Basil Mis
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 24-06-02 17:41

Så var vi (i lørdags) nede hos Karin og Niels, altså der hvor vi købte Jack.
OG... De havde lille Basil - en KÆÆÆR lille tabbymasket siamissekilling.
Ellers havde jeg sådan set (ørhm.. VI) bestemt mig til atHVIS vi skulle ha'
en siameser og ikke en orientaler, så skulle den i det mindste være "rigtig"
masket. Men det var så indtil vi så Basil *G* Man har et standpunkt til man
ta'r et nyt...

Ovenikøbet var det gensidig kærlighed, han puttede sig ind til mig og legede
bagefter med Pernille, hvorefter han kravlede op i skødet på hende og FALDT
I SØVN!

Så der var ikke så meget at betænke sig på. At han så var på "tilbud" fordi
han har et fint lille haleknæk gør det jo ikke ringere for os. Og for det
første ser det fantastisk sødt ud med det knæk, og for det andet kan vi jo
så vise ham frem når nogen vil se en knækhalet siameser *G*
At knækket så sikkert skyldes at han blev født lidt bøvlet (første killing,
og en sædefødsel) er jo bare en forklaring. Men sødt ser det ud. Hans hale
ligner lidt et syvtal *L*

Så vores killingejagt ser ud til at have givet pote. Årh nu skal vi så bare
VENTE til han er stor nok, 3-4 uger endnu *suuuk*

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-06-02 18:05

in article af7i0r$kkb$1@sunsite.dk, Lisbeth Hviid Jakobsen at
ernyoka@hotmail.com wrote on 24/06/02 18:41:

> [...]
> masket. Men det var så indtil vi så Basil *G* Man har et standpunkt til man

Hæ -ja...
Ditte sender mange kærlige hilsner til den lille ny og jer - og spinder at
en rigtig siamisser er da stribet...
Hvad farve er han, den lille Basil?

> Ovenikøbet var det gensidig kærlighed, han puttede sig ind til mig og legede
> bagefter med Pernille, hvorefter han kravlede op i skødet på hende og FALDT
> I SØVN!

Glimrende rettesnor

> [...]
> og en sædefødsel) er jo bare en forklaring. Men sødt ser det ud. Hans hale

Hm - er fødsler en almindelig grund til halefejl?
Donna og Ditte har 3 brødre. De to førstefødte var to af dem og jeg kan
huske at Kirsten (opdrætteren) sagde at hun var lidt ked, da hun så de to
førstes små knækhaler, men om der var problemer ved fødslen ved jeg ikke...
resten af kuldet var OK (Ja det var de to små drenge selvfølgelig osse, de
var friske og sunde
Men jeg troede da det var noget nedarvet?

> Så vores killingejagt ser ud til at have givet pote. Årh nu skal vi så bare
> VENTE til han er stor nok, 3-4 uger endnu *suuuk*

> [...]

Tillykke fra Amager! Nu er kravet selvfølgelig Billeder! Billeder! Billeder!

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Trine Piltoft

Dato : 24-06-02 20:23

Hej Ann

>Hm - er fødsler en almindelig grund
>til halefejl?

Nej, du har ret. Det er det ikke. Halefejl er nedarvet - jeg tvivler
på det er noget der sker under fødslen, men man skal selvfølgelig
aldrig sige aldrig.
Noget andet er så om påvirkninger i graviditeten kan gøre noget -
blot en formodning jeg nogengange har haft, men jeg er dog langt fra
sikker.

Hilsen Trine & co.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 24-06-02 21:07

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Noget andet er så om påvirkninger i graviditeten kan gøre noget -
> blot en formodning jeg nogengange har haft, men jeg er dog langt fra

Ok jeg ved jo ikke så meget om det, bare at de var ret overraskede over at
haleknækket optrådte i det kuld. Den ene af Phumba's søskende havde også et
lille knæk på halen, og det var første gang det var sket i deres opdræt - og
det var jo så aby'er.
Men selvfølgelig starter sådan noget et eller andet sted, eller det kan vel
også springe nogle generationer over, vil jeg tro.

Men han er nu dejlig alligevel, med eller uden haleknæk

Hilsen
Lisbeth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 24-06-02 21:34

Hej Lisbeth

>Ok jeg ved jo ikke så meget om det,
>bare at de var ret overraskede over at
>haleknækket optrådte i det kuld.

Det kan jo være fordi de måske har lavet kombinationen før.....uden
halefejl?
Tror dog faktisk at halefejl ligger i rigtig, rigtig mange linier, og

dukker op ind i mellem for selv den bedste.
Har også haft halefejl på nogle af mine killinger, men heldivis er de

jo lige søde og dejlige af den grund :0)

>Men selvfølgelig starter sådan noget
>et eller andet sted, eller det kan vel
>også springe nogle generationer over, vil jeg tro.

Man kender faktisk ikke helt arvegangen for halefejl. En kat med
halefejl kan få killinger uden fejl, og to katte uden halefejl kan få

killinger med halefejl. Det lader dog til at det oftere dukker op på
nogle linier end det gør på andre.

>Men han er nu dejlig alligevel, med
>eller uden haleknæk

Ja - det har jo overhovet ingen betydning for temperament eller
sundhed, og nogen gange kan det endda være en ekstra charme :0)

Hilsen Trine & co.

Fra : Lene

Dato : 25-06-02 08:58

Hej Lisbeth...

Stort tillykke med lille Basil her fra :- )) Det bliver spændende :- )

Også jeg glæder mig til at se billeder af ham ;- )

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-06-02 18:10

Hej Lisbeth
Tsk tsk tsk.................du/I burde også være klogere end at "besøge" en
opdrætter, det er FARLIGT......
men alligevel et stort tillykke med Basil, kommer der snart
billeder *GG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 24-06-02 18:55

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d17525b$0$53216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
en
> opdrætter, det er FARLIGT......
> men alligevel et stort tillykke med Basil, kommer der snart

Svar til både Ann og Marianne: Fjolset (mig) havde selvfølgeligt glemt sit
digicam derhjemme, men Manden tog nogle billeder. Så snart de er fremkaldt
får I dem selvfølgelig at se

Farven...ørhm.... sådan lysegul i masken...kan altså ikke huske hvad det hed
:o} De havde en i voksen udgave og den var nærmest lysegul tabbymasket...
siger det nogen noget?

Hilsen
Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-06-02 19:35

in article af7mcb$5hk$1@sunsite.dk, Lisbeth Hviid Jakobsen at
ernyoka@hotmail.com wrote on 24/06/02 19:55:

> [...]
> :o} De havde en i voksen udgave og den var nærmest lysegul tabbymasket...

Lysegul?
Uden at vide noget som helst og uden at have så meget som _set_ sådan én:
Cremetabbymasket??

Fra : Trine Piltoft

Dato : 24-06-02 20:25

Hej Lisbeth

>Farven...ørhm.... sådan lysegul i
>masken...kan altså ikke huske hvad det hed
>:o} De havde en i voksen udgave og
>:den var nærmest lysegul
>:tabbymasket...
>siger det nogen noget?

Lyder som cremetabbymasket, men for et "uøvet" øje, kunne det måske
også godt være rødtabbymasket. Der er forskel på hvor tidligt farven
får den korrekte intensitet, men hvad farve har forældrene - det
kunne måske hjælpe os lidt på sporet.

Hilsen Trine & c0.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 24-06-02 21:11

> [...]
> også godt være rødtabbymasket. Der er forskel på hvor tidligt farven
> får den korrekte intensitet, men hvad farve har forældrene - det

Nu var der jo mange katte dernede *S* Men jeg TROR nok moderen var
"gråstribet", (nej sortspottet hedder det vist) det var de to hunkillinger i
kuldet i al fald. Den sidste han så jeg ikke meget til så den kan jeg ikke
huske farven på(kærlighed gør blind...)

Til Ann: Jeg har kigget lidt på siameserbilleder, og jeg TROR mest det
ligner rødtabby, men jeg er ikke helt sikker, de havde en voksen kat der
efter sigende så ud som Basil ville komme til - men den voksne kan i al fald
ses i Aars, for der skal den med, fertil han. Desværre skal jeg selv til
70-års fødselsdag i næste weekend, men de der kommer med kan jo kigge på
ham,
Trine du kan sikkert finde ham og identificere farven

Jeg glemte at spørge om faderen...

Hilsen
Lisbeth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 24-06-02 21:24

Hej igen!

>Nu var der jo mange katte dernede *S*
>Men jeg TROR nok moderen var
>"gråstribet", (nej sortspottet hedder
>det vist)

Ja *lol* - nok nærmere det, men det kan det så alligevel ikke være.
Hvis han er rød eller cremetabby, så skal moderen være tortie.
Tortiespotted mon tro ?

>Trine du kan sikkert finde ham og
>identificere farven

Skal desværre ikke til Års - alle mine katte "sidder fast" og skal
til udlandet". Kunne selvfølgelig have valgt bare at tage derop og
kigge, men jeg springer over for en gangs skyld.

>Jeg glemte at spørge om faderen...

Nå, men vi får vel stamtavlen at se på et tidspunkt, når du får ham
hjem - er jo lidt nysgerrig *sss*

Hilsen Trine & co.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-06-02 19:01

Hej Lisbeth

Weeeee så lykkedes det endelig hva *S*

Tillykke med Basilmissen - glæder mig til at se billeder

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 24-06-02 20:20

Hej Lisbeth!

>Ellers havde jeg sådan set (ørhm..
>VI) bestemt mig til atHVIS vi skulle ha'
> [...]

*lol* - tænkte nok du ikke ville kunne stå for fristelsen, når først
du stod med en lille siameserkilling i hånden.

>Ovenikøbet var det gensidig
> [...]

Jamen han lyder jo som en tillidsfuld lille sag - glæder mig vildt
til at se ham *sss*

>Så vores killingejagt ser ud til at
>have givet pote. Årh nu skal vi så bare
>VENTE til han er stor nok, 3-4 uger
>endnu *suuuk*

Forventningens glæde er den største, ved du nok :0)
Kan godt forstå du glæder dig. Jeg har netop (endeligt) aftalt
parring på Flamme. Denne er berammet til uge 30, og jeg glæder mig
også helt vildt. Så må vi bare krydse fingrer for at alt går vel og
der kommer killinger ud af det.

Tillykke med lille Basil :0)

Mange hilsner Trine & c.

Fra : Christina K

Dato : 24-06-02 21:05

Lisbeth Hviid Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:af7i0r$kkb$1@sunsite.dk...
Snip en hel masse

> [...]
bare
> VENTE til han er stor nok, 3-4 uger endnu *suuuk*

Hej Lisbeth

Jamen tillykke!! Jeg siger det samme som de andre, BILLEDER BILLEDER og
nu *GG*

Hilsen Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 25-06-02 08:51

Uden dog at vide det med sikkerhed, gætter jeg på at Basil er lillatabby
masket. Jeg ved at Karin og Niels har en sådan hankat som skal med til Års.
Hvis du har Politikens Kattebog er der på side 241 et portræt af min
tidligere avlshan Cutty Sark, der var lillatabbymasket.
Han findes også på min hjemmeside under hankatte.
Tillykke med Basil uanset hvilken farve han har, Lisbeth!
Hilsen Vibeke L

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 25-06-02 20:21

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d182119$0$695$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
> Han findes også på min hjemmeside under hankatte.
> Tillykke med Basil uanset hvilken farve han har, Lisbeth!

Og det er jo lige netop hvad han er

Jeg ringede til Karin i dag for at endelig bestille ham (vi havde jo sagt vi
"sikkert" ville ha' ham, men nu ER skridtet taget) Og da huskede jeg så at
spørge hvilken farve det var han havde *G* Og ganske rigtigt:
Lillatabbymasket.

Hilsen
Lisbeth
der håber at have billeder til weekenden

Fra : Katrine Nederby

Dato : 26-06-02 01:20

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "sikkert" ville ha' ham, men nu ER skridtet taget) Og da huskede jeg så at
> spørge hvilken farve det var han havde *G* Og ganske rigtigt:

Iiiih altså! -Lige den maskefarve min drømmesiameser har *suk*

-Og hvornår er det så, vi skal komme til træf hos dig?

Mange hilsner og stort tillykke,
Katrine

Fra : Kate

Dato : 25-06-02 20:24

Neeeeeejjjjj, ikke flere killinger.....grøn af misundelse........

Nå okay, så tillykke. Glæder mig til at se billeder.

Kate