Hvalp spiser andre dyrs hømhømer!
Fra : Kim Sørensen

Dato : 24-06-02 19:44

Hejsa.
Vi har lige fået os noget af en lille dejlig krudt ugle.
Vores hvalp er faldet rigtig godt til, den er glad for os, og man kan se på
den at den følger sig tryg og godt tilpas. Den får masser af klap og ros og
gå tur.
Men hvis den kommer i nærheden af en hømhøm, så spiser den det. Det er ikke
så lækket da, den lugter fæl ud af munden af det bagefter. Jeg har prøvet at
sige højt Nej når den tager hømhømen i munden, også taget den ud af munden
igen på den. Men hjælper ikke. Når den nu få munden i sådan en, og jeg siger
nej, eller kommer hen for at fjerne hømhømen fra den, så skynder den sig
bare at tygge, eller løbe lidt væk med den.
Hvordan får jeg den bedst hurtigst muligst til at stoppe med det?
Kan Hvalpen tage skade (blive syg) af at spise andre dyrs
efterladningsskaber?
Er det normalt at en hvalp kan finde på at spise disse??

/Kim
--
Gamebookers. Den ultimative odds site. Med Livebetting og betting via WAP på
mobilen.
>NYT<. Nu kan du selv lege Bookie på gamebookers. Følg linket til helt nye
oplevelser.
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=121558

Fra : Louise

Dato : 24-06-02 22:48

du skal i hvert fald nok sørge for at give den ormekur jævnligt.
Men har hørt at det kan være fordi den ikke får næring nok fra sit foder? Er
dog ikke sikker på at det forholder sig sådan. Hvad får den at spise?

mange hilsner
Louise

Fra : solveig

Dato : 25-06-02 05:48

"Kim Sørensen" skrev d. 24-06-02 19:44 dette indlæg :
> [...]
>

> /Kim
> --
> Gamebookers. Den ultimative odds site. Med Livebetting og betting via

Jeg har selv en hund, som også har spist andre hundes hømhømmer. Vi har
dog eftehånden fået den lært at den ikke må. Alligevel skal vi stadig
holde meget øje med hunden når vi går tur, da den stadig kan finde på
det, og den er nu næsten 2 år.

Jeg har gjort det at, når vi nærmede os en hømmer, og hunden gjorde tegn
til at snuse til den, sagde jeg skarpt neej, og det har da hjulpet.

Min dyrlæge siger at, det ikke er fordi hunden mangler noget i kosten,
det er simpelthen en dårlig vane. I dag er det som om det kun er
bestemte hømmer min hund er vild med, så hømmerne må jo udsende meget
forskellige dufte *gg*.

Så mit råd er: Prøv at være meget opmærksom når i går tur. Håber du kan
bruge det til noget.

Solveig.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sander

Dato : 25-06-02 10:02

"Kim Sørensen" <REMOVETHISmailbox@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kim !

> [...]

> bare at tygge, eller løbe lidt væk med den.
> Hvordan får jeg den bedst hurtigst muligst til at stoppe med det?

Der er desværre hunde, der har den dårlige vane. Jeg aner ikke hvorfor. Det
er rigtigt, når du siger nej, til hunden, men lad være med at gå efter den
og prøve at tage det fra ham/ hende. Prøv om du ikke kan fange dens
opmærksomhed, ved at løbe væk fra ham og kald, imens.
Du kan måske også prøve, at træne øvelsen "slip". Giv den noget legetøj
eller kødben. Tag det fra den igen og brug ordet " slip ". Ros ham, når han
slipper og giv ham legetøjet igen. Behold legetøjet og skift det ud med en
godbid ind imellem. Gentag øvelsen. Når han har lært øvelsen, kan du bruge
den i høm høm sammenhæng. Sig nej og slip, når han nærmer sig / tager fat i
en høm høm. Håb på, at han slipper. Ros ham og giv ham en godbid i stedet.
Det kan være svært, at vænne en hund af med det., så jeg kan ikke garantere,
at det virker, men det er da forsøget værd.

> Kan Hvalpen tage skade (blive syg) af at spise andre dyrs
> efterladningsskaber?

Ja, den kan få orm og sygdomme som paraouvirus ( sikkert stavet forkert ),
fra hunde, der ikke er vaccineret. Selvfølgelig kun, hvis han ikke er
vaccineret endnu.

Mvh. www.tjekmig.dk