Køb af ny båd i
Fra : Bjørn Toftekær

Dato : 24-06-02 10:43

Er der nogen der har kendskab til en model hvor man køber en ny
båd i grækenland for det halve af nyprisen.
Man binder sig til at båden lejes ud i 6 sæssoner.
Det er det der financierer den sidste halvdel.
Derefter er båden din.

Hvis der nogen der har erfaring med dette vil jeg meget gerne kunne
kontakte dig/jer.

--
Med venlig hilsen / Regards

Bjørn Toftekær

bto@uni2.dk

Fra : Henning

Dato : 24-06-02 15:21

On Mon, 24 Jun 2002 11:42:36 +0200, Bjørn Toftekær <bto@uni2.dk>
wrote:

> [...]
>båd i grækenland for det halve af nyprisen.
>Man binder sig til at båden lejes ud i 6 sæssoner.
>Det er det der financierer den sidste halvdel.

Det er garanteret ikke for din skyld, de gør det! Forestil dig, at få
en 6 år gammel båd hjem, som har været udlejet uafbrudt 6 år til
ligelgade turister! Hvor pæn og velholdt tror du den er?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 26-06-02 16:55

Hmm... nød lærer nøgen kvinde at spinde er der et ordsprog som lyder,
Henning jeg tror du har ret i din iagtagelse, men vi er nogle mennesker som
må gå på kompromis for at få vores drømme opfyldt... vi har bare ikke lige
råd til at købe en ny båd, så idéen med charter lyder vel ikke meget værre
end alle de som køber et sommerhus og får financieret en del gennem
udlejning?

Jeg har ingen erfaringer på området, men kan sagtens følge Bjørn, men måske
man skulle gøre sig nogle overvejelser hvad en tilsvarende brugt båd koster
når den er 6 år gammel, hvor meget har man sparet, og hvad skal der ofres på
en udlejnings båd for at få den hjem, og checket op!!!

Ja, det var så lidt strø tanker til debatten...

Fra : Henning

Dato : 26-06-02 18:44

On Wed, 26 Jun 2002 17:55:02 +0200, "Jan Rasmussen" <jr@vejen-net.dk>
wrote:

> [...]
>en udlejnings båd for at få den hjem, og checket op!!!
>
>Ja, det var så lidt strø tanker til debatten...

Enig - jeg ville hellere gå ud og kigge på en 6 år gammel båd, og så
selv kunne vælge.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Bjørn Toftekær

Dato : 27-06-02 11:58

Tak for bidragene.

Sidste år lejede vi en 10 år gammel apollo 12 i grækenland.
Den var da slidt, men alt virkede ok på den.

Hvis man kikker på priser på 5-6 år gamle udlejningsbåde, på nettet,
koster de ca. 3/4 af hvad en ny koster.

Det som tiltaler mig ved konceptet er at man i 6 sæssoner ikke har nogen
omkostninger
forbundet ved at have 2-4 ugers brugsret/år andet end flybilleter, og
derefter
afgør man så slev hvad der videre skal ske.
Og så selvfølgelig at man kan sejle under sydligere himmelstrøg, som jeg
værdsætter meget.

Ingen er selvfølgelig interesseret i at få en udsejlet båd retur.
Min erfaring indefor hvilke bådtyper der er solide og hvilke der ikke er
begrænser sig til
hvad de koster, idet jeg tror pris og kvalitet hænger sammen.

I det aktuelle tilfælde drejer det sig om en Bavaria 37.

Da jeg godt ved at alle har sig selv nærmest, også et charteselskab, er
det årsagen til at jeg gerne
ville have folk der har prøvet et lignende forløb kunne bidrage med
deres erfaringer,
da jeg ikke har tænkt at kaste mig hovedkuls ud i noget jeg vil
fortryde.

Bjørn Toftekær
bto@uni2.dk

--