MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WinXP og laaaangsom IE browser
Fra : Martin_P

Dato : 25-06-02 06:57

Nogen der ved hvad der sker i følgende scenario? :

Jeg har installeret WinXP(ja en "korrekt" kopi - ikke devilsown eller
lign) i aftes, og nu varer det en evighed at starte internet explorer
op. Når jeg trykker på ikonet kan der gå op til ca 25 sekunder førend
det starter op. Det er ikke den samme tid der går hver gang - mellem 5
og 25 sekunder - som regel ca 15. Det samme sker med "Denne Computer",
og det der i gamle dage hed "Andre Computerer" - tror det hedder
"Netværkssteder" idag.

Hvis jeg starter en eller anden applikation op(Word, Excel, Paint,
Nogle af de spil der ligger der, Outlook) osv. starter de op inden jeg
kan nå at sige bøh! Det går tæskehurtigt......

Her er min konfiguration

P4 1.6GHz Nortwood
512 MB PC2100 RAM
ASUS P4B533-E(Raid)
2*40 GB 7200 RPM's Seagate i raid(som 1 stor 80 GB disk) <-- Bootdisk
Gforce 2 MX400(64 MB udgaven)
Logitech cordless desktop
Soundblaster Live! 5.1
3com 905C 10/100 Mbit netkort

Som sagt, så booter jeg fra RAID'en...
RAID - 2*Seagate 40GB 7200 RPM diske i raid1(tror jeg det hedder), så
jeg har her en 80 GB bootdisk

Min primære master(IDE) er min brænder - LiteOn's 32 speed udgave
Primær Slave - IBM 40 GB 7200 RPM Spildisk
Sekundær Master - en IBM 20GB 5400 RPM backupdisk
Sekundær slave - et TEAC 50X CD-Rom drev

Jeg har installeret den til bundkortet medfølgende cd-rom mht.
chipset. Ligeledes har jeg installeret(iflg ASUS) den patch til WinXP
der gør, at min USB 2.0 rent faktisk virker - og det gør den.

Håber der er en der ved hvad der sker...

Martin_P

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 25-06-02 13:19

"Martin_P" <mp@XXXalkaline-batteries.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og 25 sekunder - som regel ca 15. Det samme sker med "Denne Computer",
> og det der i gamle dage hed "Andre Computerer" - tror det hedder

hvad siger ipconfig /all? Mit gæt er at det er noget DNS den venter på... er du
bag en firewall eller noget?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Martin_P

Dato : 25-06-02 14:02

>hvad siger ipconfig /all? Mit gæt er at det er noget DNS den venter på... er du
>bag en firewall eller noget?

Den siger det jeg har skrevet, nemlig:
ip adresse : 10.0.0.5
gateway : 10.0.0.1
subnet: 255.255.255.0

DNS1 : 212.242.40.3
DNS2: 212.242.40.51(Jeg er cybercity kunde)

Og nej - jeg har disablet firewall....

Martin_P

Fra : 187

Dato : 07-08-02 08:14

meget sandsynligt at det kan ske i "andre netværkssteder"... men tror
det er et generalt problem, og eftersom det også sker i "denne computer"
har det INTET med din netværkskonfiguration og gøre....
har du evt. prøvet at skifte din primære lsave så den bliver til primær
master ? (kun et gæt, har drillet ved mig før)
og ellers lyder det som om indstillingerne i dit windows ikke er sat
helt godt op... evt. er indexering slået til/fra ?¨
kører du ntfs/fat ?

ellers har du prøvet at installere tweakXP ? kan varmt anbefales...
(egentligt bare lettere at bruge end at ændre alt i reg.editoren...)
det kan hjælpe....

mvh.
187

-=nu lykkeligt "cruisende" på en 2Mbit=-

http://www.kandu.dk/