MS Windows
briani 27239
win 2000 logon
Fra : Bassemand

Dato : 24-06-02 21:48

Hej er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg logger på win 2000 uden
administrator kode,Jeg har for et halv år siden installeret win 2000 på en
pc for en dreng jeg kender og havde oprettet tre brugere på pc'en,men så
solgte han pc'en og ville slette de tre brugernavne,med det resultat at
efter genstart spørger den efter administrator koden og da det er et halvt
år siden kan jeg ikke huske den........mvh Jan

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-06-02 02:00

"Bassemand" <Pris@fald.dk> wrote in message
> [...]
> efter genstart spørger den efter administrator koden og da det
er et halvt
> år siden kan jeg ikke huske den........mvh Jan

Det kan du ikke uden videre. Du kan kigge på nettet efter
programmer til at bryde koden, og det lader sig nok gøre hvis den
ikke er for stærk. Ellers må du se at komme i tanker om den.

Niels

Fra : scn

Dato : 25-06-02 09:38

"Bassemand" <Pris@fald.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugernavne,med det resultat at efter genstart spørger den efter
> administrator koden og da det er et halvt år siden kan jeg ikke huske

Prøv denne side:
http://www.password-crackers.com/crack2.html#winnt

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 25-06-02 13:22

> [...]
> efter genstart spørger den efter administrator koden og da det er et halvt
> år siden kan jeg ikke huske den........mvh Jan

At formatere? (Du kan sikkert godt bryde koden, brute-force, men med mindre der
ligger nationale hemmeligheder på maskinen kan det bedre betale sig at
formatere...)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-06-02 13:52

Stig Meyer Jensen wrote:

> At formatere? (Du kan sikkert godt bryde koden, brute-force, men med mindre der
> ligger nationale hemmeligheder på maskinen kan det bedre betale sig at
> formatere...)

Hvilken planet kommer du fra?

Hvordan hjælper en formatering af disken på et logon problem?

Hvis der endvidere ligger hemmeligheder på maskinen er de ikke krypteret
og trivielt at hente, fx ved at installere w2k ved siden af den gamle
installation, ellers kan filerne også hentes fra en Linux distro, fx
trinux, der fylder en floppydisk.

Af gratis programmer kan nævnes
http://home.broadpark.no/~kroste/download/ntbootdisk.htm men du skal nok
læse hele siden igennem, inden du giver dig i kast med opgaven.

ellers kan du købe ERD,
http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp

og

http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/locksmith.asp