MS Windows
briani 27239
Min Blærbar er tom
Fra : Melander

Dato : 24-06-02 20:55

Hejsa alle..

Jeg har fået mig en gammel bærbar pc, en TOSHIBA T2130CT, den er
formateret fuldstædig, så den aner nok ikke engang at den findes, men
mit problem er at jeg er ikke særlig god til denne slags.

Den skulle kunne køre windows 95, men da den ikke har noget cd drev,
skal alt lægges på den, med disketter(øv), men fint nok, jeg har windows
3.11 og en opgradering til 95, på diskette, men hver gang jeg putter den
1 diskette i, for jeg at vide at den er invalid, så fik jeg at vide at
den nok ikke havde nogen dos mere, så jeg lavede 3 dos disketter, og når
jeg puttede den 1 i af dem, fik jeg det samme at vide. så, hvad dælen
gør jeg, den er ret sød, og kunne godt bruges til at skrive på, men som
den er nu, er den ikke noget værd....

Håber en eller anden derude høre mit nødråb, og vil hjælpe med at give
min lille toshiba kunstigt åndedræt:) .

Den er fra 1995, ved ikke hvor mange Megahertz den er på, men den har 8
mb ram og 500mb harddisk....

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Dahl

Dato : 24-06-02 21:07

> [...]
> min lille toshiba kunstigt åndedræt:) .
>
> Den er fra 1995, ved ikke hvor mange Megahertz den er på, men den har 8
Måske er den så gammel at den ikke kan læse HD-disketter, altså High Density
svarende til beskedne 1,44 MB ? Hvis du kan
finde en ældgammel disk på 720 kb ? - jeg kan snart ikke huske betegnelsen -
så prøv den ....
I stedet for diskette cirkus'et ville jeg investerer i et kabel, så du kunne
overfører mellem paralleportene - jeg er ikke sikker på fra hvilken
DOS-version der er et filtransfer program med, men er sikker på at der er
med i 6.2 ....
Peter

Fra : Martin K

Dato : 24-06-02 21:06

Peter Dahl wrote:
> [...]
> Density svarende til beskedne 1,44 MB ? Hvis du kan
> finde en ældgammel disk på 720 kb ? - jeg kan snart ikke huske

Jeg mener de hed DD, dog uden at vøre 100% sikker....

--
Martin K

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 25-06-02 13:25

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener de hed DD, dog uden at vøre 100% sikker....

Det kunne du nu ellers godt være :) (Double Density....)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Martin K

Dato : 25-06-02 17:40

Stig Meyer Jensen wrote:

> Det kunne du nu ellers godt være :) (Double Density....)

OKi... takker, jeg synes nu også nok... men rart at få det bekræftet
alligevel

--
Martin K

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 25-06-02 13:28

"Melander" <Melander.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den er nu, er den ikke noget værd....
>
> Håber en eller anden derude høre mit nødråb, og vil hjælpe med at give

Det lyder som om diskettedrevet måske ikke har det ret godt.... Du kunne evt.
spørge i dk.marked.privat.edb om der er nogen der har et liggende.

Alternativt kan du forsøge (prøv flere gange...) at boote på en Dos 6.2 disktte
(fjern evt. de filer den ikke bruger) og så bruge Interlnk programmet til at
overføre de resterende filer vha. et null-modem kabel....