dødt bundkort?
Fra : bellalund

Dato : 25-06-02 03:08

Hejsa, jeg har siddet og rodet med mit nye kabinet i dag. Det hele virkede
fint lige indtil jeg skulle pille en ekstra gang :( Et af
strømkablerne(strøm fra 3-pins bundkorts-stik) til en blæser berørte
kabinettet og gav nogen gnister :(((( Nu vil ingen blæser-stik på bundkortet
virke! Men ellers virker det fint! blæseren på graffikkortet kører fint men
den fodres jo med strøm via agp-porten! Så chipsetblæseren står stille og
min Cpu-køler er nødsaget til at få strøm fra andre kilder en bundkortet.
Det er bare mærkeligt at det hele bare kører..... men ingen 3 pin-stik
funker :(
Så spørgsmålene er:

1. Er det bundkortet der er i stykker? i såfald kan det fixes ved at skifte
en sikring :)

2. Er det min nye strømforsyning der i udu?

3. hvis bundkort er itu, kan Asus A7V266-C anbefales?

Mit system er:
Asus A7V133
Athlon TB 1200@1300
512 SD-ram
Asus geforce 2 GTS
Cieftech bigtower med 340 watt psu.

På forhånd tak
Stoffer

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 25-06-02 08:35

Sandsynligheden for at du har brændt dine blæser stik af, er stor.

Jeg har prøvet det samme på et Abit kort.
Kom til at kortslutte blæserporten til CPUfan og siden var der ingen af dem
der virkede.
Men kortet virker ellers fint på alle andre områder.

Bri@n

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-06-02 12:14

> 1. Er det bundkortet der er i stykker? i såfald kan det fixes ved at
skifte
> en sikring :)

Det er lettere defekt eftersom blæserstikkene ikke virker. Men
blæserne kan jo bare få strøm andetsteds fra. De fleste blæsere
skal have 12V, så det kan du bare give dem fra de "almindelige"
stik fra strømforsyningen. (Den røde blæserledning forbindes med
et gult "harddisk-strømstik", og den sorte med en sort.)
Så skulle den være i vinkel. Alternativt kan man købe nogle
dyre kabler hos studiedata, så man kan få ekstra 3-pin stik
ud fra "harddisk-stikkene".

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-06-02 12:54

> [...]

> min Cpu-køler er nødsaget til at få strøm fra andre kilder en bundkortet.
> Det er bare mærkeligt at det hele bare kører..... men ingen 3 pin-stik

Unden at kende bundkortet, ville jeg gætte på, at der sidder en
spændingsregulator, der kan udskiftes. Hvis ikke er den bygget ind i en
chip, og så må du lave een selv, alternativt hente strøm direkte. MEN, så
skal der en sikring imellem. Lav et udtag med tre sikringer, så alle
kølerene ikke sætter ud, hvis den går. Prisen er nogle få kroner mere..

Og hvad er moralen: sluk for al strømmen, når man roder

Claus

Fra : Cassandra

Dato : 26-06-02 08:09

> Og hvad er moralen: sluk for al strømmen, når man roder

Er du også en tøsedreng der husker at lave backup ?

mit motto " Rigtige mænd tager ikke backup"

Uhmmm " men de græder tit"

Mvh
"C@ss"