Registrering?????
Fra : fastrups@worldonline~

Dato : 24-06-02 13:51

Hej

Jeg er normalt tilhænger af mærkning af dyr. Men for et par år siden havde
vi en grim oplevelse med kattens værn. Vi havde problemer med en kat som
mente at den skulle bo hos os, men da vi har 3 katte og ikke syntes vi havde
plads til flere forhørte jeg mig hos kattens værn om hvad jeg skulle stille
op. Han kom med en fælde som blev stillet op i garagen, hvor katten mest
opholdt sig. Katten blev fanget og jeg ringede til værnet der kom med det
samme. Jeg havde så forestillet mig at katten blev undersøgt, for det kunne
jo være en tamkat der bare var blevet væk, da den var meget tillidsfuld og
så pæn og velplejet ud. Men nej..... Manden satte den i et bur hvor katten
kunne fikseres i og aflivede den på stedet, i min indkørsel for øjnene af
min dengang 5 årige datter. Jeg ved godt at chippen var opfundet dengang.
Kunne katten ikke have haft sådan en???????

Hilsen Anita

Fra : Grit Wessel

Dato : 24-06-02 14:56

> Jeg ved godt at chippen var opfundet dengang.
> Kunne katten ikke have haft sådan en???????

Hej Anita

Den kunne sagtens have haft en chip. Højst sandsynligt havde den det ikke,
der er vist ikke så mange huskatteejere, der bruger chips, tror jeg?

Men din historie understreger meget tydeligt, hvorfor en øretatovering er
1000 gange mere værd end en chipmærkning.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-06-02 15:47

Anita skrev:
>Men nej..... Manden satte den i et bur hvor katten
kunne fikseres i og aflivede den på stedet, i min indkørsel for øjnene af
min dengang 5 årige datter.>

Jeg vil sige som Grit at chancen for at en huskat har en chip er nok meget
minimal.

Det er mere humant at aflive katten på stedet, frem for
at stresse den op med først en køretur og så ind et sted
hvor der lugter meget af andre katte bare for at blive aflivet der.At det
var for øjnene af din datter kan du ikke
klandre KV for.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Anita

Dato : 24-06-02 16:04

Hej
Undskyld Marianne jeg kom vist til at sende den hjem til dig. Jeg er ikke så
vant til at bruge nyhedsgruppen. Jeg havde af kattens værn i Ålborg fået at
vide at de ville hente katten i tilfælde af at der var nogen der savnede
den. Derfor synes jeg ikke han kunne være bekendt at aflive den . Hilsen
Anita

Fra : Kate

Dato : 25-06-02 20:15

"Anita" <fastrups@worldonline.dk> wrote in

> Jeg havde af kattens
> værn i Ålborg fået at vide at de ville hente katten i tilfælde af
> at der var nogen der savnede den. Derfor synes jeg ikke han kunne
> være bekendt at aflive den . Hilsen Anita

Det kan jeg jo så kun være enig med dig i. Hvis den virkede tam og
rimeligt velholdt synes jeg nu også godt at de kunne ha' undersøgt den.
Jeg ville også blive lidt rystet over det.

Kate