HD - ledproblemer
Fra : Henrik Hansen

Dato : 24-06-02 17:34

Hejsa!

Jeg skriver med et ønske om at der er nogle som kan hjælpe mig.

Jeg har en ældre hund, en tæve på 7 år, en blandningshund (scæfer, labrador,
golden retriever) som er begynbdt at halte.
I de seneste dage har hun fået problemer med at rejse og springe, hun har
altid løbet på trapper, men vil ikke emd op af dem nu.

Er der nogle der har kendskab til naturmidler, kosttilskud eller andre
former for foder som kan hjælpe hunden med problemerne.
Jeg har læst om et kosttilskud som skulle have en god virkning på ældre
hunde og deres ledproblemer.

MVH

Henrik Hansen
hansehen@mail.tele.dk

Fra : Pia

Dato : 24-06-02 18:32

jeg kender en hund med AA, som har haft vældig gavn af Artroflex. Kan kun
købes hos dyrlægen.

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-06-02 18:58

On Mon, 24 Jun 2002 18:34:25 +0200, "Henrik Hansen"
<Hansehen@mail.tele.dk> wrotd:

> [...]
>former for foder som kan hjælpe hunden med problemerne.
>Jeg har læst om et kosttilskud som skulle have en god virkning på ældre

vital animin er godt for svage knogler gigt o.s.v. jeg gav det til min
hund der haltede p.ga. en brækket knogle i poten og nu mærker han den
aldrig mere

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 24-06-02 22:12

"Henrik Hansen" <Hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> former for foder som kan hjælpe hunden med problemerne.
> Jeg har læst om et kosttilskud som skulle have en god virkning på

Du har fået de to bedste kort på hånden .. jeg har altid siden Sandra
var unghund med vokseværk ladet hende få Vital Animin og det hjalp
mega godt .. det sidste års tid skiftede jeg så over og gav hende
Artroflex .. Wupper får Vital Animin som dagligt kosttilskud .. og
forebyggende .. jeg vil råde dig til at tage en snak med dyrlægen
vedr. vital Animin ctr. Artroflex .. men vil samtidig sige at fordelen
ved artroflex er at det gør at der dannes mere ledvæske hvilket er en
mega fordel når vi snakker om gamle hunde .. og gigt mv...

God bedringhils fra Ami

Fra : John

Dato : 24-06-02 22:22

> [...]
> former for foder som kan hjælpe hunden med problemerne.
> Jeg har læst om et kosttilskud som skulle have en god virkning på ældre

Hej Henrik.

Her kan du finde lidt mere info om artroflex:
http://www.netdyredoktor.dk/Medicin/Medicinleksikon/medicin_artrofleks.html

Nethilsen
*:) - John.
Nethundeguiden.dk

Fra : Holm

Dato : 25-06-02 09:49

Henrik Hansen <Hansehen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d1750db$0$693$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> former for foder som kan hjælpe hunden med problemerne.
> Jeg har læst om et kosttilskud som skulle have en god virkning på ældre

Jeg ville nu gå til dyrlægen allerførst for at få konstateret hvorfor hunden
halter overhovedet.
Det kan der jo være flere årsager til bla. HD og så ændrer det ikke på noget
om du giver Artroflex og vitaminer.
Det kan også skyldes gigt eller seneskader.
Find først ud af hvor problemet er , så kan du behandle det optimalt.
Held og lykke

Holm

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-06-02 10:10

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville nu gå til dyrlægen allerførst for at få konstateret
hvorfor hunden
> halter overhovedet.

ja men se det tog jeg faktisk som en selvfølge var sket .. altså at
man med en haltende hund kontakter dyrlæge og finder årsagen og
derudfra evt. ... og selvfølgelig i samråd med dyrlægen begynder¨på
måske artroflex eller vital Animin .. ... jeg mener det er en
selvfølge at man er hos dyrlægen inden man kontakter gruppen også i
sådanne tilfælde...

Havengoddaghils fra Ami

Fra : Holm

Dato : 25-06-02 13:48

Anne-Marie Prange Madsen <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:af9cfh$pnr$1@tux.netsite.dk...

> [...]
> måske artroflex eller vital Animin .. ... jeg mener det er en
> selvfølge at man er hos dyrlægen inden man kontakter gruppen også i

Hej Ami....

Ja , sådan burde det vist også være , især med en halt hund !
Men man kan jo aldrig vide......

Hej fra Holm

Fra : M. Jørgensen

Dato : 25-06-02 15:03

Du skulle tage og købe et produkt som hedder Petaxin.
Det er et ingefærsprodukt til hunde og katte mod smerter forårsaget at gigt,
ledproblemer og hofteledsdysplasi. Det kan købes i Matas, og helsebutikker,
det koster ca. 100kr. for 30 stk.
Min venindes labrador har gigt i bagpartiet, og kunne dårligt gå eller rejse
sig. Den har fået behandling nu i ca. 1 måned og allerede efter den første
uge havde den det bedre. Den har været ved dyrlæge ! Giv din hund 2 kapsler
hver dag i maden, den første uge, efterfølgende 1 kapsel pr.dag.
Held og lykke.