Fiskeben
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 24-06-02 12:38

Hejsa,

Hvor forsigtig skal man være med ben i fisk? Er små bløde ben et problem
til en voksen kat? Helt specifikt tænker jeg på de der sildefileter de har
i fryseren i blandt andet Netto, det kan godt være lidt svært at få alt
sorteret fra. Jeg tænkte jeg lige kunne koge sådan en fætter til katten jeg
passer i denne uge (hun spiser stadig meget lidt efter to dage, men er
temmelig vild med fisk, det ryger altid ned) da jeg alligevel altid har dem
liggende - de er forrygende som madding, og hvis man ikke fanger noget kan
man jo vende en i rugmel så man får fisk alligevel :)

Carsten Sørensen

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 24-06-02 14:48

Hej Carsten.
Jeg tror nok, der er nogen der advarer mod fiskeben, men her i huset er vi
ikke specielt forsigtige. Når vi har filetteret ørred (husherren hjemfører
jævnligt havørreder), får kattene "midterbenet" med det fiskekød, der nu
sidder tilbage. Somme tider koger eller mikrobølger vi fiskeskelettet, andre
gange får de det som det er. Og hvis vi ikke spiser op, kan der vanke
ovnbagt ørred
Vi har aldrig haft problemer med at kattene kom til skade med et fiskeben.
Fiskene har dog altid været frosset af hensyn til orme-risikoen.
Nå ja, så glemte jeg lige at sige, at fisk er et HIT hos kattene.
Mvh. Else.

Fra : Christina K

Dato : 24-06-02 21:12

Else Gyldenkærne <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d1722d6$0$78780$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
fiskeben.
> Fiskene har dog altid været frosset af hensyn til orme-risikoen.

Hej Else

Nu er det sådan at min kæreste Carsten fisker meget, og hvad er det for
noget med orme-risikoen? Har hørt noget om at hvis man spiser rå fisk,
kan der være noget med orm?

Hilsen Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 24-06-02 22:40

"Christina K" <christinak@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er det sådan at min kæreste Carsten fisker meget, og hvad er det for
> noget med orme-risikoen? Har hørt noget om at hvis man spiser rå fisk,
> kan der være noget med orm?

Det er rigtigt, fisk kan have orm (tror nok, det hedder sildeorm). Derfor
skal man altid huske at bruge fisk, der har været frosset, hvis man vil lave
sushi eller gravad fisk.
Bon appetit
/Else.

Fra : Camilla Baird

Dato : 24-06-02 15:13

On 24/06/2002 13:37, in article af709t$mjo$1@news.cybercity.dk, "Carsten
Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> wrote:

> [...]
> liggende - de er forrygende som madding, og hvis man ikke fanger noget kan
> man jo vende en i rugmel så man får fisk alligevel :)

Den gang jeg havde huskat fik han hele skroget fra nytårstorsken med en del
resterende fiskekød på inde ved rygraden. Han var en snu kat, så han pillede
ribbenene af en efter en - suttede dem rene - og lagde dem i en pæn bunke
ved siden af skroget. Det var ganske imponerende at se på.

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk