MS Windows
briani 27239
XP mod Win 2000 server, laaangsom netbrows~
Fra : John G. Pedersen

Dato : 24-06-02 20:35

Hej igen!

Så er der liiige en detalje som er opstået.
Mit interne domain hedder det samme som vores internetdomain, derfor kan
XP-maskinerne ikke fange vores site på Internettet, når denne DNS er indsat.

Naturligvis kunne jeg omdøbe vores interne domain, men det vil være en
større omgang. Jeg har dog hørt, at man kan få XP'ens DNS til at skelne -
spørgsmålet er naturligvis, hvordan?

/John

---------

"John G. Pedersen" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Har nogle haft samme problem? Løsningsmodeller er også velkomne.
>
> /John

Hej John

På din xp skal primær dns være din Win2000 server.

Med venlig hilsen
Per Schulze
http://Webkurs.dk

---------

Hej!

Vi kører et netværk med en Windows 2000 Server der arbejder som
domaincontroller. Efter nyindkøb af bl.a. workstations og tilhørende Windows
XP Pro har jeg optaget at browsning af en maskine på netværket går
ufatteligt langsomt.

Hvis man fx i "andre computere" på XP'en vælger "maskine 1", kan der gå
EVIGHEDER inden den "kommer ind på maskinen". Det skal måske også tilføjes
at alene det at logge ind på XP-maskinen kan tage over 5 minutter, hvor der
bare står "anvender personlige indstillinger". Når det så endelig er logget
ind, kører alt perfekt. (med undtagelse af ovenstående problem).

Hvis man vælger at logge lokalt ind på XP'en er der ingen problemer. Men så
er den jo ikke logget ind på domainet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-06-02 22:46

"John G. Pedersen" <nospam@hotmail.com> wrote in message
> Mit interne domain hedder det samme som vores internetdomain, derfor kan
> XP-maskinerne ikke fange vores site på Internettet, når denne DNS er
indsat.

Lav en tilføjelse i hosts-filen (ligger i WINNT/SYSTEM32/DRIVERS/ETC/)

Tilføj:
domæne.tld domænets intern-IP

--
Med venlig hilsen/best regards