tucows, men TP er godt til
download af billeder osv fra websider.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/