flyttetanker
Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 24-06-02 10:39

Hejsa
Vi flytter jo her d. 22 på min fødselsdag, og nu er jeg så småt begyndt at
spekulere over måden det skal gøres på. Det skal jo helst glide smertefrit
for kattene.
Vi lejer en flyttevogn, som vi selv skal køre, og indtil videre er jeg i
mine overvejelser nået så vidt:

Aftenen inden flytning: Damerne luftes godt i haven, klatrer i træet og
får rigtig krudtet af.

Flyttedagen: Det ene rum i vores nuværende bolig tømmes
for alt andet end kradsetræ og behagelige liggepladser i form af skoletaske,
transportkasser og puder. Fruernes bakke og friskt vand (skal de sulte inden
køreturen fra Aalborg til Kolding) stilles derind, og kattene har fred i
dette rum, mens vi tømmer lejligheden. Kabinen i flyttevognen sprayes med
Felifriend... transportboksene ligeså (?)
Når lastbilen så er tømt rykker jeg ind på passagersædet med damerne ( i
deres transportkasser) og kæresten trykker på speederen ... off we go!
I kolding indrettes prompte et rum til fruerne, hvor de kan være i fred.
Rummet sprayes med Felifriend. Jeg regner med, at vi giver dem vores
kommende soveværelse som sikkert rum i Kolling, eftersom de så kan ligge og
slappe af på vores seng, mens vi flytter resten af møblerne ind. Først når
de har fået lidt tid og hygge i rummet sammen med mig, vil jeg hellige mig
indflytningen.

Efter indflytningen: Jeg overvejer, om kattene bare skal have lov
at slappe af i soveværelset resten af den dag (de gider dog garanteret ikke,
eftersom de vil se hvad vi laver) ... kæresten mener, at de skal have lov at
undersøge hele lejligheden såsnart alle møblerne (vi har ikke mange møbler)
er inde i lejligheden. Jeg havde dog tænkt mig at spraye hele herligheden
med Felifriend ...

Har jeg glemt noget vigtigt? Mon det bliver meget hårdt for dem? De har
begge taget indflytningen her hos os med stoisk ro, men Samba har vi jo kun
haft i nogle måneder. Skal vi mon have en kattebakke klar til dem til
køreturen? Freja er jo hunderæd for dyrlæger ... måske hun bliver bange,
fordi kørsel _altid_ har betydet dyrlægebesøg for hende?
- Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-06-02 11:35

Hej Gitte
Den måde lyder helt fint, det er den jeg selv har
praktiseret når jeg er flyttet, yderligere har jeg gjort det
at nogle dage inden flytningen, er bakkerne gjort
grundigt rene, så jeg har kunne beholde det grus de
så har brugt lige inden (selvfølgelig med div. klumper
fjernet) men så har jeg været sikker på at deres lugt
er fuldt med. Jeg har aldrig haft kattebakker til "undervejs"
ingen risiko for undslupne katte, og vi kørte fra Kbh
til Lolland 2-2½ time. Freja vil nok blive lidt bange,
men hun kan høre dig og din kæreste snakke og hvis
I tager det roligt (ikke pylrer for meget) så skal det
nok gå. Jeg har også altid ved ankomst først gjort et
værelse klar med mad, vand, bakker og min dyne,
tæpper der lugter familiært, og så ladet dem være der i fred.
held og lykke

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 24-06-02 11:55

Hej Gitte.
Lige en enkelt ting: Det ville nok være en god ide at låse døren til det
rum, kattene opholder sig i, mens I læsser flyttevognen, hvis I har
flyttemænd eller hjælpere, der ved et uheld kan komme til at åbne døren.
Det gør nok ingen skade at sprøjte med Felifriend, men er på den anden side
heller ikke strengt nødvendigt. Vi har i hvert fald haft problemfrie
flytninger med misserne uden at spraye; møbler og mennesker flytter jo med,
og lugter dejlig hjemligt.
En "trøste-tanke": køreturen kan jo lære Freja, at det ikke _altid_ medfører
dyrlægebesøg.
Ups, det blev jo hele 3 ting; det går virkelig ikke )
Held og lykke med flytningen, det skal nok gå.
Mvh. Else.

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 25-06-02 09:43

Tak til jer begge ... brrr... kan næsten ikke vente længere!
Nu skal jeg så bare beslutte mig for om Felifriend skal købes eller ej ...
"cool" er jo lissom et ord, der meget godt beskriver Freja og Sambas
reaktion på de fleste ting
/Gitte + spektaklerne

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-06-02 12:47

in article af9aeg$ilv$1@sunsite.dk, Gitte Jæger Lock at gjlo98@hum.auc.dk
wrote on 25/06/02 10:42:

> [...]
> Nu skal jeg så bare beslutte mig for om Felifriend skal købes eller ej ...
> "cool" er jo lissom et ord, der meget godt beskriver Freja og Sambas

Hej Gitte

Jeg har for nylig investeret i Felifriend for første gang - Feliway kendte
jeg i forvejen. efter at have nærlæst brugsanvisningerne til begge produkter
lyder det for mig som om Feliway er til at sprøjte på ting (omgivelser) og
Felifriend til at komme på "levende væsener" (vores hænder, gnide på nye
katte, hunde, osv.)
Så til at sprøjte hjemmet, kasserne osv kan det være at det er Feliway du
skal bruge?
God vind med flytningen

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 25-06-02 13:01

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message
> [...]
> katte, hunde, osv.)
> Så til at sprøjte hjemmet, kasserne osv kan det være at det er Feliway du

Hm... lyder fornuftigt Må i det hele taget hellere konsultere min
dyrlæge om det...
Tak Ann, vi nærmer os flyttedatoen med høj hast, og alligevel kan det ikke
gå hurtigt nok!
-Gitte