Grandprix 4 - Keyboard setup.
Fra : SpookiePower

Dato : 24-06-02 14:51

I spillet Grandprix 4 har jeg problemer med at sætte
spillet op til at bruge piletasterne. Jeg har ikke lyst til
at styre med a z , . Men så snart jeg prøver at vælge
piletasterne siger spillet at de allerede er i brug. Jeg
kan bare ikke se at de skulle være sat op til andet.
Nogle som kan hjælpe ??

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 24-06-02 15:33

On Mon, 24 Jun 2002 15:51:03 +0200, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

> [...]
>piletasterne siger spillet at de allerede er i brug. Jeg
>kan bare ikke se at de skulle være sat op til andet.

Du skal lave i hvert fald nok lave en heltcontroller i setup, men jeg
tror at det giver problemer at ville bruge piletasterne. De bruges
nemlig til at skifte synsvinkel inde i spillet.

Se om du ikke kan bruge eks. 8-456 på det numeriske tastatur eller
lign.
Jeg vil dog klart anbefale at man bevarer de knapper, som er standart.
Det er nemlig meget vigtigt at man bruger 2 hænder, een til retning og
en til bremse/fart, for at klare sig bedst muligt, så overvej om du
ikke kan lære det.

Fra : Martin K

Dato : 24-06-02 15:42

Anders H. Jørgensen wrote:
> [...]
> Det er nemlig meget vigtigt at man bruger 2 hænder, een til retning og
> en til bremse/fart, for at klare sig bedst muligt, så overvej om du

Jeg er helt enig. Jeg vil sågar også påstå at man ikke kan få det fulde
udbytte af et hvilket som helst bilspil uden at man har rat og pedaler.
Disse koster ikke en bondegård og er uundværlige når man rigtigt har lært at
bruge det. Et Logitech kan typisk erhverves til en plov... Jeg har selv et
Logitech Formula Force GP, som giver meget rat til prisen.... Er man ikke
interesseret i et rat, fås den bedste styring altså med A, Z og , . - efter
min mening

--
Martin K

Fra : SpookiePower

Dato : 24-06-02 22:08

"Anders H. Jørgensen" <hede2@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Det er nemlig meget vigtigt at man bruger 2 hænder, een til retning og
> en til bremse/fart, for at klare sig bedst muligt, så overvej om du

Hvilken hånd bruger du så til gear skift ? Jeg vil ikke køre med automatgear
da det ødelægger spillet. Jeg har altid kørt med piletasterne, da jeg syntes
dette er det nemmeste. Et rat syntes jeg faktisk er ret svært at bruge.

Fra : Peter C

Dato : 24-06-02 22:38

>Et rat syntes jeg faktisk er ret svært at bruge.

OG ??? Det _er_ sgu da et bilspil ! Biler køres med rat og pedaler. (i min
verden ihvertfald)

MVH Peter C.

Fra : SpookiePower

Dato : 25-06-02 08:57

"Peter C" <peter_cfutte@mail.dk> wrote in message

<SNIP>

> OG ??? Det _er_ sgu da et bilspil ! Biler køres med rat og pedaler. (i min
> verden ihvertfald)
>
> MVH Peter C.

I min verden bestemmer man selv hvad med vil køre med. I min verden er det
muligt at bestemme om man vil bruge keyboard, joystick eller rat. Ikke en
dårlige verden jeg lever i, vel.

Fra : DWM

Dato : 25-06-02 10:31

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I min verden bestemmer man selv hvad med vil køre med. I min verden er det
> muligt at bestemme om man vil bruge keyboard, joystick eller rat. Ikke en
> dårlige verden jeg lever i, vel.

Nej det er det jo ikke :)
Men for at komme ind på noget helt andet. Hvor har folk fået fat
i GP4 henne? Jeg kan ikke finde det her i DK nogle steder.
Heller ikke online.

/Kenneth Iversen

Fra : Martin K

Dato : 25-06-02 10:39

DWM wrote:
> Men for at komme ind på noget helt andet. Hvor har folk fået fat
> i GP4 henne? Jeg kan ikke finde det her i DK nogle steder.
> Heller ikke online.

Her eksempelvis: http://www.realgames.dk/item.asp?productnumber=10743
Se evt.: http://www.spilpriser.dk/spil/spil-top10.asp?ID=146570&Genre=-
Racerspil - Sport -&

--
Martin K

Fra : DWM

Dato : 25-06-02 11:02

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Her eksempelvis: http://www.realgames.dk/item.asp?productnumber=10743
> Se evt.: http://www.spilpriser.dk/spil/spil-top10.asp?ID=146570&Genre=-
> Racerspil - Sport -&

Underligt jeg var på www.spilpriser.dk tidligere men fandt det ikke.
Nå men det er blevet bestilt. :)
Tak for infoen

/Kenneth Iversen

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 25-06-02 14:58

Så skal du også være med i koret af utilfredse Online Grand Prix
spillere.
Hvorfor i alverden vil Eckelstone (Formel 1 boss) ikke tillade online
racing?
Det kunne være så fedt at køre Formel 1 over nettet(ikke-lan)

Fra : Trickysparrow

Dato : 25-06-02 16:03

"Anders H. Jørgensen" <hede2@hotmail.com> wrote in message news:nltghusisheq6fnk2oios2a4mtocgif9dq@4ax.com...
> Så skal du også være med i koret af utilfredse Online Grand Prix
> spillere.
> Hvorfor i alverden vil Eckelstone (Formel 1 boss) ikke tillade online
> racing?

Fordi han først lige skal finde en måde at tjene penge på det.

Martin.

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 25-06-02 17:12

Fordi det kommer til at minde for meget om The Real Thing.. alle biler der
er jo også totalt computerstyrede. ;)
Ækelstenen er bange for at folk vil opdage at det er sjovere at køre selv
end at se på en samling ligegyldige symaskinlydende biler der kører på
skinner og som derfor kun kan overhale ved sporskifterne i pitten.

Mikkel

PS ja det skinner vel en anelse igennem at jeg, på trods af at jeg ææælsger
motorsport, synes moderne F1 er kedeligere end at flække sit skinneben på
langs.

Fra : Martin K

Dato : 25-06-02 17:43

Mikkel Gram-Hansen wrote:
> PS ja det skinner vel en anelse igennem at jeg, på trods af at jeg
> ææælsger motorsport, synes moderne F1 er kedeligere end at flække sit
> skinneben på langs.

Jamen jeg kunne da ikke være mere enig Jeg synes det fedeste motorsport
der idag findes 'på markedet' er Le Mans eller ALMS. Det er såååå fedt, og
bilerne ser såååå godt ud....

..... nå ja, jeg er måske miljøskadet

--
Martin K

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 25-06-02 19:42

On Tue, 25 Jun 2002 18:42:42 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Jamen jeg kunne da ikke være mere enig Jeg synes det fedeste motorsport
>der idag findes 'på markedet' er Le Mans eller ALMS. Det er såååå fedt, og
>bilerne ser såååå godt ud....

Dansk DTC mesterskab er absolut også seværdig. Men jeg er enig i at
formel 1, især i år, er dødkedeligt. De bliver nødt til at gøre
sporten seværdig igen.

Fra : Martin K

Dato : 25-06-02 20:04

Anders H. Jørgensen wrote:
> Dansk DTC mesterskab er absolut også seværdig. Men jeg er enig i at
> formel 1, især i år, er dødkedeligt. De bliver nødt til at gøre
> sporten seværdig igen.

Det var da helt vildt så meget vi er enige om idag Men hvordan det skal
gøres, har jeg ingen anelse om. Der har jo været snak om, at man skulle
forbyde front- og bagvingerne. Men efter et par løb finder Ferrari og
McLaren vel ud af at udvikle nogle endnu vilde Venturi-kanaler og så er vi
jo lige vidt.

Næææ du, i Le Mans kører man 24 timer, 3 mand deler øsen (i tilfælde af at
man har en Skomager med, så kan han jo ikke køre hele tiden. Det er ikke
så snoppet og opstyltet som F1. Le Mans er meget mere nede på jorden. En
antagelse jeg kun har fået bekræftet efter min første tur til racet i år. Og
det var ikke den sidste skulle jeg hilse og sige

--
Martin K

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 25-06-02 20:58

Kig forbi os simracing nørder næste gang du er til DTC.. vi plejer at samles
en flok og dyrke lidt socialt samvær uden computer. Vi ender jo nok med at
gøre det igen næste gang der er ræs på Jyllandsringen... og der er ofte
mulighed for at få et lift fra de fleste steder i landet.

Mikkel

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 25-06-02 21:30

On Tue, 25 Jun 2002 21:57:30 +0200, "Mikkel Gram-Hansen"
<mikkel@gram-hansen.dk> wrote:

> [...]
>gøre det igen næste gang der er ræs på Jyllandsringen... og der er ofte
>mulighed for at få et lift fra de fleste steder i landet.

Det kunne jeg meget vel finde på. Jeg bor i Århus, så det skulle nok
kunne lade sig gøre.

Fra : DWM

Dato : 25-06-02 23:19

"Anders H. Jørgensen" <hede2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så skal du også være med i koret af utilfredse Online Grand Prix
> spillere.

Tja jeg spiller faktisk ikke rigtigt bilspil online.
Har dog prøvet V8 Challenge på nettet men det var ikke
en speciel god oplevelse. Sikkert fordi at jeg ikke kunne finde
nogle servere som ikke lå i Australien.
Motorcity Online spillede jeg meget under beta testen men det
er nu for dyrt at have i længden.
Ellers holder jeg mig til Medal of Honor. Det bliver jeg aldrig
træt af :)

/Kenneth Iversen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 25-06-02 18:30

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> Hvor har folk fået fat
> i GP4 henne? Jeg kan ikke finde det her i DK nogle steder.
> Heller ikke online.
Købte det igår i Cybercom.

mvh,
Rasmus B

Fra : Peter C

Dato : 25-06-02 19:14

> I min verden bestemmer man selv hvad med vil køre med. I min verden er det
> muligt at bestemme om man vil bruge keyboard, joystick eller rat. Ikke en
> dårlige verden jeg lever i, vel.

Ehhhhh.... "Tonen" i mit indlæg blev vist opfattet anderledes en det var
meningen.
Selvfølgelig kan du da selv vælge hvordan du vil styre dine bilspil.
Min kommentar var nærmest ment som sådan en slags
"på-med-vanten-kammerat-DU-kan-sgu-også-lære-det" opmuntring.
Ked af hvis den røg lidt "skævt" afsted.

MVH Peter C.

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 24-06-02 22:57

On Mon, 24 Jun 2002 23:08:03 +0200, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

>"Anders H. Jørgensen" <hede2@hotmail.com> wrote in message

>Hvilken hånd bruger du så til gear skift ? Jeg vil ikke køre med automatgear
>da det ødelægger spillet.

Gearskift lægger jeg typisk lige ved siden af, så jeg bare skal føre
pegefingeren kort til højre et kort sekund. Altså typisk "S" for
gear-up og "X" for gear-ned.
I GP4 bruger jeg dog også gerne bare mellemrumstasten. Kombineret med
retning (acceleration eller bremse) giver det så hhv. gear-up eller
gear-ned. Det kan ens fede tommelfinger nemt klare under løbet :)

>Jeg har altid kørt med piletasterne, da jeg syntes
>dette er det nemmeste. Et rat syntes jeg faktisk er ret svært at bruge.

Jeg bilder mig ind at piletaster giver den mest præcise styring. Et
rat er garanteret mere realistisk og nok også sjovere.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 26-06-02 09:01

A til Gear up
Z til Gear down